טיפול בדכדוך חורף – דרכים לשיפור מצב הרוח

טיפים שיעזרו לכם לשרוד את החורף החשוך והקר ולהמשיך לחייך בכל זאת

אם אתם מרגישים קצת עצובים בזמן האחרון, אתם לא לבד. הקור, הימים הקצרים והשמיים האפורים עלולים לגרום לנו להרגיש קצת מדוכדכים בתקופת החורף. כן, גם בישראל החמימה, בדרך כלל, אפשר להרגיש חורף ואפשר למצוא את עצמכם סובלים מדכדוך חורף. אז אתם יכולים פשוט להיכנס מתחת לשמיכת הפוך ולא לצאת עד מרץ, אבל אפשר גם אחרת. הכנו עבורכם טיפים, שיעזרו לכם לשפר את מצב הרוח גם בימים הכי חורפיים.

  • אל תפסיקו לזוז

גם אם אתם מרגישים שהרבה יותר קשה לכם לצאת מהמיטה בבוקר, חשוב להמשיך לזוז ולהמשיך את שגרת האימונים שלכם גם בחורף. פעילות גופנית עוזרת להפחית את העוצמה של סימפטומים של דיכאון ומסייעת לתחושה טובה יותר ולמצב רוח טוב יותר. הליכה מהירה, ריצה או אפילו אימון יוגה ביתי יכולים לעזור לכם להילחם בתחושות המדכדכות שהחורף מביא איתו. ובינינו, מה עדיף, לרוץ בקיץ ב-40 מעלות ו-100 אחוזי לחות או בחורף, כשקריר בחוץ?



  • צאו החוצה כמה שיותר

למזלנו החורף הישראלי מאפשר לשהות בחוץ בלי בעיה כמעט במשך כל החודשים הקרים. ופרט לימים אפורים וגשומים, הוא מביא איתו גם ימים שמשיים ונעימים במיוחד. נצלו כל רגע כזה, כדי לצאת החוצה וליהנות מהאוויר הצח. השתדלו לספוג כמה שיותר קרני שמש – שמש היא הגורם המכריע בניצחון על דכדוך החורף, ולכן כדאי לנצל ימי שמש לשהות ממושכת בחוץ. אם אין לכם ברירה אלא לשהות במקום סגור, השתדלו לשבת ליד חלונות, כדי ליהנות בכל מקרה מקרני השמש.



  • שמרו על תזונה בריאה

תזונה בריאה ומאוזנת תעזור לכם לשמור על מצב רוח טוב, תספק לכם אנרגיה ותמנע עלייה במשקל. החורף מביא איתו פעמים רבות תשוקה לנשנוש פחמימות כמו פסטה או תפוחי אדמה. במקום להיכנע לפחמימות, אכלו יותר ירקות ופירות טריים והשתמשו בירקות או תבלינים בעלי איכויות מחממות, כמו כורכום, קינמון או ג'ינג'ר. צרכו באופן קבוע גם טבליות גואראנה טבעית של הרבלייף. צמח הגוארנה מגיע מאיזור האמזונס, והזרעים שלו מכילים חומר שנקרא גוארנין. גוארנין הוא חומר ממריץ (בדומה לקפאין), שעוזר לשמור על אנרגיה וריכוז ולהמריץ את הגוף – בדיוק מה שאתם צריכים כדי להתמודד עם דכדוך החורף שלכם.



  • היפגשו עם משפחה וחברים

שמרו על המעגל החברתי קרוב אליכם בתקופת החורף. מחקרים שונים מראים שקשרים חברתיים יכולים לסייע לבריאות הנפשית שלנו. השתדלו להקיף את עצמכם באנשים חיוביים, שיעזרו לכם לראות את הצדדים הטובים ולהשאיר את דכדוך החורף מאחוריכם. קבעו פעילויות חברתיות, אימונים משותפים או סתם צעידה יחד בשכונה או על חוף הים.



  • התמקדו בדברים החיוביים

זכרו שמחשבה יוצרת מציאות – במקום לוותר לעצמכם ולשקוע בדכדוך, נסו למצוא את הדברים החיוביים סביבכם ולהתמקד בהם. ערכו כל ערב רשימה של הדברים הטובים שקרו לכם היום, גם אם הם קטנים. אם אתם מרגישים בנוח, שתפו את הרשימה עם חברים ומשפחה, כדי לקבל גם מהם חיזוקים חיוביים. תכננו חופשה, ודאו שאתם נהנים מיום שמש נעים שמגיע אחרי שלושה ימי גשם קרים ובאופן כללי, השתדלו לדבוק בחיובי ככל שניתן.



  • אל תחששו לבקש עזרה

דכדוך חורף שאינו מטופל עלול להפוך גם לדיכאון של ממש. אם אתם מרגישים שדכדוך החורף שלכם מרגיש קצת יותר מדכדוך או אם הסימפטומים מפריעים לכם לנהל שגרת חיים רגילה, אל תחששו לפנות לעזרה. שתפו את התחושות שלכם עם חבר קרוב או בן משפחה או פנו לעזרה מקצועית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
20-01-2019
גם אם אתם מתקשים לצאת החוצה, בחוץ יורד גשם ומזג האוויר מתקרר, זה לא אומר שאתם חייבים לוותר על האימון
טיפוח
17-01-2019
אפשר להתחיל את הבוקר גם אחרת – בצורה רגועה יותר, נעימה יותר ומאורגנת יותר. קבלו טיפים שיעזרו לכם להגיע לעבודה כשאתם נראים טיפ-טופ במינימום זמן.
ספורט
10-01-2019
ברגע שתהפכו את הכושר להרגל יומיומי, תוכלו ליהנות מאורח חיים פעיל ובריא
תזונה
06-01-2019
אם תדאגו לאכול מה שצריך על הבוקר, מובטח לכם המשך יום בריא הרבה יותר, מלא אנרגיה ומספק.
מתכונים
01-01-2019
מתכון להכנת דייסה קרה עם תפוח
טיפוח
30-12-2018
יובש הוא אחד הגורמים העיקריים לקמטוטים בעור, כאשר מזג האוויר היבש בחורף, בשילוב המזגנים החמים, התנורים והמעברים בין הקור לחום, גורמים לעור להתייבש בצורה קיצונית.
תזונה
27-12-2018
ככל שאנחנו מתבגרים מנגנון הצמא נחלש, ולכן יצירת הרגלי שתייה בריאה בגיל צעיר חשובה כל כך
תזונה
23-12-2018
אפשר בהחלט להאט את תהליך ההזדקנות בעזרת תזונה נכונה ומתאימה.