מיתוסים פופולריים על אוכל וירידה במשקל

האם באמת אסור לאכול פחמימות?
האם נשנוש בין הארוחות רק יגרום לעלייה במשקל?
הגיע הזמן להבין מה באמת כדאי ולא כדאי לעשות כשרוצים לאכול בריא ולרדת במשקל

כיום, בעידן האינטרנט, אנחנו חשופים להמון מידע, ולא תמיד קל להבין מה נכון ומה רק השתרש כנכון. מיתוסים מסוימים סביב אוכל וירידה במשקל הם אכן נכונים, אבל חלקם שגויים, ואם תפעלו לפיהם, אתם עלולים למצוא את עצמכם ממשיכים לדרוך במקום או אפילו עולים במשקל. אז כדי לעשות לכם קצת סדר, קבלו הסבר על 5 מיתוסים פופולריים על אוכל וירידה במשקל.

כדי לקבל חלבון מלא מהצומח צריך לאכול בארוחה מנה של קטניות עם מנה של דגנים

הגוף שלנו בהחלט זקוק לחלבונים, כדי לבנות את אבני היסוד של הגוף, משרירים ועד הורמונים. החלבונים מורכבים משילובים של 20 חומצות אמינו. הגוף שלנו מייצר בעצמו 11 מחומצות האמינו האלה ומקבל את 9 האחרות מהמזון שאנחנו אוכלים. חלבונים מהחי, כמו ביצים או בשר, מכילים את כל 9 חומצות האמינו האלה, בעוד שחלבונים מהצומח חסרים בדרך כלל לפחות סוג אחד של חומצות אמינו.
כדי לספק לגוף את מה שנקרא "חלבון מלא", שמכיל את כל חומצות האמינו הנדרשות, ממקור מהצומח, מומלץ לשלב בתזונה קטניות ודגנים יחד. אבל בניגוד למה שנהוג לחשוב, אין צורך לאכול דווקא באותה ארוחה גם את הקטניות וגם את הדגנים. אפשר בהחלט לאכול בארוחה אחת את הקטניות ובארוחה אחרת את הדגנים (אם כי מה יותר טעים מניגוב של חומוס עם פיתה מקמח מלא או מתבשיל מהביל של אורז מלא עם עדשים?).



אם אתם משתוקקים למאכל מסוים, כנראה שהגוף שלכם צריך אותו

מיתוס נהדר, שבהחלט עוזר לנקיפות המצפון שלנו, אבל קצת פחות לבריאות ולמשקל שלנו. השתוקקות לאוכל לא נגרמת מחוסר ביסודות מזון מסוימים, אלא מתרחשת בעיקר עקב גורמים רגשיים, כמו דיכאון או לחץ. גם כשהדיאטה שלכם מגבילה אתכם מלאכול מאכלים מסוימים או מאפשרת לכם לאכול רק מעט מאכלים, סיכוי גדול שתרצו דווקא את המאכלים האסורים. במקום לדבוק בדיאטות מחמירות ולנסות לאכול רק כרוב למשך שבועיים, ודאו שהדיאטה שלכם מכילה את כל אבות המזון, שהיא בריאה לגוף שלכם וגם שהיא מאפשרת לכם ליהנות מפינוק קטן ובריא מדי פעם.
נסייג את הסעיף הזה ונוסיף שיש דווקא מצב אחד ידוע של השתוקקות למאכלים מסוימים שמבוססת על חוסר ביסוד מזון. אצל אנשים שסובלים ממחסור בברזל עלולה להופיע השתוקקות ללעיסה של קוביות קרח, נייר או אפילו טיט. אם אתם מוצאים את עצמכם משתוקקים באופן מוגזם ללעוס חומרים מוזרים כאלה, בקשו מהרופא שלכם בדיקות דם.



