הכינו את גופכם לחורף

השמש אמנם מתעקשת להמשיך ולזרוח, אבל גם אם זה לא נראה ככה כרגע, החורף בכל זאת מחכה לנו מעבר לפינה. אם אתם רוצים להמשיך לשמור על האנרגיות הטובות של הקיץ גם בחורף, זה הזמן להתכונן ולהכין את הגוף לחודשים הקרים.

תקופת המעבר שבין הקיץ לחורף מאופיינת במזג אוויר שמשתנה על בסיס יומי, בטמפרטורות נמוכות יותר וביום שמתקצר. כל אלה משפיעים על הגוף שלנו, ואם אנחנו רוצים להמשיך ולשמור על הגוף ולחזק את המערכת החיסונית, כדאי להקפיד יותר מתמיד על תזונה ועל פעילות גופנית. רוצים לדאוג לעצמכם ולטפל בעצמכם לקראת החורף? ככה תעשו את זה.

ספקו לגוף את החומרים הדרושים לו

כדי שהגוף שלכם יוכל להמשיך ולתפקד כרגיל, הוא זקוק לכמה חומרים שמתפקדים בגוף כלבני בנייה, אחד החשובים שבהם הוא החלבון. חלבונים מעורבים כמעט בכל תהליך שמתרחש בגוף שלנו, מנשימה דרך חילוף חומרים ועד בניית רקמות חדשות. כדי לשמור על הגוף בריא, שמרו על תזונה עשירה בחלבונים, בעיקר כשהחורף מתקרב. הוסיפו לתפריט בשר, דגים, ביצים ומוצרי חלב, כולם מזונות שמספקים לגוף רמת חלבון גבוהה יחסית.



שמרו על מערכת החיסון שלכם

תקופת החורף מביאה איתה יותר הסתגרות במקומות מחוממים ופחות שהייה באוויר הפתוח. כתוצאה מכך, רמת התחלואה בחורף עולה, וחשוב לשמור על מערכת חיסונית חזקה, שתוכל להילחם במחלות שסביבנו. מערכת חיסון חזקה לא רק מסייעת לשמור על בריאות כללית, אלא גם משחקת תפקיד חשוב בכל הנוגע לחילוף החומרים בגוף. כדי לשמור על המערכת החיסונית שלכם, דאגו לתזונה עשירה בוויטמין C (תמצאו אותו בכמויות נאות בכרוב, פלפל, בצל, ברוקולי, תות שדה ותפוזים) ובוויטמין אי (שנמצא בתירס, נבט חיטה ובחסה).

צאו לשמש

המזל הגדול שלנו, הישראלים, הוא העובדה שגם בחורף אנחנו נהנים ממספר ימים לא מבוטל של שמש. נצלו את ימי השמש האלה, צאו החוצה, ספגו קצת ויטמין D ונסו לבצע גם פעילות גופנית על הדרך. לוויטמין D יש חשיבות גדולה בכל הקשור לבריאות הגוף, ובעיקר לבריאות ילדים, נשים בהריון וקשישים. הוא אחראי לספיגה של סידן בגוף ולשמירה על רקמת העצם. אם אתם מרגישים שאינכם נחשפים מספיק לשמש בימות החורף, דאגו לתזונה עשירה בוויטמין D, כמו חלמון ביצה, חמאה וסלמון.



שמרו על המשקל

משקל תקין מסייע לשמירה על בריאות כללית של הגוף, כך שלקראת החורף חשוב במיוחד לשמור על משקל תקין ולהימנע מעלייה במשקל. דאגו שהתזונה שלכם תהיה מאוזנת ואל תשכחו גם פעילות גופנית. כך תוכלו לא רק לשמור על המשקל הקיים, אלא גם להיפטר מקילוגרמים מיותרים. כדי לשמור על תזונה מאוזנת בחודשים הקרים, הוסיפו מרק ירקות לתפריט היומי, נסו לאכול ירקות בטמפרטורת החדר במקום ישר מהמקרר והקפידו לשתות הרבה מים.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
טיפוח
02-07-2020
אם התזונה שלנו לקויה, והמצב הנפשי שלנו לא בשיאו, קרוב לוודאי שהעור לא יראה מושלם כמו שאנחנו חולמות. ניתן לטפל באקנה בעזרת תזונה.
מתכונים
30-06-2020
מתכון להכנת חטיפי שיבולת שועל עשירים בחלבון
ספורט
28-06-2020
הטעויות הנפוצות שאנשים עושים כדי להתחטב מהר. האם גם אתם עושים את הטעויות האלו? נסו למנוע אותן.
מתכונים
23-06-2020
מתכון להכנת קערת שייק תות ופירות יער
ספורט
21-06-2020
כל אחד יוכל להתאים לעצמו את היוגה שמתאימה לו, והיא מתאימה באמת לכולם בכל הגילאים.
תזונה
18-06-2020
מה לאכול בשיא החום לארוחת צהרים? הקיץ כבר פה והחום הכבד לעיתים גורם לנו לרצות לאכול פחות, בעיקר פחות ארוחות מבושלות. אז מה אוכלים ללאנץ' כדי לספק לגוף את כל הרכיבים התזונתיים מבלי להרגיש נפוחים, עייפים וכבדים? הכנו עבורכם 12 אופציות.
מתכונים
16-06-2020
מתכון להכנת שייק עוגת גבינה
תזונה
14-06-2020
השייק הפך בשנים האחרונות לארוחה האטרקטיבית והטרנדית ביותר בקרב שוחרי הבריאות ובצדק