יתרונות גומיית האימון ו-3 תרגילים שיחטבו אתכם

יתרונות גומיית האימון ו-3 תרגילים שיחטבו אתכם.

הגומיות הפכו בשנים האחרונות ללהיט היסטרי בקרב המתאמנים ויש לא מעט גומיות באורכים שונים ובדרגות שונות שניתן לחטב ולחזק בעזרתן את כל הגוף. לגומיות יתרונות רבים בכל מה שקשור לחיזוק השרירים, חיטוב ואפילו שיקום מפציעות ספורט שונות:

  1. הן קלות ולא תופסות מקום ולכן ניתן לקחת אותן לכל מקום החל מהעבודה, חופשה או למצוא לה פינה בבית.
  2. מחירן הוגן – יש היום גומיות בכל חנות ספורט ואפילו ברשתות הפארם, וכל אחד יכול לעמוד במחיר גומיית אימון.
  3. הן אמנם לא יחליפו את המשקולות אבל ההתנגדות שלהן ובעיקר החזקות שביניהן, אכן יעזרו לכם להשיג גוף חזק וחטוב.
  • איפה קונים?
    בכל חנות ספורט, רשתות הפארם, באתרי אינטרנט
  • כמה עולה?
    בין 10-30 שקלים לגומיה
  • איזו בוחרים?
    יש מגוון רחב של גומיות, כמו גומיות נקשרות, גומיות עם ידיות או מיני בנד שהן הלהיט החדש בגזרת הגומיות. בגללן מחירן הנגיש, מומלץ לרכוש כמה סוגים בכמה רמות התנגדות ולבנות לעצמכם אימון ביתי שכולל כמה מהן.
  • על איזה שרירים עובדים?
    ניתן לבנות אימון על כל שרירי הגוף בעזרת הגומיות וביניהם על שרירי הזרועות, בטן, ישבן וירכיים.
  • על מה צריך להקפיד?
    לרכוש גומיות איכותיות שלא נקרעות אחרי שימוש אחד. עדיף לבחור גומיות חזקות שנשמרות לאורך זמן.

3 תרגילים מומלצים שאפשר לבצע בכל מקום:



תרגיל 1 – הרחקת כתפיים

  • מה עושים:
    החזיקו את הגומייה בקו הכתפיים ופתחו את הגומייה לצדדים. רוצים לשדרג את התרגיל? הוסיפו לאנג' בכל פעם שאתם פותחים את הגומייה – כופפו רגל אחרת לסירוגין לאחור ב-90 מעלות.
    על מה עובד התרגיל:
    על שרירי הכתפיים והשכמות.
    למי מתאים:
    לכולם, ובעיקר למי שיושב לאורך זמן מול מחשב.
    על מה להקפיד:
    נסו לא להרים את הכתפיים אל האוזניים, דבר שעלול לגרום לצוואר שלכם להיתפס. שמרו על גב ישר.
  • כמה עושים: 15-20 חזרות כפול 3 סטים


תרגיל 2 – הרחקת ירך

  • מה עושים:
    קשרו את הגומייה מסביב לקרסוליים. עמדו בגב זקוף והרחיקו רגל עד שהגומייה מתוחה ומרגישים את ההתנגדות ומחזיקים בהדרגה באיטיות.
    על מה עובד התרגיל:
    על שרירי הירך החיצונית (ירכיים)
    למי מתאים:
    לכל מי שרוצה לחטב את אזור הירכיים, לרצים שביניכם שמעוניינים לחזק ולמנוע פציעות.
    על מה להקפיד:
    למתוח היטב את הגומייה, לא לנעול את הברכיים ולשמור על גב ישר.
  • כמה עושים: 20 חזרות לכל רגל. ניתן לחזור על כל רגל 2-3 סטים לפי היכולת.


תרגיל 3 – סקווט עם פשיטת ירך

  • מה עושים:
    מתיישבים לאחור לסקווט כשהגומייה קשורה מעל לברכיים. מתרוממים ופושטים רגל ישרה לאחור.
    על מה עובד התרגיל:
    ארבע ראשי (השריר הקדמי של הירך), הירך האחורית, הישבן והירכיים.
    למי מתאים:
    למי שרוצה לחזק ולחטב את אזור הישבן והרגליים, למי שסובל מבעיות ברכיים וזקוק לחיזוקים.
    על מה להקפיד:
    בסקווט חשוב לשמור על גב ישר, משקל גוף אל העקבים בישיבה לאחור, ולשמור על ברכיים יציבות ומקבילות.
  • כמה עושים: 15 חזרות סקווט ורגל ימין ו-15 חזרות סקווט ורגל שמאל


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
טיפוח
16-06-2019
קבלו טיפים שיעזרו לכם לשמור על העור בקיץ
ספורט
13-06-2019
כל היתרונות שיגרמו לכם להתחיל לתרגל יוגה כבר היום
מתכונים
11-06-2019
מתכון לסלט קיצי עם גזר, מלפפונים ותפוחים
מתכונים
04-06-2019
מתכון להכנת שייק קיווי אבוקדו
ספורט
02-06-2019
כואב לכם הגב? 4 תרגילים המקלים על כאבי הגב
ספורט
30-05-2019
רגע לפני שאתם נכנסים לשגרת האימונים, חשוב שתדעו את כל האמת בנוגע למתיחות
מתכונים
28-05-2019
מתכון להכנת שייק מנגו