פחמימות משמינות

לפחמימות יש מוניטין לא מוצלח במיוחד בכל הקשור לדיאטות ולירידה במשקל. כשאנחנו חושבים על פחמימות, אנחנו לרוב חושבים על לחם לבן, אורז לבן או מתוקים למיניהם. כל אלה הם אכן פחמימות, אבל קיימות גם פחמימות שנמצאות במאכלים בריאים, כמו פירות, ירקות, דגנים מלאים וקטניות. לקרוא לכל המאכלים האלה משמינים רק מפני שהם מכילים פחמימות, זו הכללה קצת גסה מדי. כן, הפחמימות הפשוטות שנמצאות במשקאות ממותקים, לחם לבן או דגני בוקר הן פחות בריאות עבורכם ופחות ממלאות. לכן אתם עלולים למצוא את עצמכם אוכלים הרבה מהן כדי להתמלא, וכך אתם מעמיסים על הגוף עוד ועוד קלוריות, שאין לכם צורך בהן. במקום הפחמימות האלה, ודאו שאתם אוכלים פחמימות בריאות יותר, כמו אלה שנמצאות בירקות, פירות ודגנים מלאים. הן יעזרו לכם לשבוע מהר יותר, לאכול פחות וכך לאגור פחות קלוריות.



אכילה לפני השינה גורמת לעלייה במשקל

חושבים שאכילה בשעה מאוחרת משמינה יותר מאכילה בצהריים? המיתוס הזה נובע מהמחשבה שאם אכלתם בצהריים, אתם יכולים לשרוף את הקלוריות המיותרות בהמשך היום, אבל אם אתם אוכלים מאוחר והולכים לישון, לגוף אין זמן לשרוף את הקלוריות. האמת היא, שאם צרכתם קלוריות מיותרות, הגוף שלכם יאחסן אותן, בין אם צרכתם אותן בצהריים או בערב. יכול להיות שהמיתוס הזה השתרש מכיוון שאנשים שהצליחו לרדת במשקל קישרו את הירידה במשקל לעובדה שהפסיקו לאכול בשעה מסוימת. אבל האמת היא שהם ירדו במשקל פשוט מכיוון שהפסיקו לאכול ולא אכלו קלוריות מיותרות. אם אתם אנשים של לילה, שרגילים ללמוד או לעבוד עד השעות הקטנות של הלילה, אתם עלולים למצוא את עצמכם רעבים מאוד בשלב מסוים של הערב. רעב כזה עלול רק לגרום לכם לנשנש מאכלים משמינים ולא בריאים. במקום להרעיב את עצמכם, תכננו את היום מראש ופזרו את כלל הקלוריות שאתם צורכים ביום אחד על פני כל היום, כולל נשנוש הלילה שלכם.



נשנושים יגרמו לכם לעלות במשקל

נשנושים נחשבים להרגל מגונה. רבים מאמינים שאכילה בין הארוחות גורמת לצריכה מיותרת של קלוריות ושנשנושים כאלה מלאים בשומן, מלח וסוכר. האמת היא שנשנושים דווקא יכולים לעזור לכם לרדת במשקל ואפשר גם לנשנש באופן חכם. במקום לנשנש מזונות מעובדים עתירי קלוריות, בחרו את הנשנושים הנכונים עבורכם – כאלה שיעלו את רמות האנרגיה שלכם, בלי לגרום לצריכת קלוריות מוגברת. פירות שלמים, יוגורט או אגוזים הם דוגמה מצוינת לחטיפים שבהחלט אפשר לנשנש בין הארוחות, כל עוד אתם מחשבים אותם בצריכת הקלוריות היומית, כמובן. גם חטיף חלבון של הרבלייף הוא נשנוש מעולה. הוא מכיל 10 גרם של חלבונים ורק 140 קלוריות, והוא יעניק לכם אנרגיה להמשך היום.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
15-08-2019
בואו לגלות איך הנשים הפופולריות בעולם שומרות על אורח החיים והגזרה שלהן.
מתכונים
13-08-2019
מתכון לקערת ארוחת בוקר
ספורט
08-08-2019
קבלו את הדרכים היצירתיות שיחזירו לכם את המוטיבציה, ויעזרו לכם לצאת להתאמן עוד היום.
מתכונים
06-08-2019
מתכון להכנת שייק אננס בננה תרד ופטרוזיליה
תזונה
04-08-2019
הסיבות הבאות יגרמו לכם להכניס את הסלק לתפריט היומי שלכם
מתכונים
29-07-2019
מתכון להכנת ארטיק בטעם אפרסק אבטיח