להתמודד עם החשקים: איך לשמור על המשקל בהריון

גם לכן סיפרו שאם לא תאכלו מיד את הגלידה או התות שמתחשק לכן באמצע הקיץ, הבייבי הקטן יוולד עם כתם לידה בצורת הגלידה או התות שלא נאכלו? אל תאמינו לכל מה שאומרים לכן!

את ההריון נחלק ל-3 חלקים/טרימסטרים:
בטרימסטר הראשון, רוב הנשים (למעט אלו שיצאו מזה בשלום) סובלות מבחילות וחלק גם מהקאות בדרגות שונות. זה השלב שבו אנחנו מרגישות חלשות יותר, עייפות יותר, רעבות יותר ובגדול, מנסות להתרגל להשתוללות ההורמונים החדשה שנחתה עלינו.
בטרימסטר השני, הגוף מתרגל אל ההריון, ההורמונים מתאזנים, הבחילות ברוב המקרים נעלמות, וזה השלב שבו אנחנו מרגישות הכי טוב מכל שלבי ההריון.
בטרימסטר השלישי, הקשיים חוזרים אבל הפעם מצטרפות הצרבות לחגיגה, וככל שההריון מתקדם, כך גם תחושת הכבדות, הבצקות וכאבי השרירים והמפרקים.

אז מה אוכלים בכל שלב בהריון?
הנה כמה טיפים שיעזרו לכן לעבור כל שליש בשלום ובלי עודף משקל.

  • בשליש הראשון – בשלב שבו הרעב מוגבר ולרוב הגוף דורש פחמימות כדי להתמודד עם הבחילות, מומלץ דווקא להיכנע לגוף ולאפשר לו לקבל את הפחמימות, החלבונים והשומנים שהוא מבקש באהבה. אם כבר פחמימות – כדאי לבחור בפחמימות מורכבות כמו פסטה מקמח מלא, לחם שיפון או מלא, או אורז מלא.


בימים של בחילות קשות, נסו לאכול דברים קשים ויבשים כמו צנימים, בייגלה או קרקרים מקמח מלא. בשלב הזה נסו להימנע ממיצי פירות והקפידו על שתיית מים מרובה, נסו לאכול בכל ארוחה חלבון ולצמצם משמעותית צריכת קפה. אלכוהול, סושי, סיגריות ומאכלים מעובדים – מחוץ לתחום כמובן.



  • בשליש השני
    בשלב שבו הרעב שלכן נרגע, זה הזמן להוריד מינונים, לחזור להתאמן בהדרגה אם הפסקתן, כמובן באימוני כושר שמתאימים לרמה שלכן ולא להתחיל באימונים חדשים בתקופה הזו, זה הזמן לאכול ארוחות מסודרות ולצמצם מעט את צריכת הפחמימות שצרכתן בשליש הראשון.


  • בשליש השלישי
    זה הזמן שבו הגוף שלנו מתחיל להיות כבד וזה ממש לא הזמן להיכנע לחשקים. ככל שתעלו יותר במשקל, יהיה לכן יותר קשה לשאת את ההריון, וכמובן שעלייה לא מבוקרת עלולה לגרום לסיכונים בריאותיים. בשלב הזה הימנעו ככל שניתן ממאכלים מטוגנים, שעלולים להחמיר את תחושת הצרבת, ממאכלים חריפים ומארוחות כבדות שיגרמו לכן להרגיש כבדות עוד יותר. בשלב הזה נסו לתגבר באכילת ירקות ירוקים ובשייקים ירוקים שיעניקו הרבה ברזל, יחזקו אתכן לקראת הלידה ויורידו את הנפיחות והנוזלים מהגוף.


נשנושים בריאים ומומלצים לחשקים של ההריוניות:

  1. מתחשק לכן גלידה? תבחרו בסורבה, או שתקפיאו יוגורט ותוסיפו לו מעט סילאן
  2. בא לכן משהו קר ומצנן? הקפיאו פירות כמו ענבים, אפרסקים, אבטיח או מלון ונשנשו עד שתתקררו.
  3. בא לכן לכרסם משהו קשיח? חתכו לכם מלפפון, סלרי, גזר וצנון
  4. חייבות מלוח? במקום לרדת על חטיפים הכינו לכן אנטיפסטי מירקות פחות פחמימתיים כמו פטריות, קישואים, פלפלים, וחצילים.
  5. פשטידה ועכשיו? במקום בצקים תטחנו ירקות כמו קישואים, תרד ושאר ירוקים, ערבבו עם ביצים וקוואקר. הכניסו את הבלילה לתוך כלי מאפינס ויש לכן אחלה נשנוש.
  6. חושקות בשייק פירות? במקום לבחור בפירות עתירי סוכר כמו בננות ומנגו, העדיפו לצרוך ירקות ופירות ירוקים כמו אגס, תפוח, מלפפון, פטרוזיליה, נענע, סלרי ותרד. אלו יעניקו לכן אנרגיה וירעננו וגם יסלקו את הנוזלים מהגוף.
  7. תמיד תסתובבו עם בקבוק מים ואם קשה לכן לשתות אז הוסיפו באופן קבוע מלפפון, ג'ינג'ר ונענע לבקבוק המים שלכן. אלו יעזרו לכן להתמודד עם הבחילות והצרבות.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
15-08-2019
בואו לגלות איך הנשים הפופולריות בעולם שומרות על אורח החיים והגזרה שלהן.
מתכונים
13-08-2019
מתכון לקערת ארוחת בוקר
ספורט
08-08-2019
קבלו את הדרכים היצירתיות שיחזירו לכם את המוטיבציה, ויעזרו לכם לצאת להתאמן עוד היום.
מתכונים
06-08-2019
מתכון להכנת שייק אננס בננה תרד ופטרוזיליה
תזונה
04-08-2019
הסיבות הבאות יגרמו לכם להכניס את הסלק לתפריט היומי שלכם
מתכונים
29-07-2019
מתכון להכנת ארטיק בטעם אפרסק אבטיח