האם התזונה שלכם כוללת מספיק ויטמינים ומינרלים?

ויטמינים ומינרלים משתתפים בתהליכים רבים בגוף וחשובים מאוד לשמירה על בריאותנו. אבל מה קורה כאשר אנחנו לא צורכים מספיק מהם דרך התזונה שלנו? סוזן בוורמן, מומחית התזונה של הרבלייף, מונה את הוויטמינים והמינרלים העיקריים ומספקת טיפים חשובים שיעזרו לכם בצריכת כמות מספקת ובשיפור ספיגתם בגוף.
  • אשלגן – מסייע בכיווץ ובהרגעת השרירים.
    נסו בננה כחטיף לפני השינה שישפר את איכות השינה שלכם. בנוסף, שלבו פירות או ירקות עשירים באשלגן בכל ארוחה (קיים בשפע בבננות, מקורות עשירים נוספים כוללים, שעועית, מלון, אבוקדו, פרי הדר ותותים).
  • ויטמין C – מסייע לגוף בספיגת ברזל.
    שתו מיץ תפוזים עם דגני בוקר מועשרים בברזל, או בשלו קטניות עשירות בברזל עם עגבניות.
  • זרחן – הוא מינרל שחשוב במיוחד לשמירה על עצמות בריאות.
    תוכלו למצוא אותו בחלב, יוגורט, אגוזים, זרעים ועדשים.
  • ויטמינים מקבוצה B – מסייעים בהמרת המזון לאנרגיה זמינה בגוף.
    תוכלו למצוא אותם במזונות המכילים חלבון, עדשים, דגנים מלאים וירקות עליים.
  • ויטמין K – תומך בבריאות העצם ונדרש כדי לסייע בקרישת הדם.
    תוכלו למצוא אותו בירקות עליים, כרובית, כרוב וברוקולי.
  • ויטמין D – חיוני לשמירה על עצמות ושיניים בריאות בשל תפקידו בסיוע בספיגת שני מינרלים חיוניים – סידן וזרחן.

צריכה יומית של מנה או שתי מנות חלב תוכל לספק לגופכם שירות כפול: לא רק שמוצרי חלב הם מקור מצוין לאשלגן, הם גם יכולים לסייע לכם להגיע לתצרוכת המומלצת של ויטמין D.

  • טלו את המולטי-ויטמין שלכם עם אוכל. כמויות קטנות של שומן בארוחה שלכם יסייעו בספיגת הוויטמינים המסיסים בשומן.
  • אורז חום מכיל כמות כפולה של מגנזיום, אבץ וזרחן (בהשוואה לאורז לבן).
  • מזונות מותססים הם מקור לחיידקים טובים. נסו יוגורט, קפיר, מיסו, טמפה או זיתים.

שלבו בתפריט היומי את מוצרי הרבלייף המכילים שילוב מושלם של ויטמינים ומינרלים. אבקה להכנת משקה של הרבלייף בטעמים נפלאים מכילה 20 ויטמינים ומינרלים, ותסייע לכם בשמירה על תזונה מאוזנת.


 

מאת: סוזן בוורמן, נשיאה משותפת, הדרכת תזונה גלובלית, הרבלייף העולמית

Susan BowermanCorporate Doctor/Trainer DAB – Dietetic Advisory Board, Herbalife Nutrition



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
22-09-2020
מתכון להכנת חטיף פרוזן אוכמניות
ספורט
17-09-2020
המדריך הבריא לראש השנה
מתכונים
15-09-2020
מתכון להכנת עוגת תפוחים לראש השנה
תזונה
13-09-2020
המאכלים שיעזרו לכם להתאושש מהר יותר מאימון בשיא החום
תזונה
10-09-2020
6 דרכים בטוחות לשמור על משקל תקין בלי דיאטה.
מתכונים
08-09-2020
מתכון להכנת סמוזי ירוק
ספורט
06-09-2020
כיצד ליצור הרגלי כושר בריאים
טיפוח
03-09-2020
סוד הקרח והמוצרים שיצילו אותך: כל מה שחייבים לדעת על טיפוח בימים חמים