שפרו את שיווי המשקל שלכם ואת בריאותכם

ישנם יתרונות רבים לשמירה על שיווי משקל תקין. בין אם תשפרו את שיווי המשקל שלכם באמצעות גלישה על סאפ, משחקים שונים או פשוט תתרגלו יוגה בגינה, תוכלו לשמור על בריאותכם בעתיד.

כאשר רוב האנשים מתאמנים, זה בדרך כלל כדי להפחית שומן או לבנות מסת שריר, ובכל זאת ישנו מרכיב שאנו נוטים להתעלם ממנו – שיווי משקל.

באמצעות שיפור שיווי המשקל תוכלו להפחית את הסיכוי לפציעות, משום שתוכלו לשלוט בגופכם באופן טוב יותר אם וכאשר אתם מבצעים תנועה לא נכונה (מה שקורה לכולנו), למשל למעוד על שפת המדרכה או על "מכשול", אומר ג'יימס דאן, מאמן ריצה וספורט שיקומי (kinetic-revolution.com.)

"אם תוכלו למנוע מצב שעלול להסתיים בנפילה, הגוף שלכם יודה לכם".


  • החיים פשוטים יותר עם שיווי משקל

שיווי משקל טוב יותר יכול להפוך את חייכם לקלים יותר. "בין אם אתם עסוקים במטלות יום-יומיות, מתאמנים או רצים, אתם כל הזמן מעבירים משקל מרגל לרגל. שיפור שיווי המשקל והיציבות שלכם יספק בסיס יציב יותר לתנועה", אומר ג'יימס.

וזה לא רק הגוף שלכם שיוצא נשכר מכך – תרגילי שיווי משקל יכולים לסייע גם לזיכרון שלכם גם אם אתה מתרגלים אותם רק במשך שעה (לפי מחקר שנערך בפלורידה.)

אז אם אתם רוצים להישאר חדי מחשבה, להקטין סיכון לפציעה ולשפר את היציבה ואת שרירי הליבה שלכם בבת אחת, אפילו בזמן שאתם ממתינים לקומקום שירתח, הנה שפע פעילויות מהנות שיעזרו לכם לעשות זאת!

  • להתנדנד מצד אל צד

כרית שיווי משקל (פיתה) – עם צד אחד בעל מרקם מחוספס והצד השני שטוח שתוכלו לעמוד עליו-היא כלי שימושי לשיפור הפרופריוספציה (תחושת המיקום של גופכם בחלל), שמשפרת את שיווי המשקל ומצמצמת את הסיכוי לפציעה.

נסו! רכשו לוח פיזיותרפיה מעץ והתאמנו עליו בעמידה כשאתם צופים בטלוויזיה. נסו לשמור על שני הצדדים באוויר ככל הניתן. לאחר שהשתלטתם על העניין, נסו מעט כפיפות ברכיים וסקווטים. ואז נסו זאת שוב כשהעיניים שלכם עצומות!



  • שיווי משקל וצחצוח שיניים

זה נשמע בסיסי,אבל עמידה על רגל אחת כשאתם מצחצחים שיניים או מרתיחים את הקומקום עשויה לתרום ליצירת שינויים גדולים בגופכם. "השרירים סביב המותניים שלכם, כמו הגלוטילס, עובדים קשה כשאתם עומדים על רגל אחת כדי לספק יציבות סביב המותניים. ואתם גם מפעילים את שרירי הליבה שלכם כדי לספק שליטה סביב האגן והגב התחתון", אומר ג'יימס.

אתגרו את עצמכם אף יותר באמצעות איזון הרגליים על מגבת מגולגלת או משטח יציב אחר. בנוסף לחיזוק שרירי הליבה שלכם, פעולה זו תעבוד גם על השרירים בכפות הרגליים והקרסוליים שלכם, מה שיגרום לכם להיות פחות רגישים לנקעים.

  • ללכת יחפים

טיילו או רוצו על חוף הים כדי ליהנות מתועלות נוספות. לא רק שריצה על חול שורפת פי 1.5 יותר קלוריות בהשוואה לריצה על מדרכה, חוסר היציבות של פני השטח מספק לשרירי הליבה שלכם אימון קשה יותר ומסייע בשיפור שיווי המשקל שלכם.

חוף מלא צדפים? נעלו נעליים מינימליסטיות עם סוליות דקות ועמידות, המאפשרות לכפות הרגליים שלכם לנוע בחופשיות כמו שהטבע התכוון-ומסייעות בשיפור שיווי המשקל.

  • זמן לשחק בכדור

יוצאים לפיקניק? ארזו פריזבי או כדור ושחקו תופסת – לא רק שזו פעילות מהנה לכל המשפחה, היא גם יכולה לסייע בשיפור שיווי המשקל והקואורדינציה, כך עולה ממחקר שנערך לאחרונה.

השתמשו בשקית קטניות כבדה או בכדורסל לתוצאות הטובות ביותר.



  • עלו על הסאפ

חתירה בסאפ הפכה פופולרית בשנים האחרונות הודות לתנועות בעצימות נמוכה המשפיעות על שרירי הליבה.

"עבודת שריר הבטן מהווה אף היא חלק חשוב מהטכניקה, ומסייעת בשמירה על שיווי המשקל .עמידה משוחררת היא המפתח -אם אתם קופאים, זהו הרגע בו אתם נוטים ליפול למים".

"עבודת שריר הבטן מהווה אף היא חלק חשוב מהטכניקה, ומסייעת בשמירה על שיווי המשקל .עמידה משוחררת היא המפתח -אם אתם קופאים, זהו הרגע בו אתם נוטים ליפול למים".
  • נסו סלקליין (הליכה בשיווי משקל)
אם אתם מוכנים לאתגר שיווי משקל קשה יותר, נסו סלקליין – שמירה על שיווי משקל על חבל פוליאסטר, כזה שזז איתכם (ולא קבוע, כמו בחבל לוליינים). זהו אימון אינטנסיבי שמפעיל כמעט את כל השרירים, מחזק את שרירי הליבה ומשפר את היציבה שלכם.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
05-12-2019
האביזרים שיעזרו לכם להתחטב באימונים - קבלו את רשימת המכולת של אביזרי הכושר שכל מתאמן חייב שיהיה לו בבית כדי שיוכל להתחטב בזמנו החופשי ובנוחיות.
מתכונים
03-12-2019
מתכון להכנת שייק מלון תפוח
ספורט
01-12-2019
איך לשמור על כושר גם בגיל הזהב. לא משנה בני כמה אתם או כמה אתם פעילים עכשיו, הדרכים הבאות יכולות לעזור לכם לשמור על כושר ולהרגיש בריאים וצעירים יותר. 
טיפוח
28-11-2019
אפשר לעזור לעור שלכם להיראות צעיר יותר - הטיפים הבאים יעזרו לכם לשמור על מראה של עור צעיר ורענן. 
מתכונים
26-11-2019
מתכון להכנת קערת שייק ירוק מתוק
תזונה
21-11-2019
מחקרים קבעו כי צפייה ממושכת בטלוויזיה גורמת להשמנה. ריכזנו עבורכם 10 טיפים שיעזרו להפוך את הצפייה שלכם מול המסכים לבריאה יותר.
מתכונים
19-11-2019
מתכון להכנת מרק אפונה ומנטה מהיר הכנה
מתכונים
12-11-2019
מתכון להכנת שייק לילה חם בניחוח קינמון