מה לאכול לפני אימון?

מה לאכול לפני אימון?

כולנו יודעים כמה חשוב לנו לאכול חלבונים לאחר אימון. השריר שלנו, שהסיבים שלו נקרעו במהלך האימון, צריכים להיבנות מחדש וזה קורה בזכות מנוחה, ארוחה, ודגש על צריכה של חלבונים, אבל לא כולם מבינים את חשיבות התזונה שלפני האימון, שגם לה חלק בלתי נפרד מהבריאות שלנו וכמובן – מהתוצאות של האימון.

מה שנאכל לפני האימון תלוי במספר גורמים וביניהם בשעת האימון. אם אנחנו מתאמנים על הבוקר, נהיה חייבים לאכול כדי שתהיה לנו אנרגיה זמינה, לעומת אם נתאמן בערב, אחרי שאכלנו לאורך כל היום ואז נצטרך משהו קטן יותר. ישנו טרנד של מתאמנים המעוניינים לשרוף שומן, המתאמנים על בטן ריקה בשביל להתחטב, דבר שבסופו של דבר עלול לגרום לאותם אנשים לאבד דווקא מסת שריר ואף לבולמוס אכילה, שיגרום בטווח הארוך להשמנה. לכן, יש חשיבות לאכול לפני אימון גם אם זה משהו קטן.

עוד דבר שמשפיע על מה שנאכל לפני האימון הוא סוג האימון. לפני הליכה של שעה, אנחנו לא זקוקים להרבה דלק לעומת ריצה של שעה ומעלה או לאימון משקולות או היט עצים. ככל שהפעילות שנרצה נבצע תהיה עצימה יותר, כך נצטרך להכניס יותר דלק לגוף.

חשוב להימנע מאכילת יתר לפני אימון, דבר שעלול להקשות על האימון והתנועה, להימנע ממאכלים כבדים בסמוך לאימון, וכמובן ממאכלים שמנים, מטוגנים וצריכת אלכוהול. לפני אימוני יוגה ופילאטיס, נסו להימנע ממאכלים שמנפחים את הבטן כמו קטניות, ירקות מצליבים ומוצרי חלב בכמות גדולה.



5 המלצות לארוחות קטנות לפני אימון

  1. את הארוחה שלפני האימון מומלץ לאכול כחצי שעה לפני האימון ומטרתה להוות לנו דלק לאימונים ולכן בחרו בארוחה קטנה שמכילה ברובה פחמימה כמו תמר או שניים, חטיף אנרגיה, חטיף חלבון של הרבלייף או פרוסת לחם עם מעט טחינה גולמית ודבש.
  2. הקטינו את צריכת השומן לפני האימון – לא הזמן לגבינות שמנות או כמויות של אגוזים.
  3. אם אתם יוצאים לאימון ארוך יותר משעה, קחו אתכם לדרך תמרים או חטיף של הרבלייף ואכלו חצי ממנו באמצע האימון, זה ייתן לכם בוסט להמשך.
  4. אופציה נוספת לארוחה בריאותית לפני אימון: יוגורט עם גרנולה / פירות יער / תפוח / אשכולית.
  5. שתו שתי כוסות מים עם הארוחה שלפני האימון.

 

 



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
19-01-2020
כמה צריך ללכת כדי לרזות, מה עדיף - הליכה או ריצה וכמה קלוריות שורפים בהליכה? הנה השאלות הנפוצות ביותר וגם טיפים למתחילים.
טיפוח
16-01-2020
כיצד נוכל לשמור על העור שלנו צעיר, בריא וזוהר גם בקור העז? כל הטיפים לשמירה על הטיפוח בעונת החורף.
תזונה
12-01-2020
רבים מאיתנו רוצים לשנות כמה מההרגלים הרעים שלנו. קבלו מספר טיפים לשיפור הרגלי האכילה.
ספורט
09-01-2020
לכבוד השנה האזרחית החדשה, קבלו את השאלות הנפוצות ביותר ואת עזרת המומחים שלנו בדרך להשגת יעדי הכושר שלכם לשנת 2020
מתכונים
07-01-2020
מתכון להכנת שייק קפוצ'ינו ופירות יער
ספורט
05-01-2020
עם פעילויות רבות כל כך שניתן לבחור ביניהן, גם ילדים ומבוגרים יכולים לשמור על אורח חיים פעיל. קבלו את 5 דרכים להיכנס לכושר בשנה האזרחית החדשה
תזונה
02-01-2020
הנה ההחלטות המובילות שיעזרו לכם להתחיל שנה אזרחית חדשה טובה ובריאה יותר.
מתכונים
31-12-2019
מתכון לטראפלס שוקולד בוטנים