איך לשמור על היגיינה מקסימלית בחדר הכושר?

בהלת הקורונה עדיין כאן, אך זה לא אומר שאנחנו צריכים לשנות את שגרת האימונים שלנו. הסקרים מראים כי רבים מהמתאמנים הפסיקו להתאמן בחדר הכושר מחשש להידבקות. אנשים שמפסיקים להתאמן, מסכנים את עצמם במערכת חיסון ירודה, בהעלאת הסיכון לדיכאון וחרדה, בהשמנה ותחלואים נוספים. 

אם גם אתם מאלו שסיימתם את הרומן עם חדר הכושר שלכם, זה לא אומר שאתם צריכים להפסיק לזוז. ניתן להמשיך ולהתאמן בפארקים השונים או להעביר את האימון שלכם הביתה. מתאמנים רבים הכניסו את האימונים שלהם אל תוך החלל הביתי, ולא סתם שהיה מחסור חמור בציוד כושר ביתי למתאמנים.

חזרתם לחדר הכושר שלכם? כל הכבוד על הנחישות וההתמדה!
אך חשוב שתשמרו היטב על הבריאות שלכם ועל ההגיינה האישית.

הנה 10 חוקים קטנים וחשובים שיעזרו לכם להישמר במקסימום.

  1. . מסכה – אז ברור שאין צורך להתאמן עם מסכה אבל הניחו אותה על היד וברגע שאתם מסיימים את האימון, לבשו אותה בשאר חללי המכון.
  1. הימנעו ממגע בגוף – נגעתם במכשירי הכושר השונים? הימנעו במגע וגירודים בגוף. רוצים לגרד, תתאפקו, ותעשו זאת אחרי חיטוי הידיים.
  1. חיטוי – חטאו את הידיים מיד בתום האימון ואם אפשר אז גם בין מכשיר למכשיר.
  1. מגבת – זה לא הזמן לפסוח על מגבת. חוק חשוב – הקפידו על צד אחד שבא במגע עם המכשירים וצד אחד שבא במגע עם הגוף. הרבה מתאמנים לא מקפידים על הצדדים ובכך מאבדים את יתרון המגבת.
  1. סיימתם להתאמן? התקלחו מיד והכניסו את הבגדים ביחד עם המגבת להרתחה. אל תישארו עם בגדי האימון. חשוב יותר מתמיד.


  1. שמירת מרחק – זהו כלל ככ בנאלי וככ מעט מקפידים עליו. אם יש תור למכשיר שאתם מעונינים בו, אל תחכו בתור. תפסחו עליו ותחזרו אליו מאוחר יותר. נסו להימנע מתורים ככל שניתן.
  1. זיעה של אחרים – השתדלו להימנע ממגע זיעה של אחרים. זה אומר שעליכם לשמור מרחק ובמיוחד באזור המכשירים האירוביים בהם הזיעה לעיתים משפריצה מהמתאמנים. אם יש לכם אפשרות, העדיפו פעילות אירובית באוויר הפתוח.
  1. חלון במקום מזגן – מרבית מחדר הכושר נטולי מזגן, אך אם יש בחדר הכושר שאתם מתאמנים בו חלון, בקשו לפתוח אותו. כן, גם בקיץ.
  1. בסטודיו – בשיעורי הסטודיו שמרו על מרחק, הביאו מגבת מהבית ותבקשו לפתוח חלון ודלת. בנוסף, אם יש אפשרות, הביאו את המזרון האישי שלכם מהבית וכל ציוד שניתן להביא אתכם גם.
  1. מים – השתדלו להביא אתכם בקבוק מים אישי שימנע התייבשות וישמור על הגיינה אישית.

זכרו, משנה זהירות עשוי להיות מציל חיים אך אין המצב מצריך וויתור על אימונים. אימונים משפרים את הבריאות באורח פלא, מחזקים את מערכת החיסון ותורמים למדד האושר. שמרו על עצמכם.

מאת: שרון ינובסקי קפלן –  מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
28-02-2021
אימון בטן ישבן ירכיים ביתי לכל הרמות ב-10 דק בלבד
תזונה
25-02-2021
מדריך פורים בריא - איך לשמור על הבריאות והגזרה ומה לשים במשלוח מנות?
מתכונים
23-02-2021
מתכון להכנת אוזני המן במילוי פרג
מתכונים
16-02-2021
מתכון להכנת שייק ענבים
ספורט
14-02-2021
זוגיות בריאה: 11 דרכים להכניס את הבריאות לקשר שלכם
ספורט
11-02-2021
משפחה בשיא הכושר: איך מנהלים אורח חיים בריא משפחתי?
ספורט
04-02-2021
דברים חשובים שמתאמנים שוכחים לעשות
תזונה
28-01-2021
המדריך לטו בשבט בריא - כל מה שאתם צריכים לדעת על פירות יבשים