מתעוררים מחדש: איך להתמודד עם עייפות אחרי הצהריים

אם אכלתם ארוחת צוהריים ועכשיו אתם ממש רבים עם עצמכם כדי להישאר ערים, כדאי שתדעו שזה טבעי לחלוטין ואתם ממש לא לבד. רמות האנרגיה שלנו מגיעות לתחתית בערך שבע שעות לאחר ההתעוררות, ולכן אנחנו מרגישים עייפים במיוחד בשעות הצוהריים. תוסיפו לזה את העובדה שרבים נוהגים לשבת לפני כן במשך שעות מול המחשב ואז לאכול ארוחת צוהריים עשירה בפחמימות, ותבינו לבד למה הגוף שלנו ממש מתחנן להפסקה הזאת. למרבה הצער, רוב האנשים לא יכולים להרשות לעצמם מנוחת צוהריים בכל יום, ולכן אנחנו זקוקים למשהו מהיר שיעזור לנו להישאר ערים ולעבור את שעת המשבר. הטיפים הבאים יעזרו לכם בפעם הבאה שתרגישו שאתם פשוט חייבים לעצום את העיניים.

קומו וצאו לסיבוב קצר

כשאתם מרגישים את העייפות מתחילה להשתלט עליכם, קומו וצאו לסיבוב הקצר. אתם יכולים לעלות ולרדת במדרגות, להסתובב במסדרון של מקום העבודה שלכם או ללכת לבקר חבר או חברה במחלקה אחרת. אם יש לכם אפשרות לצאת לסיבוב קצר בשמש, נצלו אותה. לא רק שהגוף שלכם יהנה מקצת אנרגיה, השמש תעזור לכם להתעורר אפילו יותר. למרבה המזל, מזג האוויר הישראלי מציע שעות רבות של שמש, גם בימי החורף הקרירים. הפסקת צוהריים קצרה היא דרך מצוינת ליהנות מקצת שמש, להעניק לגוף אנרגיה ולצייד אותו גם בקצת ויטמין D.


ארגנו את הלו"ז שלכם בהתאם לשעות העירנות

אתם מכירים את עצמכם הכי טוב. ארגנו את לוח הזמנים של העבודה שלכם, כך שלא תצטרכו לבצע מטלות משמימות ומעייפות דווקא בשעות שבהן אתם עייפים במיוחד. השאירו את המטלות האלה לשעות שבהן אתם עירניים במיוחד, בדרך כלל בשעות הבוקר. אם יש לכם מטלות שדורשות תנועה ולא דורשות ריכוז, כמו סידור איזור העבודה, למשל, הן יכולות להיות פתרון מושלם לשעות הקשות של אחרי הצוהריים. גם מטלות קבוצתיות יכולות לעזור לכם להישאר עירניים יותר בשעות העייפות.


אכלו ארוחת צהריים מבוססת חלבון

מאכלים מסוימים עלולים לגרום לכם להרגיש עייפים יותר, בעוד שמאכלים מסוימים יחזירו לכם את האנרגיה להמשך היום. הימנעו מסוכרים למיניהם וממאכלים עשירים בקלוריות ריקות. הם עלולים לגרום לעלייה מהירה של רמת הסוכר בדם, שלאחריה תגיע צניחה, שתשאיר אתכם עייפים ורעבים. כדי שתוכלו להישאר נמרצים ככל האפשר גם בשעות הקשות, בססו את ארוחת הצוהריים שלכם על חלבון והוסיפו לו דגנים מלאים, ירקות ושומן בריא. קחו בחשבון גם, שארוחת צוהריים גדולה מדי, גם אם היא בריאה, יכולה לגרום לכם להרגיש עייפים יותר. אבקת החלבון להכנת משקה של הרבלייף יכולה לעזור לכם ליהנות מארוחה מאוזנת בימים לחוצים. מאה מ"ל של שייק מכילים כ- 9 גרם חלבונים, סיבים, מינרלים וויטמינים. השייקים מגיעים ב-5 טעמים שונים ולוקח בדיוק 5 דקות להכין אותם, כך שהם פיתרון מושלם לארוחה מהירה, שתעניק לגוף שלכם את מה שהוא צריך, כדי להישאר עירני ומלא אנרגיה.



שתו מים

גם שתייה מספקת של מים תעזור לכם להרגיש אנרגטיים יותר. כשהגוף מתייבש, אתם עלולים להרגיש שינויים במצב הרוח, וגם היכולת שלכם לחשוב ולהתרכז נפגעת. החזיקו בקבוק מים גדול ליד איזור העבודה שלכם ושתו ממנו לעיתים קרובות. אין צורך לרוץ לקפה בכל פעם שאתם מרגישים מעט עייפים, מים יכולים לעזור לכם לשמור על עירנות בצורה מספקת.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
05-07-2020
ב-7 ליולי מציינים בכל העולם את יום השוקולד הבינלאומי. אז מה לעשות כדי לא להתמכר לקוביה השובבה, ומה עדיף לאכול במקום.
טיפוח
02-07-2020
אם התזונה שלנו לקויה, והמצב הנפשי שלנו לא בשיאו, קרוב לוודאי שהעור לא יראה מושלם כמו שאנחנו חולמות. ניתן לטפל באקנה בעזרת תזונה.
מתכונים
30-06-2020
מתכון להכנת חטיפי שיבולת שועל עשירים בחלבון
ספורט
28-06-2020
הטעויות הנפוצות שאנשים עושים כדי להתחטב מהר. האם גם אתם עושים את הטעויות האלו? נסו למנוע אותן.
מתכונים
23-06-2020
מתכון להכנת קערת שייק תות ופירות יער
ספורט
21-06-2020
כל אחד יוכל להתאים לעצמו את היוגה שמתאימה לו, והיא מתאימה באמת לכולם בכל הגילאים.
תזונה
18-06-2020
מה לאכול בשיא החום לארוחת צהרים? הקיץ כבר פה והחום הכבד לעיתים גורם לנו לרצות לאכול פחות, בעיקר פחות ארוחות מבושלות. אז מה אוכלים ללאנץ' כדי לספק לגוף את כל הרכיבים התזונתיים מבלי להרגיש נפוחים, עייפים וכבדים? הכנו עבורכם 12 אופציות.
מתכונים
16-06-2020
מתכון להכנת שייק עוגת גבינה