הטריקים שיעזרו לכם לשמור על גזרה חטובה ובריאה בחג השבועות

חג השבועות הפך עם השנים לחג הגבינות, הפשטידות, הקישים ועוגות הגבינה. מהם הטריקים שיעזרו לכם לשמור על הגזרה בחג השנה ואיך אפשר לחגוג בריא יותר השנה?

  • 10 דברים חשובים שכדאי שנקפיד עליהם השנה:

1. נפחית את אחוזי השומן – יש היום המון סוגי גבינות מעולות רזות שהן לא פחות נפלאות מהגבינות השמנות. בואו ננסה לבחור בגבינות רזות השנה ובכך נחסוך קלוריות רבות שמקורן בשומן.

2. נוותר על קמחים – במקום קישים ופשטידות המבוססות על כמות בצק גבוהה, השתדלו לאפות השנה ללא קמח ובחרו בפשטידות קלות עם כמה שיותר ירקות. ניתן לאפות ללא קמח בכלל או להוסיף מעט שיבולת שועל במקום. אם בכל זאת אתם לא מעוניינים לוותר על הקמח, בחרו בקמחים בריאים כמו שיפון או כוסמין. נסו להכין פשטידות בצורת מאפינס, שיתחמו את גודל הפשטידה.



3. נוסיף סלטים ירוקים – אקסטרה ויטמינים ומינרלים, סיבים תזונתיים, טעימים, ומרעננים: העשירו את שולחן החג שלכם במגוון רחב של סלטים, שיעזרו לתחושת שובע מוגברת, לפנות פסולת מהגוף ולאכול בריא יותר השנה. וותרו על רטבים שומניים ועל אגוזים ופקאנים מסוכרים שמוסיפים הרבה סוכר ושומן לסלט. בחרו בהרבה עלים ירוקים שמכילים כלורופיל, מחזקים מערכת חיסון ותורמים לסילוק רעלים. שימו לב שמרבית מהצלחת שלכם מכילה ירקות.

4. נחתוך את הגבינות לחתיכות קטנות – כמות האוכל שאנחנו אוכלים תלויה בהרבה בגודל שנחתוך אותו. במקום לחתוך את הגבינות לקוביות גדולות, תפרסו השנה את הגבינות לפרוסות דקיקות ובכך תבטיחו לעצמכם שתאכלו הרבה פחות.

5. נגיש ירקות כמצע לגבינות – עשו לכם סירות חסות קיסר במקום לחם או פוקאצ׳ה וחתכו ירקות מכל הסוגים שיהוו מצע במקום מאפה למריחה. חסה פריכה יכולה להיות הפיתה המושלמת לצד ממרח טעים.



6. נשתה הרבה מים – לאורך כל החג הרבו בשתיית מים. בתקופה זו של השנה החום עולה והרבה פעמים אנחנו אוכלים יותר כי אנחנו מתרגמים בטעות את הצמא לרעב. שתו מים ורק לאחר מכן אכלו לשובע. אם קשה לכם לשתות מים, הוסיפו להם טעם בעזרת לימון או מלפפון, אבטיח או פירות יער.

7. נקנח בפירות – כל פירות הקיץ האהובים כבר זמינים לנו בחג השבועות ולכן הם עשויים להיות קינוחים מעולים ומפנקים. אכלו אותם בשלמותם או הכינו מהפירות מטעמים שונים כמו גלידות ללא סוכר, סלט פירות, קרטיבים בריאים או שייקים. פירות מכילים שפע של ויטמינים ומינרלים, נוגדי חמצון וסוכר בריא שהגוף שלנו זקוק לו על מנת לקבל אנרגיה. עם זאת, אכלו גם מהם במידה.

8. נכין עוגת גבינה בריאה ללא קמח – במקום עוגת גבינה אפויה שמכילה כמות גבוהה של קמח, הכינו עוגה קרה קלילה או מלבי בצורת קינוח כוסות. כשאנחנו מכינים את הקינוח בכוס, אנחנו שולטים בכמויות ויכולים ליהנות ממטעמי החג במידה הנכונה.



9. נעשה ספורט לפני – לפני החג, מוטב שתעשו אימון אנאירובי כמו אימון משקולות, פילאטיס מכשירים, יוגה, או כל אימון שמפעיל את השרירים לפני ארוחת החג. הגדלת מסת השריר תתרום להגברת המטבוליזם ולשריפת קלוריות מוגברת במנוחה.

10. נעשה ספורט אחרי – לאחר הארוחות הגדולות, השקיעו באימון אירובי ארוך יותר מהרגיל, שיעזור לכם להיפטר מהעודפים שנצרכו, במידה והגזמתם מעט באכילה. עשו הליכה, ריצה, ספינינג או כל פעילות שתורמת לעבודת סיבולת לב ריאה.

 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
28-02-2021
אימון בטן ישבן ירכיים ביתי לכל הרמות ב-10 דק בלבד
תזונה
25-02-2021
מדריך פורים בריא - איך לשמור על הבריאות והגזרה ומה לשים במשלוח מנות?
מתכונים
23-02-2021
מתכון להכנת אוזני המן במילוי פרג
ספורט
21-02-2021
איך לשמור על הגיינה מקסימלית בחדר הכושר?
מתכונים
16-02-2021
מתכון להכנת שייק ענבים
ספורט
14-02-2021
זוגיות בריאה: 11 דרכים להכניס את הבריאות לקשר שלכם
ספורט
11-02-2021
משפחה בשיא הכושר: איך מנהלים אורח חיים בריא משפחתי?
ספורט
04-02-2021
דברים חשובים שמתאמנים שוכחים לעשות