להתמודד עם החשקים: איך לשמור על המשקל בהריון

גם לכן סיפרו שאם לא תאכלו מיד את הגלידה או התות שמתחשק לכן באמצע הקיץ, הבייבי הקטן יוולד עם כתם לידה בצורת הגלידה או התות שלא נאכלו? אל תאמינו לכל מה שאומרים לכן!

את ההריון נחלק ל-3 חלקים/טרימסטרים:
בטרימסטר הראשון, רוב הנשים (למעט אלו שיצאו מזה בשלום) סובלות מבחילות וחלק גם מהקאות בדרגות שונות. זה השלב שבו אנחנו מרגישות חלשות יותר, עייפות יותר, רעבות יותר ובגדול, מנסות להתרגל להשתוללות ההורמונים החדשה שנחתה עלינו.
בטרימסטר השני, הגוף מתרגל אל ההריון, ההורמונים מתאזנים, הבחילות ברוב המקרים נעלמות, וזה השלב שבו אנחנו מרגישות הכי טוב מכל שלבי ההריון.
בטרימסטר השלישי, הקשיים חוזרים אבל הפעם מצטרפות הצרבות לחגיגה, וככל שההריון מתקדם, כך גם תחושת הכבדות, הבצקות וכאבי השרירים והמפרקים.

אז מה אוכלים בכל שלב בהריון?
הנה כמה טיפים שיעזרו לכן לעבור כל שליש בשלום ובלי עודף משקל.

  • בשליש הראשון – בשלב שבו הרעב מוגבר ולרוב הגוף דורש פחמימות כדי להתמודד עם הבחילות, מומלץ דווקא להיכנע לגוף ולאפשר לו לקבל את הפחמימות, החלבונים והשומנים שהוא מבקש באהבה. אם כבר פחמימות – כדאי לבחור בפחמימות מורכבות כמו פסטה מקמח מלא, לחם שיפון או מלא, או אורז מלא.


בימים של בחילות קשות, נסו לאכול דברים קשים ויבשים כמו צנימים, בייגלה או קרקרים מקמח מלא. בשלב הזה נסו להימנע ממיצי פירות והקפידו על שתיית מים מרובה, נסו לאכול בכל ארוחה חלבון ולצמצם משמעותית צריכת קפה. אלכוהול, סושי, סיגריות ומאכלים מעובדים – מחוץ לתחום כמובן.



  • בשליש השני
    בשלב שבו הרעב שלכן נרגע, זה הזמן להוריד מינונים, לחזור להתאמן בהדרגה אם הפסקתן, כמובן באימוני כושר שמתאימים לרמה שלכן ולא להתחיל באימונים חדשים בתקופה הזו, זה הזמן לאכול ארוחות מסודרות ולצמצם מעט את צריכת הפחמימות שצרכתן בשליש הראשון.


  • בשליש השלישי
    זה הזמן שבו הגוף שלנו מתחיל להיות כבד וזה ממש לא הזמן להיכנע לחשקים. ככל שתעלו יותר במשקל, יהיה לכן יותר קשה לשאת את ההריון, וכמובן שעלייה לא מבוקרת עלולה לגרום לסיכונים בריאותיים. בשלב הזה הימנעו ככל שניתן ממאכלים מטוגנים, שעלולים להחמיר את תחושת הצרבת, ממאכלים חריפים ומארוחות כבדות שיגרמו לכן להרגיש כבדות עוד יותר. בשלב הזה נסו לתגבר באכילת ירקות ירוקים ובשייקים ירוקים שיעניקו הרבה ברזל, יחזקו אתכן לקראת הלידה ויורידו את הנפיחות והנוזלים מהגוף.


נשנושים בריאים ומומלצים לחשקים של ההריוניות:

  1. מתחשק לכן גלידה? תבחרו בסורבה, או שתקפיאו יוגורט ותוסיפו לו מעט סילאן
  2. בא לכן משהו קר ומצנן? הקפיאו פירות כמו ענבים, אפרסקים, אבטיח או מלון ונשנשו עד שתתקררו.
  3. בא לכן לכרסם משהו קשיח? חתכו לכם מלפפון, סלרי, גזר וצנון
  4. חייבות מלוח? במקום לרדת על חטיפים הכינו לכן אנטיפסטי מירקות פחות פחמימתיים כמו פטריות, קישואים, פלפלים, וחצילים.
  5. פשטידה ועכשיו? במקום בצקים תטחנו ירקות כמו קישואים, תרד ושאר ירוקים, ערבבו עם ביצים וקוואקר. הכניסו את הבלילה לתוך כלי מאפינס ויש לכן אחלה נשנוש.
  6. חושקות בשייק פירות? במקום לבחור בפירות עתירי סוכר כמו בננות ומנגו, העדיפו לצרוך ירקות ופירות ירוקים כמו אגס, תפוח, מלפפון, פטרוזיליה, נענע, סלרי ותרד. אלו יעניקו לכן אנרגיה וירעננו וגם יסלקו את הנוזלים מהגוף.
  7. תמיד תסתובבו עם בקבוק מים ואם קשה לכן לשתות אז הוסיפו באופן קבוע מלפפון, ג'ינג'ר ונענע לבקבוק המים שלכן. אלו יעזרו לכן להתמודד עם הבחילות והצרבות.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
23-02-2020
בין אם אתם מתכננים לרוץ מרתון, חצי מרתון או 10 ק”מ - הנה כמה המלצות שכל רץ צריך לזכור וגם - איך כדאי להתאבזר בהתאם ליום הגדול.
ספורט
20-02-2020
בואו לגלות מתי באמת מתחילים לזכות ולראות את העבודה הקשה על הגוף שלכם
מתכונים
18-02-2020
מתכון לשייק ספורט "לשחרר את החיה"
תזונה
16-02-2020
העונה הקרה בשיאה, והרבה פעמים היא משאירה אותנו בבית עם תיאבון עודף בלי הרבה תנועה. לפניכם 10 טיפים "עשה ואל תעשה".
ספורט
13-02-2020
אם שנת 2019 הייתה שנה בה המודעות עלתה, בשנת 2020 אנחנו קופצים מדרגה. קבלו את 8 הטרנדים שילוו אותנו לשנה הבאה. 
מתכונים
12-02-2020
מתכון להכנת ולנטיין בראוניז
תזונה
09-02-2020
מעבר לטעמם הנפלא, התותים הם דרך מצוינת להעניק לגופכם מנה של בריאות. הנה כמה עובדות מדהימות על תותים. 
תזונה
06-02-2020
קבלו את 10 הדברים שיחזקו לנו את מערכת החיסון בחורף ויקטינו את הסיכוי לחלות השנה בשפעת