פופאי צדק: למה כדאי גם לכם לאכול הרבה תרד

לא סתם פופאי בחר דווקא בתרד. הנה כל הסיבות שיגרמו גם לכם לרוץ לקנות את העלים הירוקים והכל-כך בריאים האלה

תרד נחשב למזון-על. הוא דל בקלוריות, אבל מלא בוויטמינים, נוגדי חימצון וחומרים מזינים נוספים. הטעם שלו לא משתלט מדי, כך שאפשר לשלב אותו בשלל מאכלים, כמו מרקים, סלטים, קציצות ואפילו עוגות. העלים הירוקים האלה מועילים לעור שלכם, לשיער וגם לבריאות העצמות שלכם. תרד משתלב נהדר במטבחים של מדינות שונות, כולל במטבח המזרח-תיכוני, שאנחנו כל כך אוהבים. והכי כיף – קל מאוד להכין תרד והוא גם זול למדי. אם לא שכנענו אתכם עדיין, קבלו את כל הסיבות שיגרמו לכם לרצות להתחיל לאכול תרד על בסיס קבוע.

  • כן, תרד באמת מחזק אתכם!

אל תצפו שביס מתרד יגרום לשרירי הזרועות שלכם להתנפח בשניות, אבל תרד בהחלט מחזק את הגוף שלכם. תרד מגביר יצירה של חלבונים בשרירים, ובכך הופך אותם לחזקים ויעילים יותר. אבל שלא כמו שנהוג לחשוב, לא כמויות הברזל שבתרד הם אלה שיהפכו אתכם לחזקים יותר, אלא ככל הנראה דווקא כמות החנקה. במחקר שהתבצע בשוודיה, התגלה שאצל עכברים שקיבלו חנקה טבעית, בכמות שזהה לכ-250-250 גרם ליום של תרד עבור אדם, התחזקו השרירים.

  • עוזר לבריאות הלב

תרד הוא צמח עשיר באשלגן ודל בנתרן – שילוב מנצח בהגנה מפני יתר לחץ דם. נוגדי החימצון שבתרד יכולים לעזור למנוע דלקות, שעלולות להזיק לכלי הדם ולגרום למחלות לב. בנוסף, תרד עשיר בחומצות שומן מסוג אומגה 3, שומנים חיוניים שהגוף לא מייצר בעצמו, אלא מקבל מהמזון שאנחנו אוכלים. לחומצות שומן מסוג אומגה 3 יתרונות רבים, שאחד העיקריים שבהם הוא שמירה על קצב לב יציב. בנוסף חומצות שומן אומגה 3 גם מסייעות להורדת לחץ הדם ומשפרות את תפקוד כלי הדם, שני גורמים נוספים שלהם השפעה רבה על בריאות הלב.

  • עוזר במניעת סרטן

תרד מסייע במלחמה בסרטן, ככל הנראה הודות לעובדה שהוא מכיל רמות גבוהות של קרטנואידים. קרטנואידים הם פיגמנטים, שנותנים את הצבע לפירות ולירקות. הם משמשים כנוגדי חימצון בגוף, כך שהם מנקים את הרדיקלים החופשיים מהגוף, לפני שהם גורמים לנזק. קרטנואידים בירקות ירוקים כהים כמו תרד מקושרים למניעה של סוגי סרטן שונים, כמו סרטן שד, עור, ריאות, גרון ופה. תרד מכיל גם כמויות גבוהות של ויטמין C, שגם הוא מקושר למניעת סרטן. ירקות שמכילים ויטמין C מסייעים בהפחתת הסיכון לסרטן הוושט.

  • מפחית סיכון לשבץ

תרד הוא ירק עשיר באשלגן, ולכן הוא מומלץ לצריכה על ידי אנשים עם יתר לחץ דם. יתר לחץ דם הוא אחד מגורמי הסיכון הגדולים ביותר לשבץ, והורדה של לחץ הדם מסייעת למניעה של שבץ גם בחולים אחרי שבץ, שעלולים ללקות בשבץ נוסף, וגם אצל חולים שלא לקו בשבץ מעולם. 100 גרם של תרד מכילים כ-15% מתצרוכת האשלגן היומית המומלצת, ולכן תרד הוא מצרך חשוב בהגנה על הגוף מפני שבץ.

  • מסייע לבריאות העצמות

צריכה של ויטמין K בכמויות קטנות מדי עלולה להוביל לעצמות שבירות יותר. כדי לשמור על בריאות טובה של העצם, חשוב לשמור על צריכה מספקת של ויטמין K, כיוון שהוא מסייע ביצירת חלבון שאחראי על גיבוש הסידן בעצמות. בנוסף, תרד הוא גם מקור מצוין לסידן, ויטמין D, סיבים תזונתיים, אשלגן, מגנזיום וויטמין C, כולם חומרים מזינים שמסייעים לבריאות העצם.

  • מסייע למראה עור ושיער בריאים יותר

בתרד יש כמויות גבוהות של ויטמין A, שמסייע בהאטת הזדקנות העור ועוזר לשמור על מראה עור בריא ובוהק. הוויטמינים הרבים והחומרים המזינים השונים שמכיל התרד מסייעים גם לשמירה על מראה של שיער בריא, לצמיחה מהירה יותר של שיער ולמניעה של נשירת שיער.

  • קל לשלב תרד בתזונה יומיומית בריאה

תרד הוא ירק לא יקר והוא זמין במשך רוב ימות השנה (אם אתם נתקעים בלי תרד טרי, תמיד תוכלו להשתמש בתרד קפוא במקום). אפשר להשתמש בתרד להכנה של מאכלים שונים, ואפילו לא חייבים לבשל אותו – תרד טרי הולך מצוין בסלטים או בכריכים. כדי ליהנות ממנה סופר-בריאה, הכינו לעצמכם שייק אפרסק ותרד עם אבקת חלבון של הרבלייף ואבקת שייק פורמולה 1 ספורט, שמכילה 18 גרם חלבון ומספקת אנרגיה להמשך היום. פשוט מערבבים את האבקות עם יוגורט, חלב דל שומן, פירות שאתם אוהבים (אנחנו ממליצים על אפרסק ומלון) ותרד כמובן, ונהנים משייק מרענן ובריא, שהוא ארוחה מאוזנת של ממש.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
15-08-2019
בואו לגלות איך הנשים הפופולריות בעולם שומרות על אורח החיים והגזרה שלהן.
מתכונים
13-08-2019
מתכון לקערת ארוחת בוקר
ספורט
08-08-2019
קבלו את הדרכים היצירתיות שיחזירו לכם את המוטיבציה, ויעזרו לכם לצאת להתאמן עוד היום.
מתכונים
06-08-2019
מתכון להכנת שייק אננס בננה תרד ופטרוזיליה
תזונה
04-08-2019
הסיבות הבאות יגרמו לכם להכניס את הסלק לתפריט היומי שלכם
מתכונים
29-07-2019
מתכון להכנת ארטיק בטעם אפרסק אבטיח