איך חוזרים לגזרה אחרי הלידה בצורה בריאה?

אחרי הלידה אנחנו בסך הכל רוצות קצת זמן לנשום, לישון, להתקלח, ללכת לשירותים בלי לחץ, לאכול משהו ולנוח, אבל גם להרגיש חזקות כמו בימים לפני הלידה. אי אפשר להתעלם מהעייפות שפוקדת אותנו אחרי לידה, ועם תינוק קטן לא פשוט לצאת להתאמן בחדר כושר. או שהבייבי ישן, ואנחנו רוצות לנצל את הזמן לבשל, לאכול, לכבס ולישון, או שאנחנו עסוקות איתו כשהוא ער. אז איך בכל זאת אפשר לדאוג לעצמינו אחרי הלידה?

הנה כמה טיפים שאולי יעזרו לך להתחזק ולהרגיש טוב עם עצמך.


מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.


  • יוצאים ביחד
    אחת הפעילויות הכי פשוטות, נוחות וחינמיות לאימהות זה פשוט ללכת. הליכה משפרת את סיבולת הלב ריאה, מחזקת את כל הגוף ונותנת הרגשה טובה. הליכה בטבע באוויר הפתוח תורמת לבריאות הכללית של האם והתינוק.


  • מנשא
    נצלי את משקל התינוק בשביל להתחזק ולהתחטב. מנשא טוב ישרת אותך לפחות בשנה הראשונה של התינוק שלך והוא יעזור לך להרגיע את הבייבי וגם להתחזק במהרה. את יכולה לעשות בעזרתו תרגילים ולהתאמן יחד עם התינוק או פשוט לצאת להליכה ולהסתובב איתו בבית בזמן שאת עושה פעילויות פשוטות. שימי לב שכשאת משתמשת במנשא, אספי את הבטן פנימה ואל תישעני לאחור כדי למנוע כאבי גב.

  • שלבי אותו באימון
    בימים שאת פעילה עם התינוק, נסו לבלות ביחד בתנועה. תרגיל לדוגמא: הניחי את התינוק על הברכיים שלך כמו בתמונה, החזיקי אותו היטב כמובן, הרחיקי מעט את התינוק ממך וקרבי תוך כדי פרצופים ונשיקות, כך שהוא ירוויח זמן אמא, ואת תרוויחי זמן אמא ושרירי בטן חזקים. בכל פעם שאת מוציאה אוויר מהפה אספי את הבטן פנימה.


  • טבטה של דקות
    כשאין לך זמן אבל את בכל זאת יכולה להגניב 4 דקות מהירות של תנועה, גשי ליוטיוב ותכתבי אימון טבטה. את תמצאי שם מגוון רחב של אימונים עצימים של 4 דקות בלבד. אימונים אלו יעילים לאנשים עסוקים ותורמים לשיפור סיבולת לב ריאה וכוח.
  • אימונים משולבים
    היום יש שפע של אימוני אם ותינוק, שמשלבים אימון ביחד עם התינוק או בלעדיו בתוספת שירותי בייביסיטר, אופציה לא רעה למי שמעוניינת בקצת חברה וחיזוקים.

  • רצפת אגן לפני הכל
    בין אם ילדת בלידה טבעית או בקיסרי, שרירי רצפת האגן נחלשים בעת ההריון ויש לחזק אותם לפני שמתחילים להעמיס משקולות, קפיצות ואימונים אינטנסיביים. חשוב להקדיש להם זמן, ללמוד איך לחזק אותם ולעבוד על זה מדי יום. מדובר בתרגילים שניתן לעשות בלילה במיטה, בישיבה, בהנקה וכו'.
  • קחו את הזמן
    הגוף של כל הנשים משתנה לאחר הלידה, בכל זאת – יוצרות חיים.. ולכל אישה קצב אחר של חזרה לתחושה הקודמת, ולהרבה נשים זה לוקח זמן רב. אל תחפשו את מה שהיה, שמרו על הבריאות לפני הכל. תאהבו את מה שיש לכן ותנסו לזוז כמה שיותר מתוך מקום של בריאות ולא מלחץ להרזות.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
19-01-2020
כמה צריך ללכת כדי לרזות, מה עדיף - הליכה או ריצה וכמה קלוריות שורפים בהליכה? הנה השאלות הנפוצות ביותר וגם טיפים למתחילים.
טיפוח
16-01-2020
כיצד נוכל לשמור על העור שלנו צעיר, בריא וזוהר גם בקור העז? כל הטיפים לשמירה על הטיפוח בעונת החורף.
תזונה
12-01-2020
רבים מאיתנו רוצים לשנות כמה מההרגלים הרעים שלנו. קבלו מספר טיפים לשיפור הרגלי האכילה.
ספורט
09-01-2020
לכבוד השנה האזרחית החדשה, קבלו את השאלות הנפוצות ביותר ואת עזרת המומחים שלנו בדרך להשגת יעדי הכושר שלכם לשנת 2020
מתכונים
07-01-2020
מתכון להכנת שייק קפוצ'ינו ופירות יער
ספורט
05-01-2020
עם פעילויות רבות כל כך שניתן לבחור ביניהן, גם ילדים ומבוגרים יכולים לשמור על אורח חיים פעיל. קבלו את 5 דרכים להיכנס לכושר בשנה האזרחית החדשה
תזונה
02-01-2020
הנה ההחלטות המובילות שיעזרו לכם להתחיל שנה אזרחית חדשה טובה ובריאה יותר.
מתכונים
31-12-2019
מתכון לטראפלס שוקולד בוטנים