משקה חלבון אחרי אימון – יתרונות משקה החלבון

מהו משקה חלבון ומה הוא מכיל?

עבור רבים מאיתנו, משקה חלבון מהווה חלק מתזונה ספורטיבית המסייעת בבניית מסת שריר.

ואכן, בתחילת דרכם, משקאות חלבון שימשו מפתחי גוף שהיו מופיעים על הבמה ורצו להיראות חטובים יותר מהמתחרים. כיום, מוצר אוניברסלי זה צובר פופולריות גם בקרב אנשים המעוניינים להיפרד מעודף משקל ולבנות מסת שריר. אם כך, מהו משקה חלבון?

משקה חלבון הוא תמצית מרוכזת של חלבונים הנמסים במים וקלים לעיכול של מי גבינה, ביצים וסויה. מוצר זה הוא דל בקלוריות, היות והחלבון מסייע בבניית מסת שריר ללא עלייה ברקמת השומן. משקה חלבון מסייע בהתאוששות הגוף לאחר האימון; לרוב, שותים אותו  לפני או אחרי אימון בחדר הכושר. ראשית, זהו תחליף נפלא למזון שומני עשיר בקלוריות; לאחר שתיית המשקה תחושת השובע נשארת לאורך זמן הודות לפירוק האיטי של החלבון, מה שאומר שלא תרצו לאכול לעיתים קרובות ובכמויות גדולות. קחו בחשבון ששילוב משקה חלבון עם מאפים, ממתקים ופחמימות פשוטות לא יסייע להרזיה אלא יוביל לצבירת שומן. לכן, כדאי להפסיק לצרוך מוצרים מיותרים המכילים סוכרים ופחמימות פשוטות.

הוכח קלינית כי משקה חלבון מזרז את חילוף החומרים ולכן מסייע לשרוף שומן במהירות; בשילוב עם פעילות גופנית סדירה, משקה החלבון מסייע בחיטוב הגוף באמצעות המעורבות הפעילה של חלבון בהיווצרות רקמת השריר. ניתן לצרוך חלבון מבלי להגדיל את צריכת הקלוריות עם אבקת משקה פורמולה 1 של הרבלייף.



  • מעניין:
    מנה אחת של משקה חלבון פורמולה 1 של הרבלייף  מכילה עד 50% מהצריכה היומית המומלצת של ויטמינים ומינרלים.

כפי שכבר צוין, משקה חלבון הוא חלק בלתי נפרד מתכנית יעילה לירידה במשקל. כמות מספקת של חלבון בתזונה היא הסוד לשמירת על משקל רצוי לאורך זמן. יתרון נוסף של משקה החלבון הוא מהירות ההכנה. בניגוד להכנת ארוחה מלאה, משקה חלבון מכינים בכמה דקות: שופכים לתוך בלנדר 250 מ"ל של נוזל (מים או חלב דל שומן) ומוסיפים 2 כפות אבקת חלבון פורמולה 1. ניתן להוסיף פירות לפי הטעם. לדוגמה: שליש בננה או חופן פירות יער – והנה תחליף מזין לארוחת בוקר, צהריים, ערב או חטיף בין הארוחות!

  • חשוב:
    משקה חלבון יכול להחליף לא יותר משתי ארוחות מלאות.


עבור אלה מכם העובדים באופן אינטנסיבי, משקה החלבון יסייע להשביע את הרעב במהירות ויאפשר לכם "לחטוף" משהו טעים מבלי לפגוע בפעילות מערכת העיכול ומבלי לעזוב את מקום העבודה, היות וניתן להכין את המשקה מראש ולשמור אותו בתרמוס בטמפרטורת החדר במשך 3 שעות.

צריכת חלבון יעילה לא רק לירידה במשקל; ידוע כי חלבון משפר את פעילות מערכת העיכול, מחזק את המערכת החיסונית ומסדיר את המערכת ההורמונלית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
09-04-2020
ההצלחה האישית שלכם תלויה רק בכם. ברגע שתתחילו לנהל רישום קבוע ומדויק של פעילות הכושר שלכם, תוכלו לראות שהתנודות בתוכנית האימונים שלכם הן נחלת העבר! קחו שליטה על תוכנית הכושר שלכם באמצעות יומן פעילות ולמדו כיצד להתאים את הפעילות לאישיות ולמחויבויות שלכם, כדי שתוכלו להשיג את היעדים שלכם!
מתכונים
07-04-2020
מתכון להכנת שייק קפה ושקדים
ספורט
05-04-2020
מי שיהיה פעיל במהלך החג והחופשה, יקטין את הסיכון להשמנה וישפר את הבריאות שלו. קבלו את הטריקים החשובים.
ספורט
02-04-2020
במיוחד בתקופה מאתגרת כמו זו , מאמר זה יעזור לכם בהשגת יעדי הכושר ובשיפור הזוגיות שלכם - בו זמנית!
מתכונים
31-03-2020
מתכון להכנת מרק כרובית בניחוח כורכום
ספורט
29-03-2020
גם מהבית ניתן להגיע לתוצאות מרשימות בתרגילי משקל הגוף. הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם להגיע לחיזוק, חיטוב ושיפור היציבה.
ספורט
26-03-2020
אספנו 10 דרכים ועצות לשמירה על הבריאות הגופנית והנפשית שלנו.
ספורט
22-03-2020
לאימון הבר יתרונות רבים שהופכים אותו לאימון מבוקש בשנים האחרונות בארץ ובעולם. הנה כמה מהיתרונות הבולטים שלו.