תזונה בעונה הקרה – 10 טיפים עשה ואל תעשה

העונה הקרה בשיאה, והרבה פעמים היא משאירה אותנו בבית עם תיאבון עודף בלי הרבה תנועה.

הנה 10 טיפים שיעזרו לכם לצלוח את החורף בשלום, בבריאות, ובגוף חזק:

  1. רגע לפני שרצים למקרר תזוזו – מכירים את זה שאתם קופאים מקור, ורצים למטבח להכין לעצמכם עוד כוס קפה עם עוגיות כבר בפעם השלישית? תמיד תזכרו שיש עוד דרכים להתחמם, כמו למשל – לזוז! לפני שאתם בוחרים בחימום דרך הקיבה, תבדקו אם אתם באמת רעבים וזקוקים להזנה.

עשה: קפצו על דלגית, צאו להליכה או טפסו במדרגות עד שתרגישו שהתחממתם.

אל תעשה: שחררו את המקרר. בקרו אותו בשעות קבועות בלי קשר למזג האוויר.

  1. תה הרבלייף במקום קפה – אם כבר שתייה חמה, נסו את התה של הרבלייף, שמכיל גם נוגדי חמצון וגם מעניק שפע אנרגיה ב-6 קלוריות בלבד.

עשה: הכינו לכם כוס מפנקת בטעם אפרסק או פירות יער בכל פעם שתרגישו צורך במשהו חם ומתוק.

אל תעשה: הפרידו את שתיית התה מהאוכל.



  1. חטיף הרבלייף עם התה במקום עוגיות – אם אתם מתלבטים בין עוגה, עוגייה או חטיף, אז שווה לכם לבחור בחטיף F-1 EXPRESSבטעם שוקולד, שיספק לכם סיבים תזונתים, ויטמינים ומינרלים חיוניים, וגם את הטעם המפנק של שוקולד מנחם ב-209 קלוריות בסך הכל ובעל גליקמי נמוך.

עשה: דאגו שיהיה לכם תמי חטיף בתיק למקרה הצורך והרעב.

אל תעשה: השתדלו לא לנשנש מתוקים שאינם בריאים.



  1. דייסה עם חלבון לארוחת בוקר – אם בקיץ אנחנו נהנים לצנן את עצמינו בשייק מלא בקרח, בחורף נרצה לחמם את עצמינו אחרי האימון עם דייסה מפנקת מחממת ומשביעה.

עשה: הכניסו סקופ אבקת חלבון בטעם וניל או וניל עוגיות של הרבלייף לתוך דייסת שיבולת שועל ומעט קינמון, ואפילו לא תזדקקו לסוכר.

אל תעשה: הימנעו מהוספת סוכרים וממתיקים מלאכותיים.

  1. מרק עשיר – דרך נוספת לחמם את הגוף בצורה בריאה היא להכין לעצמכם מרקים בריאים ועשירים המכילים כמה שיותר ויטמינים ומינרלים.

עשה: הוסיפו כמה שיותר ירקות למרק מכל הצבעים ותבלו בעשבי תיבול. העדיפו ירקות דלי קלוריות על פני ירקות עמילניים כמו תפוח אדמה.

אל תעשה: הימנעו משימוש באבקות מרק והקרמות מרקים עם שמנת.



  1. חימום דינאמי בכל יום – התחילו את הבוקר בפעילות גופנית שתזרים לכם את הדם, תחמם את הגוף ותחזק את מערכת החיסון בחורף.

עשה: כדי להתאמן מדי יום, חלקו את סוג האימונים בצורה שתיתן לגוף זמן התאוששות. לדוגמא: יום א' הליכה/ריצה, יום ב' אימון כוח ויום ג' פילאטיס..

אל תעשה: נסו לא להתאמן מדי יום באותו האימון, על מנת לתת לשרירים להיבנות וגם כדי לתת לשרירי גירויים נוספים. גיוון הוא הסוד לבריאות.

  1. הקפידו על צריכת חלבונים מספקת – כדי לשמור על תחושת שובע והפסקת הנשנוש הבלתי פוסק.

עשה: הוסיפו לתפריט שלכם חלבונים הצומח כמו למשל: טופו, אדממה, סייטן, וקטניות מונבטות.

אל תעשה: השתדלו לא להגזים בצריכת החלבון, היצמדו לתפריט שמתאים לצרכים שלכם.



  1. הקפידו על שתייה מרובה גם בחורף. בקיץ תחושת הצמא שלנו הרבה יותר חדה לעומת בחורף, שאנחנו מרגישים פחות צמאים.

עשה: הרבו בשתיית מים ותה. לפחות 8 כוסות ביום.

אל תעשה: הימנעו ממשקאות ממותקים, משקאות דיאט שונים ומוגזים למיניהם.

  1. מתחשק לכם מתוק? אכלו מפירות העונה, כמו תפוז, אשכולית, קלמנטינה וקיווי, שיחזקו את מערכת החיסון, יתרמו לתחושת שובע, ויעניקו לכם גם שפע של ויטמינים, מינרלים ונוזלים.

עשה: אכלו מינימום 3-4 פירות ליום.

אל תעשה: השתדלו להפריד את הפירות מהארוחות, כדי לאפשר ספיגה מקסימלית של הרכיבים החיוניים לגוף.

  1. תיבול מחמם – תבלו את האוכל שלכם בתבלינים מחממים שגם מחזקים את מערכת החיסון.

עשה: הוסיפו כמון, ג'ינג'ר, הל, פלפל, כורכום וקינמון למאכלים שאתם מבשלים.

אל תעשה: הימנעו מאכילת רטבים מזיקים לבריאות.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
14-01-2021
7 דברים שיצילו אתכם משרירים תפוסים
מתכונים
12-01-2021
מתכון להכנת שייק שוקולד אגס
ספורט
11-01-2021
המדריך לשגרת חיטוב בריאה גם בסגר: 14 טיפים מנצחים
ספורט
07-01-2021
התרגיל המטורף שימצק לכם את הבטן והזרועות
ספורט
03-01-2021
מוטיבציה לשנה האזרחית החדשה: למה אתם לא מצליחים להתמיד באימונים ואיך בשנה הזו בטוח תצליחו?
טיפוח
31-12-2020
דיבור עצמי חיובי: הנשק הסודי להשגת יעדי כושר שלכם בשנת 2021
מתכונים
29-12-2020
מתכון להכנת כדורי רפאלו
ספורט
27-12-2020
ערכת הכושר החיונית שתשמש אתכם בחורף הקרוב