סגולות שמן הדגים: 6 דברים שלא ידעתם על שמן הפלא

שמן דגים מופק מתאי דגי מים קרים, והוא שימש בעבר ובמיוחד בשנות ה-90 למקור זמין לויטמינים ומינרלים כנוזל עם ניחוח עז, ויש שיגידו מרתיע. היום ניתן להשיג את השמן העשיר בסגולות בריאותיות בכמוסות לבליעה ללא חשש מהריח הדומיננטי. הגוף שלנו אינו מייצר את חומצות השומן שיש בדגים ולכן אנחנו זקוקים לקבל אותן דרך מקור חיצוני כמו מדגים או מכמוסות.

שמן הדגים מכיל חומצה דוקוסהֶקְסנואית, שהוכחה כאנטי דלקתית וחומצות שומן אומגה 3, שכבר רבים מכירים היום ויודעים שהוא נמצא בדגים ובעיקר בדגי ים צפוניים כמו סלמון, טונה, מקרל ואנשובי ולו יתרונות בריאותיים רבים.



1. מסייע לשמירה על המשקל
אומגה 3 מגבירה את חמצון השומן בגוף ותורמת להגברת קצב חילוף החומרים. צריכה קבועה של אומגה 3 תסייע לירידה במשקל. אנשים שנמצאים בתהליך של חיטוב נעזרים פעמים רבות בכמוסות שמן דגים, שמחקרים מצאו שגם יש לו השפעה על תחושת הרעב.



2. מקטין תחלואה
איגוד הלב האמריקאי, קבע שחומצות שומן מסוג אומגה 3 תורמות לשמירה על שריר הלב, ומפחיתות את הסיכוי לחלות במחלות לב וכלי דם. בנוסף, ממליץ לצרוך דגים לפחות פעמיים בשבוע, כדי לשמור על בריאות הלב.



3. תומך בספורטאים
בגלל הפעילות האנטידלקתית שבאומגה 3, הוא מומלץ לשיקום מהיר יותר מאימונים אינטנסיביים כמו למשל אימוני משקולות או הכנה למרתון, אבל גם לחובבים שמתאמנים לעיתים קרובות.



4. לשיפור הזיכרון
נמצא ששמן דגים תורם תפקוד מוחי תקין, לשיפור יכולות קוגניטיביות, לשיפור הזיכרון, וגם לבעיות קשב וריכוז.
5. נגד דיכאון וחרדה
שמן דגים הוכח כמשפר מצב רוח אחרי נטילה ממושכת, ומסייע למנוע מצבי דכאון וחרדה.
6. תומך בעור זוהר ובשיער בריא
שמן דגים מחזק את הגוף, את מערכת החיסון, מקטין את הסיכון למחלות לב וסרטן, אבל גם משפיע על היופי החיצוני שלנו ובעיקר על העור, הציפורניים והשיער. מחסור בחומצות שומן הנמצאות בשמן דגים עלול לגרום לנשירה, שיער דליל, ציפורניים שבירות ובעיות עור.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
09-04-2020
ההצלחה האישית שלכם תלויה רק בכם. ברגע שתתחילו לנהל רישום קבוע ומדויק של פעילות הכושר שלכם, תוכלו לראות שהתנודות בתוכנית האימונים שלכם הן נחלת העבר! קחו שליטה על תוכנית הכושר שלכם באמצעות יומן פעילות ולמדו כיצד להתאים את הפעילות לאישיות ולמחויבויות שלכם, כדי שתוכלו להשיג את היעדים שלכם!
מתכונים
07-04-2020
מתכון להכנת שייק קפה ושקדים
ספורט
05-04-2020
מי שיהיה פעיל במהלך החג והחופשה, יקטין את הסיכון להשמנה וישפר את הבריאות שלו. קבלו את הטריקים החשובים.
ספורט
02-04-2020
במיוחד בתקופה מאתגרת כמו זו , מאמר זה יעזור לכם בהשגת יעדי הכושר ובשיפור הזוגיות שלכם - בו זמנית!
מתכונים
31-03-2020
מתכון להכנת מרק כרובית בניחוח כורכום
ספורט
29-03-2020
גם מהבית ניתן להגיע לתוצאות מרשימות בתרגילי משקל הגוף. הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם להגיע לחיזוק, חיטוב ושיפור היציבה.
ספורט
26-03-2020
אספנו 10 דרכים ועצות לשמירה על הבריאות הגופנית והנפשית שלנו.
ספורט
22-03-2020
לאימון הבר יתרונות רבים שהופכים אותו לאימון מבוקש בשנים האחרונות בארץ ובעולם. הנה כמה מהיתרונות הבולטים שלו.