החגים בפתח: יוצאים לטבע ושומרים על כושר

בין הארוחה החגיגית של ראש השנה לצום של כיפור ולשבוע של חגיגות בסוכות, איך מוצאים זמן לשמור על כושר?

חודש החגים הוא חודש עמוס במיוחד – הרבה אוכל, משפחה, טיולים וחברים. וכבר הזכרנו אוכל? עם כל העומס הזה, לא תמיד אנחנו זוכרים לשמור על שגרת הכושר שלנו, וחבל. לא רק שכדאי להמשיך לשמור על כושר, כדי לא רק להעמיס על הגוף קלוריות בלי לשרוף אותן, אלא ששמירה על שגרה כלשהי של אימונים במהלך החגים תעזור לכם לחזור מהר יותר לשגרת האימונים שלכם אחרי החגים. פעילות גופנית היא חלק חשוב משמירה על אורח חיים בריא, ואפילו פעילות קלה וקצרה עדיפה על חוסר פעילות מוחלט. אספנו כמה רעיונות שיעזרו לכם לשמור על כושר גם בחגים.

  • צאו לטיול בטבע

מזג האוויר כבר הרבה יותר נעים, ואפשר לבלות בכיף בטבע. במקום לשרוץ בבית מול הטלוויזיה, צאו לטיול ותרוויחו גם כושר וגם אוויר נקי. בחרו מסלול שמתאים ליכולות שלכם, צרפו אליכם חברים או משפחה, ובלו מספר שעות נעימות בחיק הטבע. כדאי להכין מראש ארוחה קלה ובריאה ולשבת יחד לפיקניק במהלך הטיול. אל תשכחו להתמרח בקרם הגנה ולשתות הרבה מים. אם אתם רוצים ליהנות ממשקה מרענן במיוחד, הכינו לכם בקבוק שתייה מתרכיז משקה האלוורה של הרבלייף. המשקה מכיל 40% מיץ מעלי אלוורה ואינו מכיל תוספת סוכר.



  • הפכו את מטלות הבית לפעילות גופנית

אנחנו מבלים הרבה שעות בבית במהלך החגים, והרבה מהשעות האלה מוקדשות למטלות בית – ניקיון לקראת האורחים שיבואו, בישול או ניקיון אחרי שהאורחים הולכים. בצעו את משימות הבית האלה כאילו שהן פעילות גופנית של ממש. העמידו טיימר למספר דקות ואתגרו את עצמכם להספיק גם לנקות את המקלחת וגם לשאוב את כל הבית בזמן הזה. כשאתם מחכים שהשמן יתחמם במחבת, במקום לעמוד בחוסר מעש ולבהות בכיריים, נצלו את הזמן לפעילות גופנית קלה כמו קפיצות במקום או סקוואטים.

  • פתחו את הבוקר בפעילות גופנית

מתכננים לקום ב-9 בבוקר? כוונו שעון ל-08:40 ונצלו את עשרים הדקות האלה לפעילות גופנית. במקום לדחות את הספורט להמשך היום, רק כדי לגלות שאתם עייפים מדי, שאכלתם יותר מדי בשביל לזוז או שפשוט אין לכם זמן, הקדישו מראש זמן לפעילות גופנית. לא באמת משנה מה תעשו, כל עוד תזיזו את הגוף. אתם יכולים לעשות שכיבות בטן במיטה, יוגה של בוקר או סיבוב ריצה בשכונה. העיקר שתקדישו לפחות 20 דקות לפעילות ספורטיבית כלשהי.



  • מצאו מישהו להתאמן איתו

אחת הסיבות שגורמות לנו לוותר על פעילות גופנית במהלך החגים היא עצלנות ותחושת החופש. יכול להיות שאתם ממש רוצים להתאמן, אבל אתם פשוט לא מצליחים לגרום לעצמכם לקום ולהתחיל לזוז. בדיוק בשביל זה אתם זקוקים למישהו להתאמן איתו. חפשו חבר או בן משפחה, שגם רוצה לשמור על שגרת אימונים כלשהי במהלך החגים, וקבעו איתו מראש אימונים משותפים. יהיה לכם הרבה יותר קשה לוותר על אימון, כשאתם יודעים שמישהו אחר ייפגע מהעצלנות שלכם. אם אתם גרים רחוק ואין לכם אפשרות להתאמן יחד פיזית, דאגו לעודד זה את זה ולהתאמן בשעה קבועה. אתם יכולים גם לשוחח בטלפון או לערוך שיחת וידאו תוך כדי האימון, כדי להרגיש ביחד.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
05-12-2019
האביזרים שיעזרו לכם להתחטב באימונים - קבלו את רשימת המכולת של אביזרי הכושר שכל מתאמן חייב שיהיה לו בבית כדי שיוכל להתחטב בזמנו החופשי ובנוחיות.
מתכונים
03-12-2019
מתכון להכנת שייק מלון תפוח
ספורט
01-12-2019
איך לשמור על כושר גם בגיל הזהב. לא משנה בני כמה אתם או כמה אתם פעילים עכשיו, הדרכים הבאות יכולות לעזור לכם לשמור על כושר ולהרגיש בריאים וצעירים יותר. 
טיפוח
28-11-2019
אפשר לעזור לעור שלכם להיראות צעיר יותר - הטיפים הבאים יעזרו לכם לשמור על מראה של עור צעיר ורענן. 
מתכונים
26-11-2019
מתכון להכנת קערת שייק ירוק מתוק
תזונה
21-11-2019
מחקרים קבעו כי צפייה ממושכת בטלוויזיה גורמת להשמנה. ריכזנו עבורכם 10 טיפים שיעזרו להפוך את הצפייה שלכם מול המסכים לבריאה יותר.
מתכונים
19-11-2019
מתכון להכנת מרק אפונה ומנטה מהיר הכנה
מתכונים
12-11-2019
מתכון להכנת שייק לילה חם בניחוח קינמון