שפרו את שיווי המשקל שלכם ואת בריאותכם

ישנם יתרונות רבים לשמירה על שיווי משקל תקין. בין אם תשפרו את שיווי המשקל שלכם באמצעות גלישה על סאפ, משחקים שונים או פשוט תתרגלו יוגה בגינה, תוכלו לשמור על בריאותכם בעתיד.

כאשר רוב האנשים מתאמנים, זה בדרך כלל כדי להפחית שומן או לבנות מסת שריר, ובכל זאת ישנו מרכיב שאנו נוטים להתעלם ממנו – שיווי משקל.

באמצעות שיפור שיווי המשקל תוכלו להפחית את הסיכוי לפציעות, משום שתוכלו לשלוט בגופכם באופן טוב יותר אם וכאשר אתם מבצעים תנועה לא נכונה (מה שקורה לכולנו), למשל למעוד על שפת המדרכה או על "מכשול", אומר ג'יימס דאן, מאמן ריצה וספורט שיקומי (kinetic-revolution.com.)

"אם תוכלו למנוע מצב שעלול להסתיים בנפילה, הגוף שלכם יודה לכם".


  • החיים פשוטים יותר עם שיווי משקל

שיווי משקל טוב יותר יכול להפוך את חייכם לקלים יותר. "בין אם אתם עסוקים במטלות יום-יומיות, מתאמנים או רצים, אתם כל הזמן מעבירים משקל מרגל לרגל. שיפור שיווי המשקל והיציבות שלכם יספק בסיס יציב יותר לתנועה", אומר ג'יימס.

וזה לא רק הגוף שלכם שיוצא נשכר מכך – תרגילי שיווי משקל יכולים לסייע גם לזיכרון שלכם גם אם אתה מתרגלים אותם רק במשך שעה (לפי מחקר שנערך בפלורידה.)

אז אם אתם רוצים להישאר חדי מחשבה, להקטין סיכון לפציעה ולשפר את היציבה ואת שרירי הליבה שלכם בבת אחת, אפילו בזמן שאתם ממתינים לקומקום שירתח, הנה שפע פעילויות מהנות שיעזרו לכם לעשות זאת!

  • להתנדנד מצד אל צד

כרית שיווי משקל (פיתה) – עם צד אחד בעל מרקם מחוספס והצד השני שטוח שתוכלו לעמוד עליו-היא כלי שימושי לשיפור הפרופריוספציה (תחושת המיקום של גופכם בחלל), שמשפרת את שיווי המשקל ומצמצמת את הסיכוי לפציעה.

נסו! רכשו לוח פיזיותרפיה מעץ והתאמנו עליו בעמידה כשאתם צופים בטלוויזיה. נסו לשמור על שני הצדדים באוויר ככל הניתן. לאחר שהשתלטתם על העניין, נסו מעט כפיפות ברכיים וסקווטים. ואז נסו זאת שוב כשהעיניים שלכם עצומות!



  • שיווי משקל וצחצוח שיניים

זה נשמע בסיסי,אבל עמידה על רגל אחת כשאתם מצחצחים שיניים או מרתיחים את הקומקום עשויה לתרום ליצירת שינויים גדולים בגופכם. "השרירים סביב המותניים שלכם, כמו הגלוטילס, עובדים קשה כשאתם עומדים על רגל אחת כדי לספק יציבות סביב המותניים. ואתם גם מפעילים את שרירי הליבה שלכם כדי לספק שליטה סביב האגן והגב התחתון", אומר ג'יימס.

אתגרו את עצמכם אף יותר באמצעות איזון הרגליים על מגבת מגולגלת או משטח יציב אחר. בנוסף לחיזוק שרירי הליבה שלכם, פעולה זו תעבוד גם על השרירים בכפות הרגליים והקרסוליים שלכם, מה שיגרום לכם להיות פחות רגישים לנקעים.

  • ללכת יחפים

טיילו או רוצו על חוף הים כדי ליהנות מתועלות נוספות. לא רק שריצה על חול שורפת פי 1.5 יותר קלוריות בהשוואה לריצה על מדרכה, חוסר היציבות של פני השטח מספק לשרירי הליבה שלכם אימון קשה יותר ומסייע בשיפור שיווי המשקל שלכם.

חוף מלא צדפים? נעלו נעליים מינימליסטיות עם סוליות דקות ועמידות, המאפשרות לכפות הרגליים שלכם לנוע בחופשיות כמו שהטבע התכוון-ומסייעות בשיפור שיווי המשקל.

  • זמן לשחק בכדור

יוצאים לפיקניק? ארזו פריזבי או כדור ושחקו תופסת – לא רק שזו פעילות מהנה לכל המשפחה, היא גם יכולה לסייע בשיפור שיווי המשקל והקואורדינציה, כך עולה ממחקר שנערך לאחרונה.

השתמשו בשקית קטניות כבדה או בכדורסל לתוצאות הטובות ביותר.



  • עלו על הסאפ

חתירה בסאפ הפכה פופולרית בשנים האחרונות הודות לתנועות בעצימות נמוכה המשפיעות על שרירי הליבה.

"עבודת שריר הבטן מהווה אף היא חלק חשוב מהטכניקה, ומסייעת בשמירה על שיווי המשקל .עמידה משוחררת היא המפתח -אם אתם קופאים, זהו הרגע בו אתם נוטים ליפול למים".

"עבודת שריר הבטן מהווה אף היא חלק חשוב מהטכניקה, ומסייעת בשמירה על שיווי המשקל .עמידה משוחררת היא המפתח -אם אתם קופאים, זהו הרגע בו אתם נוטים ליפול למים".
  • נסו סלקליין (הליכה בשיווי משקל)
אם אתם מוכנים לאתגר שיווי משקל קשה יותר, נסו סלקליין – שמירה על שיווי משקל על חבל פוליאסטר, כזה שזז איתכם (ולא קבוע, כמו בחבל לוליינים). זהו אימון אינטנסיבי שמפעיל כמעט את כל השרירים, מחזק את שרירי הליבה ומשפר את היציבה שלכם.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
טיפוח
02-07-2020
אם התזונה שלנו לקויה, והמצב הנפשי שלנו לא בשיאו, קרוב לוודאי שהעור לא יראה מושלם כמו שאנחנו חולמות. ניתן לטפל באקנה בעזרת תזונה.
מתכונים
30-06-2020
מתכון להכנת חטיפי שיבולת שועל עשירים בחלבון
ספורט
28-06-2020
הטעויות הנפוצות שאנשים עושים כדי להתחטב מהר. האם גם אתם עושים את הטעויות האלו? נסו למנוע אותן.
מתכונים
23-06-2020
מתכון להכנת קערת שייק תות ופירות יער
ספורט
21-06-2020
כל אחד יוכל להתאים לעצמו את היוגה שמתאימה לו, והיא מתאימה באמת לכולם בכל הגילאים.
תזונה
18-06-2020
מה לאכול בשיא החום לארוחת צהרים? הקיץ כבר פה והחום הכבד לעיתים גורם לנו לרצות לאכול פחות, בעיקר פחות ארוחות מבושלות. אז מה אוכלים ללאנץ' כדי לספק לגוף את כל הרכיבים התזונתיים מבלי להרגיש נפוחים, עייפים וכבדים? הכנו עבורכם 12 אופציות.
מתכונים
16-06-2020
מתכון להכנת שייק עוגת גבינה
תזונה
14-06-2020
השייק הפך בשנים האחרונות לארוחה האטרקטיבית והטרנדית ביותר בקרב שוחרי הבריאות ובצדק