לטייל בחג ולהישאר בחיים

איך לטייל בחגים ולהישאר בחיים

ההבדל בין טיול כיפי לטיול סיוט הוא בפרטים הקטנים (נייר טואלט זכרתם לארוז?). כך תצאו לטיול בחגים ותחזרו מאושרים

החגים ממש מעבר לפינה, וכמו שכל ישראלי יודע, חגים בלי יציאה לטיול בחיק הטבע הם לא באמת חגים. קמפינג, קרוואן או סתם על-האש, העיקר שנשכשך קצת במים וננפנף מעל המנגל. אבל, וזה אבל גדול, אם אתם טירוני טיולים בטבע, מסלול טיול תמים עלול להסתיים בשעות של פקקים, ילדים שצורחים במקהלה ברכב ושינה על אבנים. אז איך מטיילים בחגים ונשארים בחיים? טוב ששאלתם.

  • לאן מטיילים
    אחד הרכיבים הכי חשובים בהבטחת טיול נעים הוא בחירת המקום הנכון. קחו בחשבון שבתקופת החגים רוב מקומות הבילוי, החופים ושמורות הטבע מלאים במטיילים אחרים, לעיתים ממש עד אפס מקום. אם אתם יכולים להרשות לעצמכם להיות ספונטניים, הרווחתם. בדקו בבוקר הטיול מה מצב הכבישים, שמורות הטבע וחניוני הקמפינג הרלוונטיים וקחו החלטה במקום. אם ספונטניות היא לא הצד החזק שלכם, דאגו לנטרל סיכונים בשלב התכנון – הוציאו מהרשימה אתרים שידועים בפופולריות שלהם (מצדה, הספארי ברמת גן, עין גדי או חמת גדר, למשל), ואם אתם עם ילדים, אל תתכננו נסיעות רצופות ארוכות מדי.


  • מה אוכלים
    בטיולים מאוד קל להתפתות לחטיפים, שבימים כתיקונם לא עוברים את סף ביתנו. הסוד לשמירה על תזונה בריאה גם בטיול הוא בהכנה מראש. ערב לפני היציאה הכינו לכם מספיק אוכל, כולל נשנושים בריאים. סלטים (קינואה או בורגול למשל), ירקות ופירות חתוכים וכריכים עשירים מלחם בריא הם פתרון מצוין. לנשנושים אפשר תמיד להכין חטיפי גרנולה ביתיים או פשוט לארוז קופסה קטנה עם שלל סוגי אגוזים. באופן כללי, כדאי לבחור באוכל קליל שמכיל חלבונים ולהתמקד בהרבה ארוחות קטנות לאורך היום במקום 3 ארוחות גדולות, שעלולות להכביד עליכם (וגם קשות יותר להכנה במהלך טיול). אם אתם חובבי קפה, רצוי להכין בבית תרמוס גדול, כדי שלא תצטרכו לעצור לקנות בדרך. עצירה כזאת היא הזמנה מיידית להתפתות למאפים לא בריאים. קחו בחשבון שאם אתם נשארים לישון בשטח, לא תמיד תוכלו להצטייד מראש באוכל לכל שהותכם. אם אתם מבשלים בשטח, תוכלו להביא איתכם מוצרי מזון ולהכין אוכל במקום (מי אמר פויקה ולא קיבל?), אם לא, תוכלו לעצור במסעדה על אם הדרך ולבחור במנות מאוזנות שמשלבות את כל אבות המזון. בנוסף, חשוב, כמובן, לדאוג לשתות המון מים.
  • מה לקחת
    פרט למובן מאליו, כמו בגדים, קרם הגנה וכובעים, יש כמה פריטים שיהפכו את הטיול להרבה יותר נעים ונוח. אם אתם עם ילדים, תמיד כדאי לקחת כמה משחקים קטנים שלא תופסים מקום (כמו משחקי קלפים או דמויות משחק), אבל יכולים להעסיק את הילדים גם בדרך וגם כשמגיעים למקום. נייר טואלט וחבילת מגבונים הם פריטי חובה בטיולים, ולא רק לילדים. כדאי להצטייד גם בספר שאתם כבר שנה רוצים לקרוא, טיול הוא הזדמנות מושלמת להשלים פערי קריאה. וכמובן, הפריט הכי חשוב שאסור לצאת לטיול בחגים בלעדיו (בעיקר אם אתם נשארים לישון בשטח) – אטמי אזניים. תודו לנו אחר כך, כשהחבורה הצעירה שהתמקמה 10 מטרים מכם תחבר את הרמקולים ותלחץ על "פליי".


  • נרגעים ונהנים
    כדי ליהנות באמת מהטיול, זיכרו שאתם בטיול ולא בבית. קחו בחשבון שלא הכל הולך לפי התכנית ואין ברירה אלא להתגמש. לפעמים דווקא כשרוצים שקט, כולם רועשים מסביב, ולפעמים, דווקא כשהילדים משתוללים, האורחים מסביב מבקשים שתרגיעו. אז תרגיעו. מצאו לכם נקודה נעימה מול הנוף, שבו בנחת (אטמי אזניים, זוכרים?) ופתחו את הספר שזכרתם להביא.

טיול נעים!


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
09-04-2020
ההצלחה האישית שלכם תלויה רק בכם. ברגע שתתחילו לנהל רישום קבוע ומדויק של פעילות הכושר שלכם, תוכלו לראות שהתנודות בתוכנית האימונים שלכם הן נחלת העבר! קחו שליטה על תוכנית הכושר שלכם באמצעות יומן פעילות ולמדו כיצד להתאים את הפעילות לאישיות ולמחויבויות שלכם, כדי שתוכלו להשיג את היעדים שלכם!
מתכונים
07-04-2020
מתכון להכנת שייק קפה ושקדים
ספורט
05-04-2020
מי שיהיה פעיל במהלך החג והחופשה, יקטין את הסיכון להשמנה וישפר את הבריאות שלו. קבלו את הטריקים החשובים.
ספורט
02-04-2020
במיוחד בתקופה מאתגרת כמו זו , מאמר זה יעזור לכם בהשגת יעדי הכושר ובשיפור הזוגיות שלכם - בו זמנית!
מתכונים
31-03-2020
מתכון להכנת מרק כרובית בניחוח כורכום
ספורט
29-03-2020
גם מהבית ניתן להגיע לתוצאות מרשימות בתרגילי משקל הגוף. הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם להגיע לחיזוק, חיטוב ושיפור היציבה.
ספורט
26-03-2020
אספנו 10 דרכים ועצות לשמירה על הבריאות הגופנית והנפשית שלנו.
ספורט
22-03-2020
לאימון הבר יתרונות רבים שהופכים אותו לאימון מבוקש בשנים האחרונות בארץ ובעולם. הנה כמה מהיתרונות הבולטים שלו.