איך נפטרים מהשומן הבטני?

אצל כל אחד מאיתנו, השומן מתחלק ומתפזר בצורה שונה בגוף. לחלקנו מצטבר יותר שומן באזור הישבן, לאחרים בזרועות, בירכיים או בבטן. הצטברות גדולה של שומן באזור הבטן עלולה להיות מסוכנת לבריאות ואף להצביע על סוכרת עתידית. כדי להוריד שומן כלשהו מהגוף, ולא משנה מאיפה, עלינו להוריד את אחוזי השומן באופן כללי בגוף דרך ירידה במשקל ועלייה במסת השריר. הנה 10 דרכים שיעזרו לכם להוריד את השומן מהבטן, או בכל אזור שמפריע לכם:

  1. הוצאת המתוק מהתפריט
    הסוכר הופך בגופינו לשומן, וברגע שאנחנו מפריזים עם הסוכר, אנחנו גורמים להצטברות של רעלים ושומן. מעבר לכך, שהסוכר גורם לנו לחוש כל הזמן רעבים וכתוצאה מכך נרצה לאכול כל הזמן ונשמין.
  2. הכניסו ירוקים לתפריט
    אכילת מאכלים ירוקים כמו תרד, מנגולד, כוסברה, מלפפון, פטרוזיליה וקייל, עשירים בכלורפיל, ויטמינים ומינרלים שעשויים לעזור לגוף לפנות פסולת מהגוף. הכניסו מדי יום את הירוקים לתפריט שלכם בין אם זה בשייקים ירוקים, במרקים או סלטים.
  3. תכנית אימונים מגוונת
    הרבה אנשים מתאמנים לאורך השנים ולא מבינים למה הם לא רואים תוצאות. כדי לראות תוצאות אנחנו צריכים להתמיד בפעילות ספורטיבית מינימום 3-4 פעמים בשבוע ולעבוד עם תכנית כושר הדרגתית ומסודרת לבניית מסת שריר. חשוב לגוון באימונים ולשנות את התכנית מדי חודש על מנת לגרות את השריר ולאתגר אותו. ברגע שהשריר מתרגל לאימון מסויים, הוא מפסיק להגיב אליו וכך נעצרת ההתקדמות והתוצאות.


  1. מכניסים פחות
    כדי לרדת במשקל, עלינו להגיע למאזן קלוריות שלילי. כלומר: להכניס פחות קלוריות ולהוציא יותר. מומלץ לקבל תפריט מסודר מאיש מקצוע, שיתאים את התפריט המדויק לכם באופן אישי. הימנעו מדיאטות טרנדיות שמבטיחות הרזיה מהירה, וזכרו שלכל אחד תתאים דרך אחרת לירידה במשקל.
  2. אוכלים
    יש משמעות לחלוקת הארוחות לאורך היום כשאנחנו רוצים להוריד מאחוזי השומן בגוף. כשאנחנו לא אוכלים ומדלגים על ארוחות ואז אוכלים ארוחות גדולות, הגוף שלנו אוגר את כמויות השומן בגוף, וגם אם אתם אחר כך שוב צמים, הגוף נכנס לסטרס ושומר על השומן שצבר. ולכן, יש לחלק את הארוחות ולפרוס אותם לאורך כל היום. צומות לא יעזרו לאלו מכם שמעוניינים לרזות.
  3. התרגילים שיורידו את הבטן
    בין אם אתם רוצים להוריד את השומן מהבטן או מהרגליים, התרגילים שתצטרכו לעשות יהיו תרגילי משקולות שיעבדו על כל שרירי הגוף בצורה מאוזנת, כולל תרגילים ספציפיים לאזור שמטריד אתכם יותר. גם מליון כפיפות בטן ביום לא יעזרו לכם להוריד את הבטן ללא חיטוב כללי של כל הגוף.
  4. אירובי 
    כדי לזרז הורדת אחוזי שומן, מומלץ להוסיף מינימום 20 דקות ביום של אימון אירובי, ואם אתם רוצים להיות יעילים יותר, הצמידו את אימון האירובי לאימון המשקולות, כאשר בסוף אימון המשקולות הישארו לחצי שעה של אירובי כמו: מכשיר הסטפר, ריצה, ספינינג או שחייה.
  5. פחמימות
    יש לאכול מכל אבות המזון גם בתהליך ירידה במשקל כולל לאכול פחמימות, שהן הדלק שלכם לאימונים ובכלל. מומלץ להימנע מאכילת פחמימות בשעות הערב לפני השינה כשהגוף כבר פחות פעיל ואז עלול לאגור את השומן בגוף.
  6. אלכוהול 
    הקטינו את צריכת האלכוהול, שגם הוא מתפרק לסוכר בדם וגורם להצטברות של שומן.
  7. מים
    הקפידו לשלות מינימום 2 ליטרים של מים ביום, ואם קשה לכם לשתות הרבה, הכניסו טעמים למים שלכם כמו לימון, קינמון, שגם הוכח במחקרים כמסייע להורדת השומן הבטני, ג׳ינג׳ר או מלפפון.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
15-08-2019
בואו לגלות איך הנשים הפופולריות בעולם שומרות על אורח החיים והגזרה שלהן.
מתכונים
13-08-2019
מתכון לקערת ארוחת בוקר
ספורט
08-08-2019
קבלו את הדרכים היצירתיות שיחזירו לכם את המוטיבציה, ויעזרו לכם לצאת להתאמן עוד היום.
מתכונים
06-08-2019
מתכון להכנת שייק אננס בננה תרד ופטרוזיליה
תזונה
04-08-2019
הסיבות הבאות יגרמו לכם להכניס את הסלק לתפריט היומי שלכם
מתכונים
29-07-2019
מתכון להכנת ארטיק בטעם אפרסק אבטיח