החשיבות של סדר הארוחות ביום

הרבה אנשים מעידים על עצמם שהם אוכלים בריא ונכון, אבל לא מצליחים לרדת במשקל, או שאינם מגיעים למטרות שהם רוצים על אף שאוכלים מה שנחשב לטוב ובריא. אז מה כדאי: לאכול ארוחה אחת גדולה ביום, שלוש ארוחות, שש ארוחות או מתי שמרגישים רעב? ובכן, ישנן גישות שונות לגבי סדר הארוחות וחשוב להבין שלכל אדם יתאים תפריט אחר עם סדר מעט שונה, אבל יש כמה נקודות שחשוב לשים עליהם דגש ולשמור על החוקים הבאים:

  • לעצור לפני שמגיעים לשובע – הרמב"ם, שהיה גדול הרופאים, דיבר רבות על חשיבות הארוחות הקטנות, וטען שאנחנו צריכים להשאיר תמיד מקום בבטן ולא להתפוצץ כי המלאות ותחושת ההתפוצצות תורמת למחלות רבות. בנוסף, עודף מזון בגוף הופך לרעלים ולשומנים גם אם הוא בריא. אכלו במידה ושמרו מקום לארוחה הבאה. מפה ניתן להסיק שלא כדאי לאכול ארוחה אחת גדולה ביום, אלא לחלק לכמה ארוחות שמשאירות מקום בקיבה.
  • להתאים את התפריט לסדר היום שלכם ולא להיפך – אם אתם הולכים לישון ב-2 בלילה או אם אתם מסיימים את היום כבר ב-20, סדר הארוחות שלכם מן הסתם ייראה שונה. הכי מומלץ זה לפגוש איש מקצוע שיכוון אתכם לפי המטרות שלכם, ובכך תגיעו לתוצאות הרצויות בצורה המהירה והיעילה ביותר (בין אם מדובר במטרה של ירידה במשקל/חיטוב/בריאותית).
  • לא מנשנשים – מתכננים! הרבה אנשים סומכים על תחושת הרעב שלהם בכל מה שקשור לאוכל. מתעוררים בבוקר וזורמים. יש לזה יתרון בולט של הקשבה וחיבור למנגנון הרעב והשובע, אך יחד עם זאת הרבה חסרונות כמו היתכנות לחוסרים תזונתיים, סיכוי גבוה להשמנה וחוסר איזון בגוף. אנחנו צריכים לאכול פחות או יותר בשעות מסודרות, ולשמור על מרווחים קבועים בין הארוחות.
  • צום לילה ארוך – אחת הדיאטות המדוברות בשנים האחרונות הן צום 16/8, שמדברת על 8 שעות אכילה ו-16 שעות צום. האידיאלי הוא להתחיל לאכול בבוקר ולסיים אחה"צ, אך זה כמובן תלוי בסדר היום שלכם ובשעה שבה אתם מסיימים את היום. צום הלילה תורם לעיכול תקין, למערכת חיסון חזרה ולשמירה על הגזרה.
  • לכל מזון יש זמן עיכול שונה – נניח ואכלתם לארוחת צהרים בשר, שלוקח זמן רב לעכל אותו, מומלץ לתת לגוף זמן לעכל אותו ולא לקפוץ לקינוח ולארוחת ערב מוקדמת וכבדה. אחרי מנת בשר יש לחכות כ-4 שעות עד הארוחה הבאה ולאחר מנת פרי למשל, אפשר לאכול כבר חצי שעה לאחר מכן.
  • ובשורה התחתונה: פזרו את הארוחות לאורך כל היום, ארוחות בריאות ובינוניות, הקפידו על צום לילה ארוך ונסו להפסיק לאכול כ-4 שעות לפני השינה. והכי חשוב – אכלו בצורה מסודרת לפי תפריט המיועד למטרות האישיות שלכם בעזרת איש מקצוע שיכוון אתכם.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
22-09-2020
מתכון להכנת חטיף פרוזן אוכמניות
ספורט
17-09-2020
המדריך הבריא לראש השנה
מתכונים
15-09-2020
מתכון להכנת עוגת תפוחים לראש השנה
תזונה
13-09-2020
המאכלים שיעזרו לכם להתאושש מהר יותר מאימון בשיא החום
תזונה
10-09-2020
6 דרכים בטוחות לשמור על משקל תקין בלי דיאטה.
מתכונים
08-09-2020
מתכון להכנת סמוזי ירוק
ספורט
06-09-2020
כיצד ליצור הרגלי כושר בריאים
טיפוח
03-09-2020
סוד הקרח והמוצרים שיצילו אותך: כל מה שחייבים לדעת על טיפוח בימים חמים