כמה כוסות קפה מומלץ לשתות ביום?

קפה שחור, אספרסו ארוך או קצר, הפוך עם חלב סויה, אמריקנו, נס – לא משנה איך אתם אוהבים את הקפה שלכם, חשוב שתהיו מודעים לכמויות הקפאין שאתם צורכים מדי יום.

ד״ר לואיג׳י גראטון, סגן נשיא לנושאים רפואיים בהרבלייף העולמית, ממליץ להגביל את צריכת הקפאין היומית ל-300 מ״ג – כמות שוות ערך לשלושה ספלי קפה רגיל (כלומר בכוס קפה ממוצעת יש 100 מ״ג קפאין).

  • "קפאין אינו דבר רע", אומר ד"ר גראטון ומסביר:
    "בקפה יש הרבה נוגדי חמצון, כמו גם בתה ירוק, תה שחור ואדום ובתה אולונג… הוא נמצא גם במשקאות קלים ובמשקאות האנרגיה הפופולריים". אפילו מזונות מסוימים, כמו שוקולד לדוגמה, מכילים קפאין. לדברי ד"ר גראטון, "מחקרים רבים מעידים כי לקפאין יתרונות מסוימים, כאשר הוא מגיע ממקור איכותי". עם זאת, מסביר הד"ר, בכמויות גדולות קפאין עלול לגרום לעצבנות ומתח, שבאים לידי ביטוי בתחושה של חוסר נוחות. "לכן", מסכם ד״ר גראטון, "חשוב להיות מודעים לכמות הקפאין שאתם צורכים ולזכור תמיד לשמור על הבריאות".

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
09-04-2020
ההצלחה האישית שלכם תלויה רק בכם. ברגע שתתחילו לנהל רישום קבוע ומדויק של פעילות הכושר שלכם, תוכלו לראות שהתנודות בתוכנית האימונים שלכם הן נחלת העבר! קחו שליטה על תוכנית הכושר שלכם באמצעות יומן פעילות ולמדו כיצד להתאים את הפעילות לאישיות ולמחויבויות שלכם, כדי שתוכלו להשיג את היעדים שלכם!
מתכונים
07-04-2020
מתכון להכנת שייק קפה ושקדים
ספורט
05-04-2020
מי שיהיה פעיל במהלך החג והחופשה, יקטין את הסיכון להשמנה וישפר את הבריאות שלו. קבלו את הטריקים החשובים.
ספורט
02-04-2020
במיוחד בתקופה מאתגרת כמו זו , מאמר זה יעזור לכם בהשגת יעדי הכושר ובשיפור הזוגיות שלכם - בו זמנית!
מתכונים
31-03-2020
מתכון להכנת מרק כרובית בניחוח כורכום
ספורט
29-03-2020
גם מהבית ניתן להגיע לתוצאות מרשימות בתרגילי משקל הגוף. הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם להגיע לחיזוק, חיטוב ושיפור היציבה.
ספורט
26-03-2020
אספנו 10 דרכים ועצות לשמירה על הבריאות הגופנית והנפשית שלנו.
ספורט
22-03-2020
לאימון הבר יתרונות רבים שהופכים אותו לאימון מבוקש בשנים האחרונות בארץ ובעולם. הנה כמה מהיתרונות הבולטים שלו.