תפריט בריא – כל מה שרצית לדעת

בתקופת החופש הגדול והחגים שמגיעים מיד אחריו,אין כמעט ישראלי אחד
שלא נוסע לטייל בארץ ובעולם. חופשות יכולות בהחלט להפריע לשגרת הדיאטה והפעילות הגופנית שלנו, אבל יש דרכים לשמור על תפריט בריא גם בחופשה

לפני יציאה לחופשה, אנחנו קוראים על היעד, מוצאים את כל הדרכים להגיע אליו, מחליטים כמה זמן נישאר ומתכננים מה נעשה במהלך החופשה. אבל פעמים רבות אנחנו שוכחים לתכנן איך לא נעלה במשקל במהלך החופשה. מניחים מראש שהמשמעות של חופשה היא עלייה של כמה קילוגרמים? תשמחו לשמוע שעם קצת תכנון מראש, לא קשה כל כך לשמור על תפריט בריא גם במהלך חופשה. נכון, חופשה משנה את שגרת היומיום שלנו, אבל משקל עודף עדיף שיישאר במזוודה ולא סביב המותניים והירכיים שלנו.



  • ארזו אוכל בריא לנסיעה
    אם אתם יוצאים לחופשה ברכב, ותרו על עצירות מיותרות בתחנות דלק לתדלוק חטיפים, מאפים וקפה. ארזו מראש אוכל וחטיפים בריאים לדרך. צאו מהבית רק אחרי שאכלתם ארוחה ואתם שבעים, ואם אתם ממהרים, קחו איתכם לדרך שייק חלבונים.
  • חטיפים לנשנוש
    בין אם אתם מתכננים נסיעה ארוכה ברכב או טיסה, הכינו מראש חטיפים בריאים לנשנושים בדרך. דוגמאות מעולות לחטיפים בריאים כוללות חטיפי חלבון, פירות, אגוזים, גזר גמדי או ירקות חתוכים.
  • אל תתפתו לקנות אוכל בשדה התעופה
    אוכל בשדה התעופה הוא לא רק פחות בריא מהאוכל שתכינו לבד, הוא גם הרבה יותר יקר. גם אוכל שנראה בריא על פניו, כמו סלטים או יוגורט עם פירות, עלול להכיל רטבים עתירי סוכר וקלוריות. לכן תמיד כדאי להביא אוכל ארוז מהבית, שאתם יודעים בדיוק מה הוא מכיל. במקרה הזה, שמירה על תפריט בריא גם תחסוך לכם כמה שקלים, שתוכלו לבזבז בכיף אחר כך ברחובות ברצלונה או פריז.
  • נצלו הזדמנויות לזוז
    הטיסה מתעכבת? במקום לשבת במסעדה או בבר בטרמינל ולמלא את עצמכם בקלוריות מיותרות, נצלו את הזמן להליכה בטרמינל. בשדות תעופה גדולים תוכלו בקלות ללכת מרחקים גדולים וליהנות מסיבוב נחמד בזמן שאתם שורפים קלוריות.
  • היזהרו ממשקאות עתירי קלוריות
    חשוב לשמור על שתייה מספקת במהלך החופשה, בעיקר בזמן הטיסה. כדי לא להתייבש, מומלץ לשתות כוס שתייה בכל שעה שאתם באוויר. אנחנו יודעים, הדיילים מציעים מבחר גדול של משקאות תוססים ואלכוהוליים בחינם, ואתם כבר מרגישים בחופש, אבל בכל זאת, כדי לשמור על הבריאות ועל המשקל, עדיף תמיד לבחור במים או בתה קר לא ממותק.
  • הצטיידו במצרכים בריאים למלון
    ברוב המלונות תמצאו מקרר קטן בחדר. עם ההגעה למלון, צאו לטיול קצר לסופרמרקט המקומי והצטיידו במצרכים שיעזרו לכם לשמור על תפריט בריא, כמו פירות טריים, ירקות חתוכים או יוגורט. אם אין מקרר בחדר, עדיין תוכלו להצטייד בחטיפים בריאים שלא דורשים קירור, כמו אגוזים או חטיפי חלבון ארוזים.
  • אל תתפרעו בארוחת הבוקר 
    מלונות רבים מציעים ארוחת בוקר בחינם למתארחים. לרוב זוהי ארוחת מזנון, עם מגוון רחב של מאכלים, כולל לחמים לבנים, פנקייקים וקינוחים למיניהם. קל מאוד למלא את הצלחת בשלל מאכלים, שבימים כתיקונם לא הייתם מקרבים לפה, בעיקר כשאתם לא משלמים תשלום נוסף על הארוחה. אבל כדי לשמור על הבריאות והמשקל, העמיסו ירקות טריים על הצלחת והוסיפו גם פירות וחלבון, כמו ביצה קשה או יוגורט.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
26-01-2020
תזונה לספורטאים כיום היא מתקדמת יותר, ובנוסף למאכלים מומלצים, ספורטאים רבים צורכים גם תוספי תזונה לספורטאים. חשוב להבין כיצד תוספי התזונה האלה מסייעים לגוף ולמה בכלל יש חשיבות לצריכה של תוספי תזונה לספורטאים.
מתכונים
21-01-2020
מתכון להכנת חביתת חלבון ותרד
ספורט
19-01-2020
כמה צריך ללכת כדי לרזות, מה עדיף - הליכה או ריצה וכמה קלוריות שורפים בהליכה? הנה השאלות הנפוצות ביותר וגם טיפים למתחילים.
טיפוח
16-01-2020
כיצד נוכל לשמור על העור שלנו צעיר, בריא וזוהר גם בקור העז? כל הטיפים לשמירה על הטיפוח בעונת החורף.
תזונה
12-01-2020
רבים מאיתנו רוצים לשנות כמה מההרגלים הרעים שלנו. קבלו מספר טיפים לשיפור הרגלי האכילה.
ספורט
09-01-2020
לכבוד השנה האזרחית החדשה, קבלו את השאלות הנפוצות ביותר ואת עזרת המומחים שלנו בדרך להשגת יעדי הכושר שלכם לשנת 2020
מתכונים
07-01-2020
מתכון להכנת שייק קפוצ'ינו ופירות יער
ספורט
05-01-2020
עם פעילויות רבות כל כך שניתן לבחור ביניהן, גם ילדים ומבוגרים יכולים לשמור על אורח חיים פעיל. קבלו את 5 דרכים להיכנס לכושר בשנה האזרחית החדשה