להתמודד עם החשקים: איך לשמור על המשקל בהריון

גם לכן סיפרו שאם לא תאכלו מיד את הגלידה או התות שמתחשק לכן באמצע הקיץ, הבייבי הקטן יוולד עם כתם לידה בצורת הגלידה או התות שלא נאכלו? אל תאמינו לכל מה שאומרים לכן!

את ההריון נחלק ל-3 חלקים/טרימסטרים:
בטרימסטר הראשון, רוב הנשים (למעט אלו שיצאו מזה בשלום) סובלות מבחילות וחלק גם מהקאות בדרגות שונות. זה השלב שבו אנחנו מרגישות חלשות יותר, עייפות יותר, רעבות יותר ובגדול, מנסות להתרגל להשתוללות ההורמונים החדשה שנחתה עלינו.
בטרימסטר השני, הגוף מתרגל אל ההריון, ההורמונים מתאזנים, הבחילות ברוב המקרים נעלמות, וזה השלב שבו אנחנו מרגישות הכי טוב מכל שלבי ההריון.
בטרימסטר השלישי, הקשיים חוזרים אבל הפעם מצטרפות הצרבות לחגיגה, וככל שההריון מתקדם, כך גם תחושת הכבדות, הבצקות וכאבי השרירים והמפרקים.

אז מה אוכלים בכל שלב בהריון?
הנה כמה טיפים שיעזרו לכן לעבור כל שליש בשלום ובלי עודף משקל.

  • בשליש הראשון – בשלב שבו הרעב מוגבר ולרוב הגוף דורש פחמימות כדי להתמודד עם הבחילות, מומלץ דווקא להיכנע לגוף ולאפשר לו לקבל את הפחמימות, החלבונים והשומנים שהוא מבקש באהבה. אם כבר פחמימות – כדאי לבחור בפחמימות מורכבות כמו פסטה מקמח מלא, לחם שיפון או מלא, או אורז מלא.


בימים של בחילות קשות, נסו לאכול דברים קשים ויבשים כמו צנימים, בייגלה או קרקרים מקמח מלא. בשלב הזה נסו להימנע ממיצי פירות והקפידו על שתיית מים מרובה, נסו לאכול בכל ארוחה חלבון ולצמצם משמעותית צריכת קפה. אלכוהול, סושי, סיגריות ומאכלים מעובדים – מחוץ לתחום כמובן.



  • בשליש השני
    בשלב שבו הרעב שלכן נרגע, זה הזמן להוריד מינונים, לחזור להתאמן בהדרגה אם הפסקתן, כמובן באימוני כושר שמתאימים לרמה שלכן ולא להתחיל באימונים חדשים בתקופה הזו, זה הזמן לאכול ארוחות מסודרות ולצמצם מעט את צריכת הפחמימות שצרכתן בשליש הראשון.


  • בשליש השלישי
    זה הזמן שבו הגוף שלנו מתחיל להיות כבד וזה ממש לא הזמן להיכנע לחשקים. ככל שתעלו יותר במשקל, יהיה לכן יותר קשה לשאת את ההריון, וכמובן שעלייה לא מבוקרת עלולה לגרום לסיכונים בריאותיים. בשלב הזה הימנעו ככל שניתן ממאכלים מטוגנים, שעלולים להחמיר את תחושת הצרבת, ממאכלים חריפים ומארוחות כבדות שיגרמו לכן להרגיש כבדות עוד יותר. בשלב הזה נסו לתגבר באכילת ירקות ירוקים ובשייקים ירוקים שיעניקו הרבה ברזל, יחזקו אתכן לקראת הלידה ויורידו את הנפיחות והנוזלים מהגוף.


נשנושים בריאים ומומלצים לחשקים של ההריוניות:

  1. מתחשק לכן גלידה? תבחרו בסורבה, או שתקפיאו יוגורט ותוסיפו לו מעט סילאן
  2. בא לכן משהו קר ומצנן? הקפיאו פירות כמו ענבים, אפרסקים, אבטיח או מלון ונשנשו עד שתתקררו.
  3. בא לכן לכרסם משהו קשיח? חתכו לכם מלפפון, סלרי, גזר וצנון
  4. חייבות מלוח? במקום לרדת על חטיפים הכינו לכן אנטיפסטי מירקות פחות פחמימתיים כמו פטריות, קישואים, פלפלים, וחצילים.
  5. פשטידה ועכשיו? במקום בצקים תטחנו ירקות כמו קישואים, תרד ושאר ירוקים, ערבבו עם ביצים וקוואקר. הכניסו את הבלילה לתוך כלי מאפינס ויש לכן אחלה נשנוש.
  6. חושקות בשייק פירות? במקום לבחור בפירות עתירי סוכר כמו בננות ומנגו, העדיפו לצרוך ירקות ופירות ירוקים כמו אגס, תפוח, מלפפון, פטרוזיליה, נענע, סלרי ותרד. אלו יעניקו לכן אנרגיה וירעננו וגם יסלקו את הנוזלים מהגוף.
  7. תמיד תסתובבו עם בקבוק מים ואם קשה לכן לשתות אז הוסיפו באופן קבוע מלפפון, ג'ינג'ר ונענע לבקבוק המים שלכן. אלו יעזרו לכן להתמודד עם הבחילות והצרבות.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
07-04-2020
מתכון להכנת שייק קפה ושקדים
ספורט
05-04-2020
מי שיהיה פעיל במהלך החג והחופשה, יקטין את הסיכון להשמנה וישפר את הבריאות שלו. קבלו את הטריקים החשובים.
ספורט
02-04-2020
במיוחד בתקופה מאתגרת כמו זו , מאמר זה יעזור לכם בהשגת יעדי הכושר ובשיפור הזוגיות שלכם - בו זמנית!
מתכונים
31-03-2020
מתכון להכנת מרק כרובית בניחוח כורכום
ספורט
29-03-2020
גם מהבית ניתן להגיע לתוצאות מרשימות בתרגילי משקל הגוף. הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם להגיע לחיזוק, חיטוב ושיפור היציבה.
ספורט
26-03-2020
אספנו 10 דרכים ועצות לשמירה על הבריאות הגופנית והנפשית שלנו.
ספורט
22-03-2020
לאימון הבר יתרונות רבים שהופכים אותו לאימון מבוקש בשנים האחרונות בארץ ובעולם. הנה כמה מהיתרונות הבולטים שלו.
ספורט
19-03-2020
אם תשאלו את המנטורים והקואוצ'רים המצליחים בעולם אם הם תמיד היו מאושרים, הם יגידו לכם שלא. אז מהם סודות האושר לפי האנשים המצליחים?