לקראת שנת הלימודים החדשה – איך נשמור על תזונה נכונה אצל הילדים

בין אם יש לכם פעוט בן 3 או טינאייג'רית בת 15, ככה תוכלו לשמור על תזונה נכונה אצל הילדים שלכם

העקרונות של תזונה נכונה לילדים דומים מאוד לעקרונות התזונה הנכונה אצל מבוגרים. כולנו זקוקים לאותם חומרים מזינים, גם אם הכמויות שונות. לילדים שילמדו את עקרונות התזונה הנכונה בילדותם יהיה קל יותר לשמור על העקרונות האלה גם כשיגדלו ויהפכו מבוגרים. להרבה מבוגרים וילדים יש לוחות זמנים עמוסים. אנחנו מתרוצצים בין עבודה, עבודות בית וטיפול בהם, והם בבית הספר, שיעורי בית, חוגים וחברים. כתוצאה, ילדים רבים גדלים על ארוחות מהירות ואוכל קנוי. רבים מהמאכלים האלה עלולים להיות פחות בריאים ממאכלים שאתם מכינים בבית, ועלולה להיות להם השפעה שלילית על בריאות הילדים שלכם. הכנו עבורכם טיפים שיעזרו לכם לשמור על תזונה נכונה עבור הילדים שלכם.

  • ודאו שהם צורכים חומרים מזינים
    כדי שהילדים שלכם יהנו מתזונה נכונה ובריאה, חשוב שיצרכו את כל החומרים המזינים, שהגוף שלהם זקוק להם.
  • חלבונים
    בשר ועוף, ביצים, שעועית, טופו, אגוזים.
  • פירות 
    אל תסתמכו על מיצים, שלרוב מלאים בסוכר וחסרים את הסיבים התזונתיים של הפרי. השתדלו שהילדים שלכם יאכלו מגוון רחב של פירות טריים.
  • ירקות
    הגישו לילדים ירקות טריים, מבושלים או אפויים. כדאי לאכול ירקות בכל צבעי הקשת, ולהקפיד גם על אכילה של ירקות ירוקים. באינטרנט תוכלו למצוא המון מתכוני ירקות שמתאימים לחך הבררני של ילדים.
  • דגנים 
    השתדלו תמיד לצרוך דגנים מלאים, כמו לחם מקמח מלא, שיבולת שועל, קינואה או אורז חום. נסו להימנע ככל האפשר מאכילת לחם לבן, אורז לבן או פסטה מקמח לבן.


  • השתדלו לאכול ארוחות משפחתיות
    ארוחות משפחתיות הן דרך נהדרת לאכול בריא וליהנות מזמן איכות יחד. ילדים שאוכלים באופן קבוע עם ההורים שלהם נוטים לאכול יותר ירקות ופירות, ובאופן כללי קל יותר לעזור להם לשמור על תזונה נכונה. ארוחות משפחתיות הן גם דרך מצוינת להציג לילדים מאכל חדש, שעדיין לא ניסו. יש סיכוי גדול יותר שיסכימו לטעום, כשהם רואים את ההורים שלהם נהנים ממאכל מסוים. כדי להפוך את הארוחות המשפחתיות להצלחה, אתם יכולים להציע לילדים להזמין חבר לארוחה ולשתף את הילדים בתכנון הארוחה ובהכנה שלה. השתדלו להימנע ככל האפשר מוויכוחים או כעסים בזמן הארוחה, כדי שהארוחה תיזכר כחוויה נעימה וטובה.


  • הקפידו שיהיו בבית נשנושים בריאים
    אם הילדים שלכם רעבים או אם מתחשק להם נשנוש, רובם ימצאו משהו לאכול בבית. אם הבית שלכם מלא בממתקים, שתיה מוגזת וגלידות, אלה יהיו החטיפים שהילדים שלכם יצרכו. כדי לשמור על תזונה נכונה, הקפידו שבבית יהיו נשנושים בריאים וטעימים, שאפשר פשוט להוציא מהמזווה או מהמקרר ולאכול. הניחו על שולחן המטבח צלחת עם פירות שטופים וקלופים או ירקות חתוכים, שרק מחכים שמישהו יאכל אותם. השתדלו שיהיו בבית יוגורט דל שומן, קרקרים מקמח מלא וגבינות דלות שומן. הכינו לבד חטיפי אנרגיה מגרנולה ביתית (זה הרבה יותר פשוט ממה שנדמה לכם), ואם הילדים שלכם מספיק גדולים, הכינו בבית צנצנת עם שלל אגוזים לנשנוש.


