להאטת תהליך ההזדקנות – 3 טיפים להיראות ולהרגיש צעירים

מפחדים להזדקן? קבלו 3 טיפים שיעזרו לכם לשמור על עצמכם ולהאט את תהליך ההזדקנות

אם נרצה או לא נרצה, הזדקנות היא תהליך טבעי שמתרחש בגוף של כל אחד ואחד מאיתנו. רבים מנסים להילחם בכל סימן של הזדקנות, אבל כמו יין, גם אנחנו משתבחים עם הזמן, וככל שנתכונן לקראת השנים הבאות עלינו לטובה, כך ההזדקנות שלנו תהיה נעימה ופשוטה יותר. אנחנו אמנם לא יכולים לעצור את השעון או להחזיר את הזמן אחורה, אבל אנחנו יכולים להאט את תהליך ההזדקנות על ידי אימוץ סגנון חיים פעיל ובריא. קבלו 3 טיפים שיעזרו לכם לשמור על עצמכם ולהאט את תהליך ההזדקנות.

  • הבעיה: ירידה בצפיפות העצם
    ככל שאנחנו מתבגרים ומזדקנים, העצמות שלנו מאבדות מהמסה שלהן באופן טבעי, בעיקר, אגב, אצל נשים שעברו את גיל המעבר. כשהעצמות מאבדות סידן ומינרלים אחרים, הן הופכות להיות שבירות יותר. ירידה בצפיפות העצם עלולה גם לגרום לשינויים ביציבה, מכיוון שלעמוד השדרה שלנו קשה יותר לתמוך בגוף.
  • מה עושים?
    פעילות גופנית היא דרך נהדרת לשמור על בריאות של צפיפות העצם, במיוחד פעילות גופנית בעצימות גבוהה, כמו הליכה, ריצה או קפיצה. אם תשמרו על המפרקים שלכם בתזוזה, הסיכוי שתחוו איבוד תנועה וכאבים במפרקים, שנובעים מחוסר פעילות, יהיה נמוך יותר.


  • הבעיה: איבוד מסת שריר
    סקרופניה, או ניוון שרירים, היא בעיה שפוגעת במיליוני אנשים ברחבי העולם, שנגרמת כתוצאה מאיבוד מסת שריר. הגורמים המשפיעים על איבוד מסת השריר כוללים בעיות הורמונליות ועצביות ותזונה לקויה. איבוד מסת שריר גורם לכך שהכוח שלנו ייחלש עם השנים ומתח השרירים שלנו יירד.
  • מה עושים?
    שילוב של פעילות גופנית המערבת התנגדות ומשקולות בשגרת האימונים שלכם יכול לעזור להאט את תהליך איבוד מסת השריר. הרמת משקולות או פעילות גופנית בעזרת משקולות תסייע לכם לבנות את השריר ולשמור על הכח שלכם לאורך השנים.
  • הבעיה: שינויים הורמונליים
    חשבתם שגיל המעבר הוא סממן להזדקנות אצל נשים בלבד? תתפלאו לשמוע ששינוים הורמונליים מתרחשים באופן טבעי גם אצל גברים, וגם גברים סובלים מסימפטומים שונים של גיל המעבר. שינויים הורמונליים בהזדקנות יכולים להיות מלווים בשינוי במשקל, תשישות וירידה בחשק המיני.
  • מה עושים?
    שינויים הורמונליים יכולים להיות גורם מלחיץ, כך שחשוב למצוא את האיזון בחיים ולבצע פעילויות מפחיתות לחץ. יוגה, מדיטציה או אפילו שילוב של פעילות חדשה בחיי היומיום שלכם יכולים כולם לעזור לכם להתמודד עם ההשפעות של השינויים ההורמונליים על הגוף.


ככל שאנחנו מזדקנים, אנחנו מבינים טוב יותר את היכולות שלנו ואת המגבלות שלנו. אם נשכיל להקשיב לגוף שלנו, נוכל לקבל החלטות טובות יותר להמשך החיים. חשוב להבין שתזונה ופעילות גופנית משפיעות על התחושות הגופניות והמנטליות שלנו, ושמירה על הגוף שלנו על בסיס יומיומי כבר עכשיו יכולה לעזור לנו להרגיש צעירים יותר בהמשך החיים.

מחקרים רפואיים רבים על הזדקנות מוכיחים פעם אחר פעם, שפעילות גופנית מסייעת להאט את תהליך ההזדקנות ושומרת על הגוף בריא ככל האפשר. פעילות גופנית עקבית, מאתגרת ומהנה במהלך החיים היא אחת הדרכים הטובות ביותר להילחם בסימני ההזדקנות.

אם אתם מרגישים שאתם חווים שינוי פתאומי בגוף או ברמת הכושר שלכם, כדאי, כמובן, להתייעץ עם רופא המשפחה, אבל שמירה על אורח חיים פעיל ובריא תסייע לכם להגיע מוכנים יותר אל הזקנה. זכרו שהדרך אל מעיין הנעורים מתחילה בנעילת נעלי הספורט שלכם!


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
19-01-2020
כמה צריך ללכת כדי לרזות, מה עדיף - הליכה או ריצה וכמה קלוריות שורפים בהליכה? הנה השאלות הנפוצות ביותר וגם טיפים למתחילים.
טיפוח
16-01-2020
כיצד נוכל לשמור על העור שלנו צעיר, בריא וזוהר גם בקור העז? כל הטיפים לשמירה על הטיפוח בעונת החורף.
תזונה
12-01-2020
רבים מאיתנו רוצים לשנות כמה מההרגלים הרעים שלנו. קבלו מספר טיפים לשיפור הרגלי האכילה.
ספורט
09-01-2020
לכבוד השנה האזרחית החדשה, קבלו את השאלות הנפוצות ביותר ואת עזרת המומחים שלנו בדרך להשגת יעדי הכושר שלכם לשנת 2020
מתכונים
07-01-2020
מתכון להכנת שייק קפוצ'ינו ופירות יער
ספורט
05-01-2020
עם פעילויות רבות כל כך שניתן לבחור ביניהן, גם ילדים ומבוגרים יכולים לשמור על אורח חיים פעיל. קבלו את 5 דרכים להיכנס לכושר בשנה האזרחית החדשה
תזונה
02-01-2020
הנה ההחלטות המובילות שיעזרו לכם להתחיל שנה אזרחית חדשה טובה ובריאה יותר.
מתכונים
31-12-2019
מתכון לטראפלס שוקולד בוטנים