מה לאכול כדי למנוע צרבת

פחות אוכל חריף, ארוחות קטנות ובלי קפה ואלכוהול – איך למנוע את הצרבת

לא מעט אנשים חווים צרבת מדי פעם. לא תמיד אנחנו יודעים מה גרם לצרבת, אבל לפעמים אפשר לשים את האצבע על המזון שכנראה גרם לה. לפעמים זה האוכל עצמו, לפעמים כמות גדולה מדי של אוכל. בכל מקרה, בעזרת תזונה נכונה תוכלו אולי למנוע את ההתקף הבא. אז מה כדאי לאכול, ממה להימנע והאם מי שאשם הם המאכלים החומציים כמו עגבניות או פירות הדר.

  • מה זאת צרבת?
    צרבת היא קצת כמו בעיית צנרת. בחלק התחתון של הוושט, בחיבור שבין הוושט לקיבה, נמצא שריר טבעתי. התפקיד שלו הוא להיות מעין שער – כשאנחנו בולעים אוכל, הוא נפתח ומאפשר לאוכל לעבור לתוך הקיבה, ואחרי שהאוכל עובר, הוא נסגר. אם השער הזה לא מתפקד כמו שצריך, מיצי הקיבה עלולים לעלות למעלה, מהקיבה אל תוך הוושט. בעוד שדפנות הקיבה שלנו יכולות להתמודד עם מיצי הקיבה האלה, הוושט לא מצויד במה שצריך, ולכן נוצרת תחושה של צריבה.
  • איך מרגישים כשיש צרבת?
    לא סתם קוראים לצרבת דווקא בשם הזה. צרבת גורמת לתחושה של צריבה או תחושת בערה באזור החזה. תחושת הצריבה עלולה להגיע גם לצוואר ולכתפיים ואפילו ממש עד הפה. כאבים של צרבת יופיעו בדרך כלל מעט אחרי האכילה, אבל הם יכולים להופיע גם מאוחר יותר, בלילה, מכיוון ששכיבה עלולה להחמיר את התסמינים.

    כאבים של צרבת מזכירים מעט כאבים של התקף לב, ולכן כדאי להיות עירניים לתסמינים. אם אתם סובלים מכאבים עזים בחזה, או בכאבי צרבת מלווים בתסמינים אחרים כמו כאבים ביד, קוצר נשימה או כאבים בלסת, פנו לרופא או לחדר מיון, כדי לוודא שלא מדובר בהתקף לב.

  • מה כדאי לאכול?
    לא כל אחד מגיב באופן זהה, ויש אנשים שמעולם לא חוו צרבת, על אף שהם אוכלים מזונות שעלולים לגרום לצרבת. עם זאת, מזונות מסוימים גורמים לשריר הטבעתי שבתחתית הוושט להרפות מעט אחרי האוכל, ולכן הם עלולים לגרום לצרבת. אם אתם סובלים מצרבות, השתדלו להימנע משוקולד, שום, משקאות אלכוהוליים או קפה. גם עגבניות ופירות הדר עלולים לגרום לצרבת, אבל לא מפני שהם מזונות חומציים, אלא מפני שהם גורמים לשריר להרפות.

    כדי להימנע מצרבת, השתדלו לאכול ארוחות קטנות, שלא מכבידות על הקיבה. ארוחות עתירות שומן עלולות להישאר בקיבה לזמן ארוך יחסית, ולכן כדאי לאכול ארוחה עם כמות קטנה של שומן בריא. עשבי תבלין הם פתרון טוב למי שמרגיש שאוכל מתובלן מדי גורם לו לצרבת. הם פחות מרוכזים, ולכן פחות מגרים את הקיבה. תמיד כדאי לצרוך ירקות – הם בריאים, מסייעים לשמור על תזונה נכונה, ועם התבלון הנכון, הם גם יעזרו לכם להימנע מצרבת. כדי ליהנות מירקות טעימים בלי לגרום לצרבת, רצוי לצלות אותם. הצלייה מוציאה מהם את הסוכר הטבעי, ולכן הם יהיו טעימים יותר. מבין הפירות, כדאי להתמקד בבננות, מלונים ואבטיחים, שלרוב לא יגרמו לצרבת. שומר ידוע כירק שמסייע לתהליך העיכול. נסו להוסיף אותו לסלט – הוא גם טעים וגם בריא. גם ג'ינג'ר יכול לעזור לבעיות בקיבה, ולכן אפשר לשתות תה עם ג'ינג'ר להרגעה של הקיבה לאחר האוכל. צמח האלוורה מסייע גם הוא לריפלוקס – התהליך בו מיצי הקיבה עולים לוושט. נסו את תרכיז האלוורה לשתייה של הרבלייף – משקה טעים שמרגיע את הקיבה ואת מערכת העיכול ומגיע בטעם טבעי או בטעם מנגו.



  • מה עוד אפשר לעשות?
    הקפידו לא להישכב אחרי האוכל. כשאתם שוכבים, קל יותר לתוכן הקיבה לעלות למעלה לוושט ולגרום לצרבת. השתדלו להישאר עומדים או יושבים כ-3-2 שעות אחרי האוכל. שתו כוס מים קטנה אחרי האוכל, כדי לעזור למיצי הקיבה שאולי עלו לוושט לרדת חזרה לקיבה. אל תתעמלו מיד אחרי האוכל. חכו כשעה-שעתיים ורק אז צאו לאימון. אם אתם סובלים מצרבות חוזרות ונשנות, כדאי לפנות לרופא, כדי להחליט על המשך טיפול.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
21-01-2020
מתכון להכנת חביתת חלבון ותרד
ספורט
19-01-2020
כמה צריך ללכת כדי לרזות, מה עדיף - הליכה או ריצה וכמה קלוריות שורפים בהליכה? הנה השאלות הנפוצות ביותר וגם טיפים למתחילים.
טיפוח
16-01-2020
כיצד נוכל לשמור על העור שלנו צעיר, בריא וזוהר גם בקור העז? כל הטיפים לשמירה על הטיפוח בעונת החורף.
תזונה
12-01-2020
רבים מאיתנו רוצים לשנות כמה מההרגלים הרעים שלנו. קבלו מספר טיפים לשיפור הרגלי האכילה.
ספורט
09-01-2020
לכבוד השנה האזרחית החדשה, קבלו את השאלות הנפוצות ביותר ואת עזרת המומחים שלנו בדרך להשגת יעדי הכושר שלכם לשנת 2020
מתכונים
07-01-2020
מתכון להכנת שייק קפוצ'ינו ופירות יער
ספורט
05-01-2020
עם פעילויות רבות כל כך שניתן לבחור ביניהן, גם ילדים ומבוגרים יכולים לשמור על אורח חיים פעיל. קבלו את 5 דרכים להיכנס לכושר בשנה האזרחית החדשה
תזונה
02-01-2020
הנה ההחלטות המובילות שיעזרו לכם להתחיל שנה אזרחית חדשה טובה ובריאה יותר.