כואב לכם הגב? 4 תרגילים מקלים

כולנו סובלים לעיתים מכאבי גב ברמות שונות, וזה לא בהכרח קשור לפריצת דיסק או דבר מסוכן. ישנן סיבות שונות ומגוונות לכאבים כמו למשל זה שאנחנו יושבים שעות מרובות מול מחשב, מכורים לטלפונים הניידים והרבה פחות תזזיתיים מבעבר. בנוסף, כאבי גב יכולים להיגרם מעייפות ותשישות, תזונה לקויה, מתח נפשי ותנוחת שינה לא נכונה. אז איך בכל זאת מקלים על הכאבים ותחושת התקיעות? מנסים לזוז כמה שיותר, לחזק את שרירי הליבה, ומשיגים כדור גדול שעשוי לשפר את המצב.
מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.
  • תרגיל ראשון
    מתיחה בשכיבה על הכדור הגדול. שכיבה על הכדור מרגיעה את הגוף ומסייעת לשחרור הגב התחתון. העבירו את המשקל בעדינות קדימה ואחורה תוך נשימות איטיות ורגועות. תשהו במנח עד דקה.


  • תרגיל שני
    משולש בעזרת התרגיל הגדול, תרגיל שמותח את השרירים האחוריים של הירך ומאריך את שרירי הגב לכל אורך עמוד השדרה. ניתן לבצע את התרגיל הזה גם ללא כדור (על קיר או בעזרת מעקה). תשהו בתרגיל סטטי למשך 30
    שניות ולאחר מכן כופפו את הברכיים ויישרו אותם תוך שמירה על גב ישר ככל שניתן.


  • תרגיל שלישי
    פלאנק על הכדור על המרפקים. כששרירי הליבה שלנו חזקים, אנחנו סובלים הרבה פחות מכאבי גב ולכן מי שסובל מכאבי גב לעיתים קרובות, מומלץ שיבצע פלאנקים על בסיס קבוע. בצעו כחצי דקה עד דקה על מזרן או על כדור.


  • תרגיל רביעי
    מתיחה צידית של הגב. מתיחה חשובה להארכה של הגב. שמרו על גב ישר ואל תישענו על היד. בצעו את המתיחה כ-4 פעמים לכל צד ותשהו במתיחה ל-15 שניות בכל פעם.


5 טיפים לסובלים מכאבי גב כרוניים

  1. גשו לרופא ואל תתעלמו, בצעו צילום כדי להיות שקטים שלא מדובר בפריצת דיסק או בעיה אחרת.
    בנוסף, בצעו בדיקות דם תקופתיות.
  2. מומלץ ליטול כדורי כורכום שעשויים להקל על הכאבים ולנטרל את הדלקתיות.
  3. מרחו משחות אנטידלקתיות ועסו את האזור.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
טיפוח
16-01-2020
כיצד נוכל לשמור על העור שלנו צעיר, בריא וזוהר גם בקור העז? כל הטיפים לשמירה על הטיפוח בעונת החורף.
תזונה
12-01-2020
רבים מאיתנו רוצים לשנות כמה מההרגלים הרעים שלנו. קבלו מספר טיפים לשיפור הרגלי האכילה.
ספורט
09-01-2020
לכבוד השנה האזרחית החדשה, קבלו את השאלות הנפוצות ביותר ואת עזרת המומחים שלנו בדרך להשגת יעדי הכושר שלכם לשנת 2020
מתכונים
07-01-2020
מתכון להכנת שייק קפוצ'ינו ופירות יער
ספורט
05-01-2020
עם פעילויות רבות כל כך שניתן לבחור ביניהן, גם ילדים ומבוגרים יכולים לשמור על אורח חיים פעיל. קבלו את 5 דרכים להיכנס לכושר בשנה האזרחית החדשה
תזונה
02-01-2020
הנה ההחלטות המובילות שיעזרו לכם להתחיל שנה אזרחית חדשה טובה ובריאה יותר.
מתכונים
31-12-2019
מתכון לטראפלס שוקולד בוטנים
ספורט
29-12-2019
חיטוב הגוף, הכנה לקראת תחרות חשובה או שיפור סיבולת לב ריאה? בחרו את האימון המתאים לכם והגדירו מטרה ויעדים ברורים בהתאם.