סתיו בטוח: איך מחזקים את מערכת החיסון?

אחרי שהחלפנו את השעון ומזג האוויר מתחיל להתקרר, זה בדיוק הזמן לחשוב על מערכת החיסון שלנו ולהכין אותה לחורף.

אך רגע לפני הטיפים וההמלצות לחיזוק מערכת החיסון, חשוב שנבין מה מחליש את מערכת החיסון: 

  1. רעילות יתר – שנובעת מאכילת יתר או מאכילת מאכלים שאינם בריאים לגוף כמו מאכלים מעובדים, סוכרים, שומני טראנס ומזון מטוגן.
  2. התשה – אם אנחנו עובדים קשה מדי ולא נותנים לגוף מספיק קרדיט מתי שהוא צריך לנוח.
  3. מחוסר תנועה – אדם שיושב לאורך כל היום מחליש את מערכת החיסון שלו. 4. מתח נפשי – שאופייני מאוד לתקופה שבה אנחנו נמצאים.

אם נבין לעומק את כל הגורמים להיחלשות מערכת החיסון, נוכל בקלות לדעת כיצד נוכל לחזק את המערכת, הנה כמה דברים שכדאי שנקפיד עליהם ממש רגע לפני שמתחיל החורף והוירוסים בשילוב הקורונה מגיעים:

  1. גוף נקי זה גוף בריא – מומלץ לנסות לשמור על הגוף שלנו נקי מרעלים ככל שניתן, כדי לשמור על גוף בריא וחזק. הרעלים נמצאים באוויר מזוהם בסביבה עירונית, בשימוש במוצרי טיפוח המכילים כימיקליים וגם במזון. נסו לשהות בטבע באוויר נקי, להשתמש במוצרי טיפוח טבעיים ולאכול מזון נקי מרעלים כמו ירקות טריים ולא מרוססים, קטניות, דגנים וכו. הימנעו ממזון מעובד ומטוגן והקפידו על אכילה מסודרת עם מרווחים גדולים בין הארוחות כדי לאפשר זמן עיכול.
  2. פעילות גופנית סדירה – פעילות גופנית מחזקת את מערכת החיסון, יש הרבה מחקרים שמוכיחים את זה. ספורט מזרים את הדם, מחזק את השרירים, משמח את הנפש ומסייע למערכת הנשימה, הלב וכלי הדם. כדי שפעילות גופנית תחזק את מערכת החיסון, מומלץ להתאמן מדי יום, גם אם מדובר באימון בעצימות נמוכה-בינונית.


  1. מאכלים עשירים בויטמינים ומינרלים – רבים מקשרים ויטמין C לחיזוק מערכת החיסון ובצדק, אך יש עוד ויטמינים ומינרלים שאחראיים על בריאות תקינה ובדיוק בגלל זה אנחנו צריכים לצרוך כמה שיותר פירות וירקות שמכילים כמויות גבוהות של ויטמינים ומינרלים שנספגים בצורה מיטבית בגוף.
  2. שיזנדרה פלוס – הכירו את התוסף שיעניק לכם את כל מה שמערכת החיסונית צריכה: שזה ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון, שמעבר לכך שעוזר להפחית מחלות ולחזק את מערכת החיסון, התוסף עוזר במניעת הזדקנות ולעור פנים בוהק, צעיר וזוהר.


  1. מנוחה – כדי לחזק את מערכת החיסון אנחנו צריכים לתת מנוחה לנפש ולהיות רגועים. למצוא את האיזון בין העבודה לחיים האישיים, בין הפעילות הגופנית האינסיבית לרגיעה ולמנוחה.
  2. שתו מספיק מים
  3. סיימו לאכול לפחות 4 שעות לפני השינה. צום לילה ארוך נותן שקט למערכת העיכול ומפנה מקום לחיזוק מערכת החיסון.
  4. עשו יוגה, מדיטציה או פילאטיס, להרגיע את הנפש, דבר שמחזק את מערכת החיסון.


  1. אכלו ירקות בכל הצבעים מדי יום, כדי לזכות בכמה שיותר ויטמינים ומינרלים.
  2. הורידו מהתפריט מאכלים מזיקים, ממתקים, מאכלים מעובדים ושומני טראנס. השתדלו להכין את האוכל בעצמכם ולהימנע מאכילה בחוץ.
  3. שמרו על מצב רוח טוב ושמח. מחקרים מצאו קשר ישיר בין מצב רוח מרומם ומאוזן למערכת חיסון חזקה.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
15-06-2021
מתכון להכנת שייק ונילה סקאיי
תזונה
13-06-2021
רגע לפני תחילת הקיץ: 9 דרכים שיעזרו לכם לצרוך פחות קלוריות
תזונה
10-06-2021
10 דרכים לשפר פוריות
מתכונים
08-06-2021
מתכון להכנת שייק פצצת ויטמינים
ספורט
03-06-2021
איך להישמר מפציעות כושר מסוכנות? המדריך השלם למניעת פציעות מאימונים
מתכונים
01-06-2021
מתכון להכנת עוגיות שוקולד רכות
מתכונים
25-05-2021
שייק הפסקת קפה