לא רק באימון: איך לשרוף יותר קלוריות ולשמור על הבריאות לאורך כל היום?

בשנים האחרונות אימוני הכושר נכנסו יותר ויותר למודעות, וכולנו מבינים כיום את החשיבות הבריאותית של האימונים, הן ברמה של חיזוק השרירים והמפרקים והן ברמת שיפור זרימת הדם וחיזוק שריר הלב. הבעיה בחיים המודרנים, שרבים מאיתנו שוכחים לזוז מעבר לאימונים היזומים ונמצאים שעות מרובות בישיבה. אנחנו עובדים בישיבה, נוהגים בישיבה, נמצאים שעות מרובות מול מסכים בישיבה וגם צופים בטלוויזיה בישיבה או בשכיבה, ובשורה התחתונה – אנחנו לא זזים מספיק. אז איך נוכל לזוז יותר גם מעבר לשעות האימונים שהגדרנו לעצמינו?

  1. לא לשכוח לשים תזכורות – קל מאוד לזכור מתי יש לנו אימון. לרוב אנחנו כבר מכניסים את האימונים שלנו ללוז השבועי וכל אחד יודע מתי הזמנים בהם הוא קבע לזוז. נסו לשים לעצמכם עוד תזכורות לזוז בלוז כמו באמצע היום ואחר הצהרים, זה יכול להיות לקום מהכיסא ולקפוץ במקום, לעשות הליכה של 10 דקות או לרדת ולעלות במדרגות. העיקר לקום מהכיסא כמה שיותר ואם מתאפשר אז בכל שעה לפחות להזיז את המפרקים בתנועות מעגליות. לא חייבים להזיע, העיקר קצת לזוז.
  2. במקום להזמין – לכו לקנות – זוכרים את הזמנים בהם יצאנו מהבית למדוד בגדים, לקנות אוכל בסופר ופירות וירקות בשוק? חלק מאיתנו עדיין עושים את זה ועבור חלק מהאנשים מדובר בזכרון רחוק. העדיפו לערוך את הקניות שלכם פחות דרך האפליקציות ויותר דרך הרגליים. ככל שתעשו יותר פעולות פיזיות מאשר דיגיטליות, כך תשמרו יותר על הכושר שלכם ועל הגזרה שלכם.
  3. תשחקו – כשהיינו ילדים לא התאמנו, אבל לא הפסקנו לזוז. קפצנו, רצנו, רקדנו והשתוללנו לאורך כל שעות היום. אז נכון שלרובינו אין זמן לזוז במשך כל היום, אך היזכרו בעצמכם כילדים ונסו להתחבר לצד הילדי והתזזיתי שבכם. אם יש לכם ילדים, שחקו איתם בגני השעשועים, רוצו אחריהם, תרקדו איתם, ותרגישו חופשי להשתולל איתם. ככל שתשחקו איתם יותר, תרגישו קרובים אליהם, הילדים יהיו שמחים, ואתם תשמרו על הבריאות שלכם בשיאה.


  1. הלכו תוך כדי שיחה או הקשבה – יש לכם שיחה חשובה בעבודה? צריכים להקשיב להרצאה בעבודה או בלימודים? עשו זאת במהלך הליכה. ראשית, אנשים רבים נוטים להיות מרוכזים יותר בזמן פעילות פיזית, ושנית, אנחנו לא חייבים באמת לשבת בזמן שאנחנו מדברים או מקשיבים. כשאנחנו הולכים במהלך שיחה או הקשבה, ההליכה עוברת מהר יותר ובכך אפשר לשרוף הרבה קלוריות מבלי לשים לב, וכמובן – לשמור על הבריאות.
  2. השאירו את הרכב בחנייה – יש לנו נטייה לקחת את הרכב שלנו איתנו לכל מקום, אבל מה יקרה אם תוותרו עליו במקרים שאפשר ללכת ברגל או לנסוע באופניים? תוכלו להיות בריאים יותר, חזקים יותר ונמרצים יותר. תחשבו על זה שאם תלכו לעבודה או תרכבו על האופניים, גם אם ייקח לכם 40 דק, תוכלו לחסוך זמן של פעילות אירובית וגם לא תצטרכו לחפש חנייה. אז נכון שלא תמיד זה אפשרי ולא כולם יכולים להגיע ברגל לעבודה, אבל גם אם הגעתם עם הרכב לעבודה, אתם תמיד יכולים לעשות הליכה בהפסקת צהרים, להחליט לרדת במדרגות במקום להשתמש במעלית ולהיות יותר אקטיביים במהלך היום.
  3. עמדו – אם יש לכם יום שבו אתם מלאים בעבודה מול המחשב, נסו לעבוד חלק מהזמן בעמידה. הישיבה הממושכת עלולה לגרום בריאותיות רבות החל מסיכון מוגבר להשמנת יתר, לחץ דם וסוכרת ועד לעומסים בגב עד לפריצות דסק. בכל הזדמנות שיש לכם עמדו וזוזו.
  4. הרחיקו מכם חפצים שונים – נכון שהכי מפתה זה להנגיש שלטים, כוסות, נייר טישו וכו. במקום זה, הרחיקו מכם כל דבר שיגרום לכם לישיבה ממושכת. הדברים הרחוקים שתצרכו, יהיו תזכורת עבורכם לקום ולזוז.
  5. נצלו את סופי השבוע לטיולים – אם במהלך השבוע לא הספקתם לזוז כמו שרציתם, אולי תוכלו לנצל את סוף השבוע לתזוזה מרובה. במקום פיקניק, בחרו בהליכה בטבע ובמקום רביצה בים או בבריכה בחרו בטיול אופניים בשטח. חפשו פעילויות מזיזות ונסו להיות כמה שיותר בתנועה שהיא גם מהנה ומעצימה.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
08-04-2021
מתכון להכנת שייק בננה קינמון
תזונה
04-04-2021
8 דברים שאתם חייבים להכניס לשייק שלכם
תזונה
29-03-2021
הארוחה האחרונה: מה לאכול לארוחת ערב ומה לא?
תזונה
25-03-2021
המדריך לפסח בריא: איך נשמור על הבריאות בחג החירות?
טיפוח
18-03-2021
המדריך השינה המלא
מתכונים
16-03-2021
חצאי אבוקדו עם סלסת עגבניות ופטה
ספורט
15-03-2021
אותו אימון יותר שריפת קלוריות - ככה תגרמו לאימון שלכם לעבוד יותר באביב הקרוב.
תזונה
11-03-2021
מידע חשוב על תזונה ללא גלוטן: האם היא באמת בריאה יותר?