קל יותר לשרוף שומן: הדברים שלא ידעתם על אימונים בחורף

מזג האוויר מתקרר, ובקרוב ניכנס לאווירה חורפית יותר שדורשת היערכות גם מבחינת האימונים והתזונה שלנו. ישנם מספר דברים שקורים לגוף שלנו כשמתחיל להתקרר, כמו למשל צורך במאכלים חמים וכבדים יותר, קושי לצאת מהמיטה, קושי מנטלי לצאת לאימונים ותחושה של גוף "מאובן", בתחילת כל אימון בגלל הקור. איך מתמודדים עם זה ומה ההבדל בין אימוני חורף לאימונים בחודשי הקיץ?

שורפים יותר בחורף

עובדה מעניינת שרוב האנשים לא יודעים, היא שככל שמזג האוויר קר יותר, האימונים בחוץ יגרמו לנו לשרוף יותר קלוריות. לגוף נדרשת אנרגיה גבוהה יותר על מנת להתחמם ולכן אנחנו שורפים יותר קלוריות באימון חורפי מאשר מאימון קיצי וחמים. אז כשיתחיל להתקרר והספה תקרוץ לכם להישאר בה, תמיד תזכרו ששווה לצאת גם כשקר. דבר נוסף חיובי באימונים החורפיים הוא חיזוק מערכת החיסון, כך שלמרות שנדמה לנו שאימונים בקור גורמים לנו להתקרר, הם בעצם מחזקים ומחסנים אותנו ומקטינים את הסיכון לחלות בשפעת.

 



חימום ארוך יותר

חשוב לדעת שככל שיותר קר בחוץ, כך אורך החימום של האימון אמור להיות ארוך יותר. בקיץ אנחנו קלילים יותר ויש לנו צורך בחימום קצר יותר. אימונים בחוץ דורשים זמן חימום ארוך שיעזור לשרירים לבצע את התרגילים ביעילות וללא פציעות. אל תזניחו את החימום באופן כללי ובעיקר בחודשים הקרים.



שינויים מחום לקור

אחת הטעויות של רוב האנשים שמתאמנים בחורף, היא חוסר היערכות לשינויים בין החוץ למקום סגור, בין המזגנים והחימום לקור. מי שמתאמן במקום סגור, צריך להתלבש היטב כשהוא יוצא החוצה ובמיוחד לאחר אימון כשכל הגוף מרגיש חם ולא לצאת החוצה עם בגדים רטובים מזיעה. בנוסף, מי שמתאמן בחוץ צריך לזכור להתלבש עם שכבות המתאימות לאימון בחוץ ולא למהר להתפשט גם כשהגוף חם על מנת למנוע פציעות ודלקות.

עוברים לשוקו חלבון ודייסת חלבון

אם בקיץ מתחשק לנו לאכול יותר מאכלים קרירים וצוננים ולשתות שייק לאחר האימון, בחורף נרצה דווקא לחמם את הגוף ובמיוחד לאחר אימון שהתקיים בחוץ ובקור. זה לא אומר שנשאיר את אבקת השייק מאחור בחורף, פשוט נכניס אותה לדייסה חמימה, נוסיף לה קינמון ומעט חלב ונחזיר לגוף את החלבונים והויטמינים שהוא זקוק לאחר האימון. אתם יכולים לבחור באבקה להכנת שייק בטעם וניל של הרבלייף לדייסה מפנקת או באבקת שייק בטעם שוקולד, שמתאים גם לשוקו בריא וממכר, עשיר בחלבון, ויטמינים ומינרלים.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
13-10-2019
עם קצת תכנון ומוטיבציה תוכלו לשמור על המשקל בתקופת החגים, והגוף שלכם יודה לכם
תזונה
10-10-2019
ארוחת מנגל היא דרך מהנה במיוחד להכנת אוכל בסוכות, אך לא בריאה במיוחד. כך תוכלו ליהנות מארוחה בריאה יותר ועדיין טעימה מאוד
ספורט
06-10-2019
אז איך מתחילים ללמוד ומה בדיוק צריך? הכנו עבורכם 5 טיפים להתגלגלות מוצלחת.
ספורט
03-10-2019
השנה נהיה חטובים: איך נוציא את זה לפועל השנה באמת?
מתכונים
03-10-2019
שייק רימון בננה חגיגי
טיפוח
29-09-2019
הדרך שלכן לאיפור טבעי עוברת בלמידה ומתחילה בטיפים הבאים.
ספורט
26-09-2019
כדי לצאת מהלחץ ומהמתח, אנחנו רק צריכים להיות מודעים אל המצב שלנו ולהתחיל לפעול בהתאם כדי לשפר את המצב.
מתכונים
24-09-2019
מתכון להכנת פנקייק קרם עוגיות ובננה