טיפים לשמירה על כושר גם בתקופות לחוצות

אם אתם מרגישים שיותר קל לכם למצוא תירוצים לוותר על אימון כושר, מאשר להכריח את עצמכם לקום ולהתאמן, קבלו טיפים שיעזרו לכם לשמור על כושר גם כשאתם לחוצים

אם ברשימת ההחלטות שלכם לשנה החדשה מופיעה ההחלטה "השנה אבצע פעילות גופנית באופן קבוע", אבל אתם חוששים שגם השנה לא תצליחו להחזיק מעמד יותר משבועיים, אתם לא לבד. כשאנשים נכנסים לתקופות לחוצות בחיים, הם נוטים לוותר על פעילויות שהם תופסים כמותרות, כמו יציאה עם חברים, השקעה בתחביב או פעילות גופנית. אבל האמת היא, שפעילות גופנית היא ממש לא מותרות, אלא חובה שלכם עבור הבריאות והגוף שלכם. בנוסף, פעילות גופנית תשפר את התחושה המנטלית שלכם ותעזור לכם להירגע קצת בתוך כל הלחץ. אז כדי לעזור לכם לשמור על כושר גם כשאתם מרגישים עמוסים ולחוצים, הכנו עבורכם את הטיפים הבאים.

  • מתיחות על הבוקר

עשו לעצמכם תרגיל – כוונו את השעון המעורר 10 דקות מוקדם יותר מבדרך כלל. מיד כשאתם קמים בצעו סט קצר של מתיחות. אין צורך להתחיל אימון אינטנסיבי, פשוט 10 דקות של מתיחות פשוטות, שיעירו את הגוף ויזכירו לכם כמה נעים להתחיל את היום בתנועה. התחלה כזו של בוקר תעזור לכם להרגיש רגועים יותר בהמשך היום וגם תשאיר לכם טעם של עוד, שאולי יגרום לכם להמשיך לאימון מסודר יותר במהלך היום. 10 דקות כאלה בכל בוקר עוזרות ליצור שגרת תנועה יומית, כזו שיכולה להפוך לשגרת אימונים של ממש בהמשך.



  • ארגנו לו"ז שבועי מסודר

כשאנחנו בתקופה לחוצה, מג'נגלים בקושי בין העבודה, הבית, הילדים ושאר משימות, אין הרבה סיכוי שנצליח להתמיד בפעילות גופנית, אם אנחנו סומכים על הספונטניות שלנו. ארגנו לעצמכם לו"ז שבועי מסודר והעלו אותו על הכתב, כך שיהיה פתוח בפניכם כל הזמן. החליטו מראש כמה זמן אתם מקדישים לאימון וזכרו שרבע שעה ביום זה אולי מעט, אבל זה 15 דקות יותר מכלום. השתדלו להכניס ללו"ז פעילות גופנית כל יום, כדי ליצור שגרה בריאה, שתהפוך להרגל שלא תוכלו בלעדיו.

  • התמקדו באימונים שאתם אוהבים במיוחד

במקום להכריח את עצמכם לבצע פעילות גופנית שאתם לא אוהבים, רק מפני שאתם יודעים שהיא שורפת הרבה קלוריות ומאמצת את הגוף, בחרו בפעילויות שאתם נהנים מהן, גם אם הן רגועות יותר וגורמות לכם להזיע פחות. בתקופות לחוצות יהיה לכם קל הרבה יותר להמשיך בשגרת האימונים, אם אתם יודעים שאתם עושים משהו שכיף לכם לעשות. עדיף לשרוף פחות קלוריות, אבל להתאמן באופן קבוע, מאשר לשרוף הרבה קלוריות, אבל להתאמן פעם בשבועיים-שלושה.



  • השתמשו באפליקציה תומכת

בחנות האפליקציות במכשיר הסלולרי שלכם תמצאו המון אפליקציות כושר, שיגרמו לכם להרגיש שאתם לא לבד. מעבר לתרגילים השונים, שאתם יכולים לקבל באפליקציות האלה, הן בעיקר עוזרות בעידוד ובתמיכה. קל הרבה יותר להתאמן כשיש מטרה יומית מול העיניים, וכשיש תמיכה ועזרה. בחלק מהאפליקציות אפשר לשתף גם חברים ובני משפחה, כדי שהם יוכלו לתת מילה טובה כשאתם מתקדמים לפי התכנית.



  • קצר ולעניין

בתקופות לחוצות הרשו לעצמכם להתאמן לפרקי זמן קצרים יותר. גם ב-10 דקות אתם יכולים לבצע אימון אינטנסיבי ומוצלח, אתם פשוט צריכים לא לוותר לעצמכם ולמצוא את הדקות הפנויות האלה כדי לזוז קצת. קחו לעצמכם אפילו 10 דקות באמצע יום העבודה ובצעו אימון קצר במשרד – על המדרגות, קפיצה בחבל או אפילו אימון עם בקבוקי מים. כל דבר שיגרום לכם לזוז הוא טוב יותר מישיבה ללא תנועה מול המחשב.

  • קבלו אנרגיה

אם התקופה הלחוצה שלכם מביאה איתה גם עייפות, שמקשה עליכם לבצע פעילות גופנית, זכרו שאימון משחרר אדרלין, שגורם לתחושת עירנות. כך שפעילות גופנית לפני העבודה או במהלך הפסקת הצהריים היא דרך מצוינת לקבל קצת אנרגיה להמשך היום. אם אתם מרגישים ממש מותשים, נסו את טבליות תרמו קומפליט של הרבלייף, שמכילות תערובת המכילה קפאין. הטבליות יעניקו לכם זריקת מרץ וישאירו אתכם עירניים ומלאי אנרגיה, כדי שתוכלו לדבוק בשגרת האימונים שלכם, גם בתקופות מעייפות ולחוצות במיוחד.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
15-08-2019
בואו לגלות איך הנשים הפופולריות בעולם שומרות על אורח החיים והגזרה שלהן.
מתכונים
13-08-2019
מתכון לקערת ארוחת בוקר
ספורט
08-08-2019
קבלו את הדרכים היצירתיות שיחזירו לכם את המוטיבציה, ויעזרו לכם לצאת להתאמן עוד היום.
מתכונים
06-08-2019
מתכון להכנת שייק אננס בננה תרד ופטרוזיליה
תזונה
04-08-2019
הסיבות הבאות יגרמו לכם להכניס את הסלק לתפריט היומי שלכם
מתכונים
29-07-2019
מתכון להכנת ארטיק בטעם אפרסק אבטיח