קל יותר לשרוף שומן: הדברים שלא ידעתם על אימונים בחורף

מזג האוויר מתקרר, ובקרוב ניכנס לאווירה חורפית יותר שדורשת היערכות גם מבחינת האימונים והתזונה שלנו. ישנם מספר דברים שקורים לגוף שלנו כשמתחיל להתקרר, כמו למשל צורך במאכלים חמים וכבדים יותר, קושי לצאת מהמיטה, קושי מנטלי לצאת לאימונים ותחושה של גוף "מאובן", בתחילת כל אימון בגלל הקור. איך מתמודדים עם זה ומה ההבדל בין אימוני חורף לאימונים בחודשי הקיץ?

שורפים יותר בחורף

עובדה מעניינת שרוב האנשים לא יודעים, היא שככל שמזג האוויר קר יותר, האימונים בחוץ יגרמו לנו לשרוף יותר קלוריות. לגוף נדרשת אנרגיה גבוהה יותר על מנת להתחמם ולכן אנחנו שורפים יותר קלוריות באימון חורפי מאשר מאימון קיצי וחמים. אז כשיתחיל להתקרר והספה תקרוץ לכם להישאר בה, תמיד תזכרו ששווה לצאת גם כשקר. דבר נוסף חיובי באימונים החורפיים הוא חיזוק מערכת החיסון, כך שלמרות שנדמה לנו שאימונים בקור גורמים לנו להתקרר, הם בעצם מחזקים ומחסנים אותנו ומקטינים את הסיכון לחלות בשפעת.

 



חימום ארוך יותר

חשוב לדעת שככל שיותר קר בחוץ, כך אורך החימום של האימון אמור להיות ארוך יותר. בקיץ אנחנו קלילים יותר ויש לנו צורך בחימום קצר יותר. אימונים בחוץ דורשים זמן חימום ארוך שיעזור לשרירים לבצע את התרגילים ביעילות וללא פציעות. אל תזניחו את החימום באופן כללי ובעיקר בחודשים הקרים.



שינויים מחום לקור

אחת הטעויות של רוב האנשים שמתאמנים בחורף, היא חוסר היערכות לשינויים בין החוץ למקום סגור, בין המזגנים והחימום לקור. מי שמתאמן במקום סגור, צריך להתלבש היטב כשהוא יוצא החוצה ובמיוחד לאחר אימון כשכל הגוף מרגיש חם ולא לצאת החוצה עם בגדים רטובים מזיעה. בנוסף, מי שמתאמן בחוץ צריך לזכור להתלבש עם שכבות המתאימות לאימון בחוץ ולא למהר להתפשט גם כשהגוף חם על מנת למנוע פציעות ודלקות.

עוברים לשוקו חלבון ודייסת חלבון

אם בקיץ מתחשק לנו לאכול יותר מאכלים קרירים וצוננים ולשתות שייק לאחר האימון, בחורף נרצה דווקא לחמם את הגוף ובמיוחד לאחר אימון שהתקיים בחוץ ובקור. זה לא אומר שנשאיר את אבקת השייק מאחור בחורף, פשוט נכניס אותה לדייסה חמימה, נוסיף לה קינמון ומעט חלב ונחזיר לגוף את החלבונים והויטמינים שהוא זקוק לאחר האימון. אתם יכולים לבחור באבקה להכנת שייק בטעם וניל של הרבלייף לדייסה מפנקת או באבקת שייק בטעם שוקולד, שמתאים גם לשוקו בריא וממכר, עשיר בחלבון, ויטמינים ומינרלים.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
09-04-2020
ההצלחה האישית שלכם תלויה רק בכם. ברגע שתתחילו לנהל רישום קבוע ומדויק של פעילות הכושר שלכם, תוכלו לראות שהתנודות בתוכנית האימונים שלכם הן נחלת העבר! קחו שליטה על תוכנית הכושר שלכם באמצעות יומן פעילות ולמדו כיצד להתאים את הפעילות לאישיות ולמחויבויות שלכם, כדי שתוכלו להשיג את היעדים שלכם!
מתכונים
07-04-2020
מתכון להכנת שייק קפה ושקדים
ספורט
05-04-2020
מי שיהיה פעיל במהלך החג והחופשה, יקטין את הסיכון להשמנה וישפר את הבריאות שלו. קבלו את הטריקים החשובים.
ספורט
02-04-2020
במיוחד בתקופה מאתגרת כמו זו , מאמר זה יעזור לכם בהשגת יעדי הכושר ובשיפור הזוגיות שלכם - בו זמנית!
מתכונים
31-03-2020
מתכון להכנת מרק כרובית בניחוח כורכום
ספורט
29-03-2020
גם מהבית ניתן להגיע לתוצאות מרשימות בתרגילי משקל הגוף. הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם להגיע לחיזוק, חיטוב ושיפור היציבה.
ספורט
26-03-2020
אספנו 10 דרכים ועצות לשמירה על הבריאות הגופנית והנפשית שלנו.
ספורט
22-03-2020
לאימון הבר יתרונות רבים שהופכים אותו לאימון מבוקש בשנים האחרונות בארץ ובעולם. הנה כמה מהיתרונות הבולטים שלו.