כל הסיבות להתחיל כבר היום אימונים בקבוצה

אימונים בקבוצה – הפיתרון המושלם למי שמתקשה לשמור על שגרת אימונים קבועה. למה ואיך? הכל בכתבה הבאה

אין כמו עבודה בקבוצה עם מתאמנים אחרים, כדי לעזור לכם להמריץ קצת את שגרת האימונים שלכם. אימון קבוצתי עוזר להמשיך להתאמן גם בימים שממש מתחשק לפרוש. חברי הקבוצה יתנו לכם את התמיכה והעידוד ויאתגרו אתכם לנסות ולתת מאמץ נוסף. לפעמים אנחנו כל כך מרוכזים במסע שלנו לעבר המטרה שהצבנו לעצמנו, שאנחנו בטוחים שהמסע הזה הוא אישי ואי אפשר לצרף אליו אנשים אחרים. אבל כמעט כל אחד יכול להרוויח מאימונים קבוצתיים.

  • מחויבות גבוהה יותר
    מחקרים מראים שאנשים שמתאמנים בקבוצה נוטים להשלים את תכנית האימונים באחוזים גבוהים יותר מאנשים שמתאמנים לבד. רגילים להבריז מהאימון, פשוט כי הייתם עייפים מדי או עברתם יום לחוץ מדי בעבודה? מתחרטים על זה למחרת בבוקר? אימון קבוצתי יבטיח מחויבות גבוהה יותר מצידכם. אם אתם לא מגיעים, אתם עלולים לפגוע בחברי הקבוצה האחרים. אם אתם לא מגיעים, אחרים ישימו לב וישאלו אתכם מה קרה. הלחץ הקבוצתי הזה עושה את שלו, והמחויבות לאימון קבוצתי בדרך כלל תהיה גבוהה יותר מהמחויבות לאימונים אישיים.


  • מאמץ גדול יותר
    בתחום הפסיכולוגיה יש מונח מוכר שנקרא אפקט קוהלר. הוא מתאר מצב בו העבודה בקבוצה משפיעה על הפרט, וכתוצאה מכך הפרט עובד קשה יותר כשהוא חלק מקבוצה מאשר כשהוא עובד לבד. מחקרים מראים שאפקט קוהלר ניכר גם בקבוצות אימונים. כשאנחנו עובדים בקבוצה, אנחנו מתאמצים יותר, כדי להתאים לקבוצה, בין אם אנחנו עובדים במאמץ רב יותר או לאורך זמן רב יותר. גם אם אתם מתאמנים לבד רוב הזמן, אימון קבוצתי פעם או פעמיים בשבוע יובילו אתכם למאמץ רב וניכר יותר, שישפיע בסופו של דבר גם על התוצאות של האימונים האישיים שלכם.


  • מוטיבציה גבוהה יותר
    מעבר למוטיבציה שתקבלו מהצלחת האימון עצמו, העובדה שאתם חלק מקהילת מתאמנים תעזור לכם לקבל מוטיבציה גבוהה אפילו יותר, כדי להמשיך ולהתאמן. אימונים קבוצתיים בנויים ברובם על עידוד ועזרה, ולכן הם עוזרים להגביר את רמות האנרגיה ואת המוטיבציה במהלך האימון. בכל קבוצה יש את המתאמן הטוב ביותר, והוא בדרך כלל זה שגורם לאחרים לרצות להתאמץ יותר. הרוח החיובית שמנשבת באימוני הקבוצה היא מדבקת, והיא מתפשטת בקבוצה וגורמת לכולם להרגיש טוב יותר ולרצות להתאמץ יותר. כדי לעזור למוטיבציה הקבוצתית שלכם, תוכלו להביא איתכם לאימון שייק פורמולה 1 ספורט של הרבלייף לכל חברי הקבוצה. מכינים את השייק מאבקה שמכילה חלבונים, פחמימות, ויטמינים ומינרלים – כל מה שחברי הקבוצה שלכם צריכים כדי ליהנות מאימון מוצלח יותר.


