הכי קל לשמור על תזונה מהבית: 10 דרכים לשמור על הבריאות

אנחנו עמוסים בתירוצים למה לא לאכול בריא, ולמה אין לנו זמן להכין אוכל לעצמינו או לעשות ספורט, אבל המציאות החדשה של חיינו משאירה אותנו בבית ותורמת לנו דווקא עכשיו לשנות הרגלי אכילה ובריאות, ולהביא את עצמינו למקום הכי טוב שאי פעם היינו מבחינה בריאותית.
  • קבלו את 10 החוקים שחשוב שתיישמו כדי לסגל לעצמכם אורח חיים בריא:

1. שומרים על שגרה

אם יש משהו שיכול לעזור לנו לסגל לעצמינו אורח חיים בריא זה לשמור על שגרה קבועה של הרגלים טובים כמו להתעורר מוקדם ולהתאמן, לאכול בשעות קבועות וללכת לישון פחות או יותר בשעה קבועה. הקפדה על סדר יום קבוע שומר על מצב רוח טוב ובריאות מיטבית.

2. בשלו לעצמכם ואל תפחדו להתנסות במאכלים חדשים

יש המון מתכונים בריאים ברשת וגם באתר הרבלייף. בשלו לעצמכם אוכל בריא, טרי וכמה שיותר קרוב למקור שלו. הימנעו מקניית אוכל מוכן ותיפתחו לטעמים חדשים ובריאים.



3. תכינו סלט גדול מדי יום

לפעמים הפעולה של לחתוך סלט, עשויה להיות משימה מאתגרת, לאנשים עובדים שאין זמן, אבל כעת שיש לנו יותר זמן, הקפידו לחתוך לעצמכם סלט מדי יום עם ירקות בכל הצבעים. הרבו באכילת ירקות ירוקים שמסייעים לתהליך העיכול, להוצאת פסולת מהגוף ולחיזוק מערכת החיסון.

4. שתו הרבה מים

לפעמים אנחנו חושבים שאנחנו רעבים, אבל אנחנו בעצם צמאים. שתו לפחות 2 בקבוקי מים ביום ואם אתם מוצאים את עצמיכם בערב נזכרים שלא שתיתם כל היום, מומלץ להשתמש בתזכורות דרך הנייד שיזכירו לכם לשתות יותר.

5. אכלו מזון מהצומח

אורח חיים בריא כולל כמה שיותר מזון מהצומח כמו ירקות ופירות שמכילים שפע של ויטמינים ומינרלים. הרבו באכילת פירות, ירקות, דגנים וקטניות.

6. הנביטו

דרך מעולה לקבל כמות גבוהה של חלבון היא להנביט קטניות, כמו למשל: חומוס, עדשים, שעועית, מש.. ברגע שאנחנו מנביטים את הקטניות, רמות הפחמימה יורדות, וכמות החלבון עולה  ואתם זוכים לקבל קטניה בריאה ודלת שומן עם הרבה חלבון, ויטמינים ומינרלים חיוניים. את המונבטים ניתן להכניס לתוך סלטים, מרקים, קציצות וממרחים.

7. נשנשו בריא

כשנמצאים הרבה בבית, החשק לנשנש גובר, וחשוב להיערך בהתאם עם נשנושים בריאים כמו ירקות חתוכים, אדממה, חטיף חלבון של הרבלייף בטעם שוקולד או שייק חלבון מפנק עם הרבה פירות וחלב שקדים.



8. ערכו יומן אכילה

זה יעזור לכם למזער את כמויות הנשנושים. כתבו מדי יום במשך שבוע מה אכלתם מהבוקר ועד הערב עד שתרגישו שאתם שולטים ומודעים למה שאתם מכניסים לפה.

9. היו קשובים למנגנוני הרעב והשובע שלכם

אל תאכלו רק כי צריך, או כי משעמם, קשה או עצוב, הימנעו מאכילה רגשית והיו קשובים לרחשי הגוף מתי אתם באמת זקוקים לדלק ומתי זו נחמה. השתדלו למצוא את הנחמה בתנועה כמו ביוגה, פילאטיס, מדיטציה וכו'.

10. זוזו

השתדלו להיות בתנועה, אם זה בבוקר או בערב, קפצו על חבל, השתתפו באימונים קבוצתיים בלייב, בזום או דרך היו טיוב, אל תפסיקו לזוז. התנועה שומרת על מערכת חיסון חזקה, על הבריאות הפיזית והנפשית, הספורט מחטב, מחזק ותורם לשמירה על משקל תקין.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
22-09-2020
מתכון להכנת חטיף פרוזן אוכמניות
ספורט
17-09-2020
המדריך הבריא לראש השנה
מתכונים
15-09-2020
מתכון להכנת עוגת תפוחים לראש השנה
תזונה
13-09-2020
המאכלים שיעזרו לכם להתאושש מהר יותר מאימון בשיא החום
תזונה
10-09-2020
6 דרכים בטוחות לשמור על משקל תקין בלי דיאטה.
מתכונים
08-09-2020
מתכון להכנת סמוזי ירוק
ספורט
06-09-2020
כיצד ליצור הרגלי כושר בריאים
טיפוח
03-09-2020
סוד הקרח והמוצרים שיצילו אותך: כל מה שחייבים לדעת על טיפוח בימים חמים