איך חוזרים לגזרה אחרי הלידה בצורה בריאה?

אחרי הלידה אנחנו בסך הכל רוצות קצת זמן לנשום, לישון, להתקלח, ללכת לשירותים בלי לחץ, לאכול משהו ולנוח, אבל גם להרגיש חזקות כמו בימים לפני הלידה. אי אפשר להתעלם מהעייפות שפוקדת אותנו אחרי לידה, ועם תינוק קטן לא פשוט לצאת להתאמן בחדר כושר. או שהבייבי ישן, ואנחנו רוצות לנצל את הזמן לבשל, לאכול, לכבס ולישון, או שאנחנו עסוקות איתו כשהוא ער. אז איך בכל זאת אפשר לדאוג לעצמינו אחרי הלידה?

הנה כמה טיפים שאולי יעזרו לך להתחזק ולהרגיש טוב עם עצמך.


מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.


  • יוצאים ביחד
    אחת הפעילויות הכי פשוטות, נוחות וחינמיות לאימהות זה פשוט ללכת. הליכה משפרת את סיבולת הלב ריאה, מחזקת את כל הגוף ונותנת הרגשה טובה. הליכה בטבע באוויר הפתוח תורמת לבריאות הכללית של האם והתינוק.


  • מנשא
    נצלי את משקל התינוק בשביל להתחזק ולהתחטב. מנשא טוב ישרת אותך לפחות בשנה הראשונה של התינוק שלך והוא יעזור לך להרגיע את הבייבי וגם להתחזק במהרה. את יכולה לעשות בעזרתו תרגילים ולהתאמן יחד עם התינוק או פשוט לצאת להליכה ולהסתובב איתו בבית בזמן שאת עושה פעילויות פשוטות. שימי לב שכשאת משתמשת במנשא, אספי את הבטן פנימה ואל תישעני לאחור כדי למנוע כאבי גב.

  • שלבי אותו באימון
    בימים שאת פעילה עם התינוק, נסו לבלות ביחד בתנועה. תרגיל לדוגמא: הניחי את התינוק על הברכיים שלך כמו בתמונה, החזיקי אותו היטב כמובן, הרחיקי מעט את התינוק ממך וקרבי תוך כדי פרצופים ונשיקות, כך שהוא ירוויח זמן אמא, ואת תרוויחי זמן אמא ושרירי בטן חזקים. בכל פעם שאת מוציאה אוויר מהפה אספי את הבטן פנימה.


  • טבטה של דקות
    כשאין לך זמן אבל את בכל זאת יכולה להגניב 4 דקות מהירות של תנועה, גשי ליוטיוב ותכתבי אימון טבטה. את תמצאי שם מגוון רחב של אימונים עצימים של 4 דקות בלבד. אימונים אלו יעילים לאנשים עסוקים ותורמים לשיפור סיבולת לב ריאה וכוח.
  • אימונים משולבים
    היום יש שפע של אימוני אם ותינוק, שמשלבים אימון ביחד עם התינוק או בלעדיו בתוספת שירותי בייביסיטר, אופציה לא רעה למי שמעוניינת בקצת חברה וחיזוקים.

  • רצפת אגן לפני הכל
    בין אם ילדת בלידה טבעית או בקיסרי, שרירי רצפת האגן נחלשים בעת ההריון ויש לחזק אותם לפני שמתחילים להעמיס משקולות, קפיצות ואימונים אינטנסיביים. חשוב להקדיש להם זמן, ללמוד איך לחזק אותם ולעבוד על זה מדי יום. מדובר בתרגילים שניתן לעשות בלילה במיטה, בישיבה, בהנקה וכו'.
  • קחו את הזמן
    הגוף של כל הנשים משתנה לאחר הלידה, בכל זאת – יוצרות חיים.. ולכל אישה קצב אחר של חזרה לתחושה הקודמת, ולהרבה נשים זה לוקח זמן רב. אל תחפשו את מה שהיה, שמרו על הבריאות לפני הכל. תאהבו את מה שיש לכן ותנסו לזוז כמה שיותר מתוך מקום של בריאות ולא מלחץ להרזות.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
21-11-2019
מחקרים קבעו כי צפייה ממושכת בטלוויזיה גורמת להשמנה. ריכזנו עבורכם 10 טיפים שיעזרו להפוך את הצפייה שלכם מול המסכים לבריאה יותר.
מתכונים
19-11-2019
מתכון להכנת מרק אפונה ומנטה מהיר הכנה
מתכונים
12-11-2019
מתכון להכנת שייק לילה חם בניחוח קינמון
ספורט
10-11-2019
באמצעות שיפור שיווי המשקל תוכלו להפחית את הסיכוי לפציעות, משום שתוכלו לשלוט בגופכם באופן טוב יותר.
טיפוח
07-11-2019
אז איך פוגע הלחץ במראה שלנו ואיך אפשר לנסות להרגיע את עצמנו.
ספורט
04-11-2019
העידן הנוכחי לא רק לנו מוטיבציה להתאמן, הוא גם דורש מאיתנו להתלבש בהתאם לאימון שלנו.
תזונה
13-10-2019
עם קצת תכנון ומוטיבציה תוכלו לשמור על המשקל בתקופת החגים, והגוף שלכם יודה לכם
תזונה
10-10-2019
ארוחת מנגל היא דרך מהנה במיוחד להכנת אוכל בסוכות, אך לא בריאה במיוחד. כך תוכלו ליהנות מארוחה בריאה יותר ועדיין טעימה מאוד