  • הגבילו כמויות סוכר
    סוכר קיים באופן טבעי בשלל מאכלים, כמו פירות, ירקות או מוצרי חלב. כולנו מקבלים מספיק סוכר מהמאכלים האלה. מאכלים רבים שאולי בכלל לא ידעתם שיש בהם סוכר, מכילים כמויות (לפעמים גדולות) של סוכר. מאכלים כאלה כוללים לחמים, קטשופ, ארוחות קפואות ומזון מהיר. כדי לוודא שהילדים שלנו אוכלים בריא, רצוי להימנע ממאכלים כאלה ככל הניתן. עם זאת, אל תטילו וטו מוחלט על מתוקים למיניהם. הילדים שלכם יכולים לאכול מדי פעם עוגה או עוגיה. הימנעות מוחלטת עלולה לגרום לאכילה מוגזמת של מתוקים, כשלכם אין שליטה על זה, כמו במסיבת יום הולדת או אצל חברים. הקפידו פשוט שמתוקים יהיו פינוק מדי פעם ולא חלק קבוע מהתזונה שלהם. כדי לשמור על תזונה נכונה, דאגו שיהיו בבית פירות, שיכולים להחליף מתוקים, כשמתעורר צורך למשהו מתוק. הכינו להם, למשל, סמודי על בסיס פירות ויוגורט דל שומן במקום גלידה או כדורי אנרגיה על בסיס תמרים, אגוזים וקקאו במקום כדורי שוקולד.


  • שמשו להם דוגמה
    העצה הכי חשובה שאנחנו יכולים לתת לכם כדי לשמור על תזונה נכונה עבור הילדים שלכם, היא לשמור בעצמכם על תזונה נכונה ולשמש להם דוגמה. אכלו הרבה ירקות ופירות, אכלו כמויות קטנות ואל תעמיסו סתם כמויות גדולות של אוכל על הצלחת שלכם. דברו איתם על תחושת שובע, והשתדלו לא להתלונן על המשקל או על הגוף שלכם, כדי לא לגרום להם למחשבות ותחושות שליליות לגבי הגוף שלהם. אם אתם מוצאים את עצמכם רעבים ואין לכם זמן להכין לעצמכם ארוחה בריאה, אבל אתם רוצים להמשיך ולהעביר לילדים מסר של תזונה נכונה ובריאה, נסו את השייקים של הרבלייף. אבקת החלבון מכילה כ-9 גרם חלבוני סויה, 20 מינרלים וויטמינים ורק 217 קלוריות. הכינו את השייק על בסיס מים או חלב דל שומן והוסיפו לו פירות או ירקות שאתם אוהבים, כדי ליהנות מארוחה בריאה ומאוזנת ולהעביר לילדים שלכם מסר של תזונה נכונה.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
14-07-2020
מתכון להכנת מוס קוקוס ומנגו
תזונה
09-07-2020
מה עם הקפה והשייק? קבלו 8 תחליפים שאתם יכולים ליהנות מהם במקום חלב וגם לשמור על הבריאות שלכם.
מתכונים
07-07-2020
מתכון להכנת חטיפי חלבון שוקולד שקדים
תזונה
05-07-2020
ב-7 ליולי מציינים בכל העולם את יום השוקולד הבינלאומי. אז מה לעשות כדי לא להתמכר לקוביה השובבה, ומה עדיף לאכול במקום.
טיפוח
02-07-2020
אם התזונה שלנו לקויה, והמצב הנפשי שלנו לא בשיאו, קרוב לוודאי שהעור לא יראה מושלם כמו שאנחנו חולמות. ניתן לטפל באקנה בעזרת תזונה.
מתכונים
30-06-2020
מתכון להכנת חטיפי שיבולת שועל עשירים בחלבון
ספורט
28-06-2020
הטעויות הנפוצות שאנשים עושים כדי להתחטב מהר. האם גם אתם עושים את הטעויות האלו? נסו למנוע אותן.
מתכונים
23-06-2020
מתכון להכנת קערת שייק תות ופירות יער