  • אין כמו קצת תחרותיות
    לצד המוטיבציה, אימון קבוצתי מעודד גם תחרותיות בריאה. כמעט בכולנו יש יצר תחרותי פנימי, בעיקר אצל אלה שעוסקים בספורט על בסיס קבוע. אנחנו רוצים להיות טובים יותר, להצליח, להגיע לקו הסיום בזמן קצר יותר. אימון קבוצתי מעודד את התחרותיות הזאת – אנחנו לא רוצים להישאר מאחור, אנחנו רוצים ליישר קו עם כולם ואולי גם להשיג אותם קצת. כל אחד דוחף את עצמו קצת יותר, כדי להצליח, והתוצאה היא דחיפה אדירה קדימה של כל הקבוצה. כשאנחנו רואים את ההישגים שחברי הקבוצה שלנו מגיעים אליהם, אנחנו מקבלים השראה ומנסים להגיע גם להישגים האלה. מחסומים רגשיים שקשה לשבור באימונים אישיים יכולים להישבר בקלות יותר בזמן אימון קבוצתי, כתוצאה מהתחרותיות הבריאה הזאת.


  • שחרור אנדורפינים
    פרט ליתרונות המנטליים, לאימונים קבוצתיים יש גם יתרונות פיזיים. אמנם כל אימון שהוא משחרר אנדורפינים, אבל אימון קבוצתי יכול לשחרר אנדורפינים ברמות גבוהות יותר. אנדורפינים מעניקים לנו תחושה טובה ונעימה, מסייעים בהקלת כאבים, מגבירים את הפעילות של המערכת החיסונית, מסייעים לשינה טובה יותר ועוזרים גם בשמירה על לחץ דם תקין. כשאתם מחייכים, הגוף משחרר אנדורפינים. במהלך אימון קבוצתי, סיכוי גדול שתחייכו הרבה ותשחררו אנדורפינים ברמה גבוהה יותר מאשר במהלך אימון אישי. מחקר שהתבצע באוניברסיטה של דרום קליפורניה מצא שאנשים שהתאמנו עם חברים נהנו יותר מהאימון מאשר אלה שהתאמנו לבד. כשאתם נהנים יותר ואתם רגועים יותר, הגוף משחרר יותר אנדורפינים, שיעזרו לכם להרגיש אפילו טוב יותר.

אם אתם מרגישים שאתם חייבים אימונים אישיים, נסו לשלב בין אימונים אישיים לאימונים קבוצתיים, כדי ליהנות משני העולמות ולהבטיח לעצמכם אימון מוצלח ויעיל.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
21-01-2020
מתכון להכנת חביתת חלבון ותרד
ספורט
19-01-2020
כמה צריך ללכת כדי לרזות, מה עדיף - הליכה או ריצה וכמה קלוריות שורפים בהליכה? הנה השאלות הנפוצות ביותר וגם טיפים למתחילים.
טיפוח
16-01-2020
כיצד נוכל לשמור על העור שלנו צעיר, בריא וזוהר גם בקור העז? כל הטיפים לשמירה על הטיפוח בעונת החורף.
תזונה
12-01-2020
רבים מאיתנו רוצים לשנות כמה מההרגלים הרעים שלנו. קבלו מספר טיפים לשיפור הרגלי האכילה.
ספורט
09-01-2020
לכבוד השנה האזרחית החדשה, קבלו את השאלות הנפוצות ביותר ואת עזרת המומחים שלנו בדרך להשגת יעדי הכושר שלכם לשנת 2020
מתכונים
07-01-2020
מתכון להכנת שייק קפוצ'ינו ופירות יער
ספורט
05-01-2020
עם פעילויות רבות כל כך שניתן לבחור ביניהן, גם ילדים ומבוגרים יכולים לשמור על אורח חיים פעיל. קבלו את 5 דרכים להיכנס לכושר בשנה האזרחית החדשה
תזונה
02-01-2020
הנה ההחלטות המובילות שיעזרו לכם להתחיל שנה אזרחית חדשה טובה ובריאה יותר.