למה לא כדאי לכם לצום אחרי שאכלתם יותר מדי?

אם גם אתם דבקים בנחישות באורח חיים בריא, שכולל ארוחות מאוזנות, פעילות גופנית סדירה ושינה טובה, ואז בסופי שבוע או בחגים יוצאים מהשגרה עד חוגגים בלי גבולות, תדעו שאתם לא לבד, ומדובר בתופעה נפוצה ומוכרת לאף יעילה בגבול הטעם הטוב, כדי לשמור על אורח החיים הבריא לאורך זמן. הבעיה היא בעיקר בתחושה של אחרי, שגורמת לנו הרבה פעמים לרצות לצום כדי לקזז, או לצאת לגמרי מהשגרה הבריאה ולהמשיך באכילה ללא רסן.

מה עושים כשהמשקל מראה 2 קילו יותר?

ביום או ביומיים שאחרי סוף שבוע או חג, לרוב מגיעה הבהלה, כשעולים על המשקל והוא מראה קילוגרם או שניים יותר, או שהג'ינס לא נסגר בקלות כמו לפני החגיגות. אז מה עושים? בטוח שלא צמים!

הכירו את האשליה

חשוב להבין שמדובר בסוג של אשליה, ותדעו שאלו לרוב לא קילוגרמים "אמיתיים". כדי לעלות קילוגרם אחד, עלינו להכניס לגוף שלנו עודף של 9,400 קלוריות ביום, יותר ממה שאנחנו אוכלים בדרך כלל, דבר שדורש מאמץ רב, אפילו לגרגרנים כבדים. 

למעשה, אותם קילוגרמים שאתם מרגישים שעלו בין לילה, אלו הם נוזלים שנאגרים בגוף והם ככל הנראה יעלמו כיום או יומיים לאחר שתחזרו לשגרה. מה שאנחנו יכולים לעשות – זה לעזור לנוזלים האלו לצאת ולא להעמיס על הקיבה ולא להמשיך באכילת יתר.

למה לא לצום בעצם?

הסיבה העיקרית שבגללה לא מומלץ לנו לצום, היא כדי לא לגרור מעגל של רעב מוגבר ואז שוב התקפי בולמוסים מיותרים, דבר שיעשה בדיוק את ההיפך ממה שאנחנו רוצים. המטרה שלנו היא לחזור לאיזון בצורת השגרה הבריאה שאתם רגילים.



ככה חוזרים לתחושת הקלילות בקלות

איך עושים את זה?

  • ראשית, מנהלים יומן אכילה ולא מחכים שהרעב ינהל אותנו.
  • אוכלים לפי תפריט מסודר ומותאם אישית.
  • אם אתם לא רעבים שעות ארוכות, אתם תמיד יכולים לשתות שייק קטן בתוספת משקה חלבון של הרבלייף או חטיף חלבון קטן של הרבלייף, שיעניקו לגוף את מה שהוא זקוק לו וימנעו את תחושות הרעב המתגבר ובולמוסי הרעב בהמשך היום.
  • דאגו לאכול משהו קל כל 3-4 שעות לכל היותר.
  • הסתובבו עם בקבוק מים גדול.
  • הרבו באכילת פירות וירקות, אותם כדאי להעדיף על פחמימות כמו אורז ופסטה ביום שאחרי אכילה מרובה.
  • אל תשכחו לקזז את הקלוריות בעזרת ספורט.
  • לא מוותרים על אימון אירובי ביום שאחרי ארוחות גדולות.
  • אם יש לכם אפשרות אל תפחדו להוסיף 2 אימונים ביום אחד: בבוקר אירובי ובערב כוח או להיפך.

 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
טיפוח
02-07-2020
אם התזונה שלנו לקויה, והמצב הנפשי שלנו לא בשיאו, קרוב לוודאי שהעור לא יראה מושלם כמו שאנחנו חולמות. ניתן לטפל באקנה בעזרת תזונה.
מתכונים
30-06-2020
מתכון להכנת חטיפי שיבולת שועל עשירים בחלבון
ספורט
28-06-2020
הטעויות הנפוצות שאנשים עושים כדי להתחטב מהר. האם גם אתם עושים את הטעויות האלו? נסו למנוע אותן.
מתכונים
23-06-2020
מתכון להכנת קערת שייק תות ופירות יער
ספורט
21-06-2020
כל אחד יוכל להתאים לעצמו את היוגה שמתאימה לו, והיא מתאימה באמת לכולם בכל הגילאים.
תזונה
18-06-2020
מה לאכול בשיא החום לארוחת צהרים? הקיץ כבר פה והחום הכבד לעיתים גורם לנו לרצות לאכול פחות, בעיקר פחות ארוחות מבושלות. אז מה אוכלים ללאנץ' כדי לספק לגוף את כל הרכיבים התזונתיים מבלי להרגיש נפוחים, עייפים וכבדים? הכנו עבורכם 12 אופציות.
מתכונים
16-06-2020
מתכון להכנת שייק עוגת גבינה
תזונה
14-06-2020
השייק הפך בשנים האחרונות לארוחה האטרקטיבית והטרנדית ביותר בקרב שוחרי הבריאות ובצדק