איך חוזרים לגזרה אחרי הלידה בצורה בריאה?

אחרי הלידה אנחנו בסך הכל רוצות קצת זמן לנשום, לישון, להתקלח, ללכת לשירותים בלי לחץ, לאכול משהו ולנוח, אבל גם להרגיש חזקות כמו בימים לפני הלידה. אי אפשר להתעלם מהעייפות שפוקדת אותנו אחרי לידה, ועם תינוק קטן לא פשוט לצאת להתאמן בחדר כושר. או שהבייבי ישן, ואנחנו רוצות לנצל את הזמן לבשל, לאכול, לכבס ולישון, או שאנחנו עסוקות איתו כשהוא ער. אז איך בכל זאת אפשר לדאוג לעצמינו אחרי הלידה?

הנה כמה טיפים שאולי יעזרו לך להתחזק ולהרגיש טוב עם עצמך.


מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.


  • יוצאים ביחד
    אחת הפעילויות הכי פשוטות, נוחות וחינמיות לאימהות זה פשוט ללכת. הליכה משפרת את סיבולת הלב ריאה, מחזקת את כל הגוף ונותנת הרגשה טובה. הליכה בטבע באוויר הפתוח תורמת לבריאות הכללית של האם והתינוק.


  • מנשא
    נצלי את משקל התינוק בשביל להתחזק ולהתחטב. מנשא טוב ישרת אותך לפחות בשנה הראשונה של התינוק שלך והוא יעזור לך להרגיע את הבייבי וגם להתחזק במהרה. את יכולה לעשות בעזרתו תרגילים ולהתאמן יחד עם התינוק או פשוט לצאת להליכה ולהסתובב איתו בבית בזמן שאת עושה פעילויות פשוטות. שימי לב שכשאת משתמשת במנשא, אספי את הבטן פנימה ואל תישעני לאחור כדי למנוע כאבי גב.

  • שלבי אותו באימון
    בימים שאת פעילה עם התינוק, נסו לבלות ביחד בתנועה. תרגיל לדוגמא: הניחי את התינוק על הברכיים שלך כמו בתמונה, החזיקי אותו היטב כמובן, הרחיקי מעט את התינוק ממך וקרבי תוך כדי פרצופים ונשיקות, כך שהוא ירוויח זמן אמא, ואת תרוויחי זמן אמא ושרירי בטן חזקים. בכל פעם שאת מוציאה אוויר מהפה אספי את הבטן פנימה.


  • טבטה של דקות
    כשאין לך זמן אבל את בכל זאת יכולה להגניב 4 דקות מהירות של תנועה, גשי ליוטיוב ותכתבי אימון טבטה. את תמצאי שם מגוון רחב של אימונים עצימים של 4 דקות בלבד. אימונים אלו יעילים לאנשים עסוקים ותורמים לשיפור סיבולת לב ריאה וכוח.
  • אימונים משולבים
    היום יש שפע של אימוני אם ותינוק, שמשלבים אימון ביחד עם התינוק או בלעדיו בתוספת שירותי בייביסיטר, אופציה לא רעה למי שמעוניינת בקצת חברה וחיזוקים.

  • רצפת אגן לפני הכל
    בין אם ילדת בלידה טבעית או בקיסרי, שרירי רצפת האגן נחלשים בעת ההריון ויש לחזק אותם לפני שמתחילים להעמיס משקולות, קפיצות ואימונים אינטנסיביים. חשוב להקדיש להם זמן, ללמוד איך לחזק אותם ולעבוד על זה מדי יום. מדובר בתרגילים שניתן לעשות בלילה במיטה, בישיבה, בהנקה וכו'.
  • קחו את הזמן
    הגוף של כל הנשים משתנה לאחר הלידה, בכל זאת – יוצרות חיים.. ולכל אישה קצב אחר של חזרה לתחושה הקודמת, ולהרבה נשים זה לוקח זמן רב. אל תחפשו את מה שהיה, שמרו על הבריאות לפני הכל. תאהבו את מה שיש לכן ותנסו לזוז כמה שיותר מתוך מקום של בריאות ולא מלחץ להרזות.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
15-09-2019
רגע לפני שאתם נכנסים לטירוף של החגים, חשוב שתדעו איך להקדים תרופה למכה ולסיים את החגים בלי עודפים ועם יותר חיטובים.
ספורט
12-09-2019
הנה כמה עצות ותרגילי כושר שאתם חייבים לאמץ בדרך הנכונה להשגת בטן חטובה.
מתכונים
10-09-2019
מתכון לשייק תפוז ובננה
ספורט
08-09-2019
אם אתם עדיין לא משוכנעים, הנה מספר יתרונות שיגרמו לכם לשלב את השחייה בשגרת חייכם.
תזונה
05-09-2019
קבלו טיפים שיעזרו לכם לתחזק אורח חיים בריא ומזין למרות השגרה העמוסה, דפוסי העבודה הלא סדירים והמחסור בזמן.
מתכונים
03-09-2019
מתכון לתה קר של הרבלייף
תזונה
01-09-2019
קבלו טיפים שיעזרו לכם לשמור על תזונה נכונה עבור הילדים שלכם
תזונה
29-08-2019
אכילה נקייה נועדה ליצור יותר מודעות למה שאנחנו מכניסים לגופנו.