איך לעבור את חנוכה בלי להשמין

אח, חנוכה, חנוכה, חג יפה כל כך, אבל גם כל כך משמין! ביקשנו מתזונאית הבית של חברת הרבלייף, לתת לנו טיפים חשובים, שיעזרו לכולנו לעבור את החג בשלום.

חגים יהודיים, זה ידוע, הם מכה קשה בעבור שומרי המשקל והבריאות למיניהם. מארוחות שחיתות בראש השנה, דרך אזני המן בפורים ועד שלל פשטידות ועוגות גבינה שממלאות את שולחן החג בשבועות. אבל אחד החגים השמנים ביותר הוא כמובן, חנוכה. אנחנו לגמרי בעד אחד החגים הכי משמחים שיש ללוח העברי להציע, אבל השנה החלטנו לנסות לחגוג את נס פך השמן בלי כל כך הרבה שמן. מיטל עזר, דיאטנית קלינית וספורט ותזונאית הבית של חברת הרבלייף, הציעה לנו מספר טיפים, שיעזרו גם לכם לעבור את החג בשלום.

  • אל תגיעו רעבים
    שמונה ימים. שמונה ימים אתם צריכים לשרוד הדלקות נרות בגן של הקטן, בכיתה של הגדולה, במשרד, אצל סבתא ועם החברים. כל הדלקת נרות שכזאת מלווה, כמובן, גם בלביבות, סופגניות ועל הדרך עוד שאר מאכלים, שרובם לא שיא הבריאות. מכיוון שהדלקות הנרות מתקיימות בדרך כלל בשעות הערב, עשו לעצמכם כלל – לא מדליקים נרות לפני שאוכלים ארוחת ערב בריאה. ארוחת ערב בריאה כוללת חלבון, פחמימה וירק. ואף מילה על סופגניה! אם אתם לא סומכים על כוח הרצון שלכם ואתם רוצים לשפר את תחושת השובע, אתם יכולים לשתות לפני היציאה גם משקה שיבולת שועל של הרבלייף, שמכיל בסך הכל 15 קלוריות למנה.


  • בהדלקת הנרות
    התנהגתם למופת ואכלתם ארוחת ערב לפני שהגעתם להדלקת הנרות? זכרו את זה כשמגישים לכם את המגש עם הלביבות החמות או הסופגניות הממולאות בכל טוב. סופגניה אחת במשקל של 100 גרם מכילה כ-425 קלוריות (כשליש מהערך הקלורי היומי!), וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על סופגניות בציפויים או מילויים מפנקים. סופגניה עם ציפוי במילוי שוקולד יכולה להגיע גם ל-800 קלוריות. לא עדיף לשמור את הקלוריות האלה למשהו בריא ומשביע יותר? אם אתם ממש חייבים לטעום, תטעמו, אבל הישארו בגדר טעימה. אפשר בהחלט ליהנות גם מחצי סופגניה בלבד. ואל תתנפלו על כל סופגניה או לביבה שאתם רואים בזווית העין. זכרו את הערך הקלורי וחישבו היטב האם היא שווה את ה-400-800 קלוריות האלה. אם אתם מרגישים שאתם לא עומדים בפיתוי ופשוט חייבים משהו מתוק, עדיף לקנח בחטיף חלבון קטן של הרבלייף, שמכיל 10 גרם חלבון ורק 140 קלוריות.
  • מכינים בעצמכם?
    אם אתם מכינים בעצמכם את הלביבות והסופגניות, כדאי לזכור כמה טיפים קטנים, שיכולים להוביל להבדלים גדולים. הכי חשוב, אם מתאפשר, תמיד עדיף לאפות את הלביבות והסופגניות במקום לטגן אותן. סופגניה אפויה מביאה להפחתה של 50% בערך הקלורי. ואם אתם כבר מטגנים את הסופגניות, עדיף לטגן בשמן עמוק ובטמפרטורה גבוהה, כדי לצמצם את ספיגת השמן. בזמן הכנת בצק הסופגניות, נסו להפחית את כמות הסוכר. מעבר לבעייתיות שבסוכר, תוספת סוכר לבצק גם מעלה את ספיגת השמן. אגב, אם תוסיפו קמח סויה לבצק הסופגניות, תוכלו להפחית את ספיגת השמן בטיגון בכ-20%. אם אתם מכינים דווקא לביבות, תוכלו לנסות לגוון ולשלב גם תפוח עץ מגורד. ואל תכינו כמויות גדולות מדי, שיגרמו לכם להיתקע עם עודפים מיותרים בבית. עודפים כאלה סופם, לצערנו, להיאכל (ולגרום לרגשות אשם).


  • פעילות גופנית
    נשברתם וירדתם על מגש של לביבות? החליפו את רגשות האשם שלכם בפעילות גופנית. ריצה, הליכה, ריקוד או חדר כושר, הפעילות לא באמת משנה, העיקר שתצליחו לשרוף את הקלוריות (ולפנות מקום לסופגניה של מחר).

חג שמח!


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
טיפוח
02-07-2020
אם התזונה שלנו לקויה, והמצב הנפשי שלנו לא בשיאו, קרוב לוודאי שהעור לא יראה מושלם כמו שאנחנו חולמות. ניתן לטפל באקנה בעזרת תזונה.
מתכונים
30-06-2020
מתכון להכנת חטיפי שיבולת שועל עשירים בחלבון
ספורט
28-06-2020
הטעויות הנפוצות שאנשים עושים כדי להתחטב מהר. האם גם אתם עושים את הטעויות האלו? נסו למנוע אותן.
מתכונים
23-06-2020
מתכון להכנת קערת שייק תות ופירות יער
ספורט
21-06-2020
כל אחד יוכל להתאים לעצמו את היוגה שמתאימה לו, והיא מתאימה באמת לכולם בכל הגילאים.
תזונה
18-06-2020
מה לאכול בשיא החום לארוחת צהרים? הקיץ כבר פה והחום הכבד לעיתים גורם לנו לרצות לאכול פחות, בעיקר פחות ארוחות מבושלות. אז מה אוכלים ללאנץ' כדי לספק לגוף את כל הרכיבים התזונתיים מבלי להרגיש נפוחים, עייפים וכבדים? הכנו עבורכם 12 אופציות.
מתכונים
16-06-2020
מתכון להכנת שייק עוגת גבינה
תזונה
14-06-2020
השייק הפך בשנים האחרונות לארוחה האטרקטיבית והטרנדית ביותר בקרב שוחרי הבריאות ובצדק