הרע במיעוטו – איך לבחור נכון ארוחה קפואה

נתקעתם בלי אוכל במקרר ויש לכם רק אפשרות לארוחה קפואה מוכנה? ככה תבחרו את הבריאה ביותר

ארוחות קפואות הן פתרון מצוין, כשאתם קצרים בזמן או כשאין לכם אנרגיה לעמוד במטבח ולבשל ארוחה בריאה. אבל אם לא תבחרו אותן כמו שצריך, סיכוי גדול שתמצאו את עצמכם אוכלים מנה עתירת קלוריות עם ערך תזונתי נמוך. החברות השונות אמנם מציעות כיום יותר ויותר מנות עם רכיבים בריאים יותר, עם יותר חלבונים ושומנים בריאים ופחות מלח, אבל המצב עדיין רחוק מלהיות מושלם. לכן אם אתם רוצים לקנות מנות קפואות, שיחכו במקפיא לרגע שבו אין לכם זמן או כוח להכין אוכל, כדאי לדעת מה עדיף לבחור וממה עדיף להימנע. למדו לקרוא את תוויות המזון, והיעזרו בטיפים הבאים.



  • קלוריות
    מספר הקלוריות שכדאי לצרוך בארוחה משתנה מאדם לאדם ובהתאם לצרכים האישיים, אבל כעיקרון רוב האנשים זקוקים לכ-500-350 קלוריות לארוחה. אם אתם מנסים להוריד במשקל, כדאי לבחור במנה עם מספר קלוריות בצד הנמוך יותר של הסקאלה.
  • חלבון
    חלבון הוא רכיב חשוב בארוחות שלכם, והוא עוזר לכם להרגיש שבעים, כך שכדאי לבחור במנה עם כמות גבוהה יחסית של חלבון. השתדלו לבחור במנה שמכילה לפחות 15 גרם חלבונים.
  • סיבים תזונתיים
    בדרך כלל מנות קפואות לא יכילו כמויות גבוהות של דגנים או ירקות, העשירים בסיבים תזונתיים, אבל השתדלו לחפש מנות שמכילות לפחות 4-5 גרם של סיבים.
  • נתרן
    כמויות גבוהות של נתרן עלולות להכביד על הלב והכליות ולגרום לתחושה של נפיחות. פעם היה לא קל למצוא ארוחות קפואות שלא מכילות כמויות גבוהות מאוד של נתרן, אבל היום זה כבר אפשרי. השתדלו למצוא מנה שמכילה פחות מ-700-600 מ"ג נתרן.
  • שומן
    השתדלו לצרוך מנות שמכילות לא יותר מ-3 גרם שומן לכל 100 קלוריות, עד 2 גרם של שומן רווי וללא שומן טרנס.
  • ארוחה מאוזנת
    פרט לכמות של כל רכיב בנפרד, ודאו שהשילוב של הרכיבים יוצר ארוחה מאוזנת ובריאה. השתדלו לבחור במנה שמכילה חלבון רזה, דגנים וירקות וקחו בחשבון שמומלץ לאכול 5 מנות של ירקות ופירות בכל יום.
  • שפרו את הארוחה
    בהשקעה של דקות בודדות, בזמן שהארוחה מתחממת במיקרוגל, תוכלו לשפר את הארוחה הקפואה ולהפוך אותה לבריאה יותר. חתכו, למשל, סלט קטן ואכלו אותו לצד הארוחה הקפואה. העבירו את הארוחה הקפואה והסלט לצלחת. אם אין מקום על הצלחת לחלק מהמנה, השאירו את החלק הזה בצד. ייתכן שתשבעו עוד לפני שתגיעו אליו.
  • פתרון בריא יותר
    אם אתם מחפשים ארוחה מהירה ובריאה, במקום ארוחה קפואה תוכלו ליהנות משייק של הרבלייף. מערבבים אבקת משקה להכנת שייק עם נוזל כמו מים או חלב דל שומן, מוסיפים אגוזים וירקות או פירות שאוהבים במיוחד, ומקבלים ארוחה בריאה, מזינה וממש טעימה. כל מנה מכילה 9 גרם חלבונים, סיבים, ויטמינים ומינרלים ורק 217 קלוריות.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
05-12-2019
האביזרים שיעזרו לכם להתחטב באימונים - קבלו את רשימת המכולת של אביזרי הכושר שכל מתאמן חייב שיהיה לו בבית כדי שיוכל להתחטב בזמנו החופשי ובנוחיות.
מתכונים
03-12-2019
מתכון להכנת שייק מלון תפוח
ספורט
01-12-2019
איך לשמור על כושר גם בגיל הזהב. לא משנה בני כמה אתם או כמה אתם פעילים עכשיו, הדרכים הבאות יכולות לעזור לכם לשמור על כושר ולהרגיש בריאים וצעירים יותר. 
טיפוח
28-11-2019
אפשר לעזור לעור שלכם להיראות צעיר יותר - הטיפים הבאים יעזרו לכם לשמור על מראה של עור צעיר ורענן. 
מתכונים
26-11-2019
מתכון להכנת קערת שייק ירוק מתוק
תזונה
21-11-2019
מחקרים קבעו כי צפייה ממושכת בטלוויזיה גורמת להשמנה. ריכזנו עבורכם 10 טיפים שיעזרו להפוך את הצפייה שלכם מול המסכים לבריאה יותר.
מתכונים
19-11-2019
מתכון להכנת מרק אפונה ומנטה מהיר הכנה
מתכונים
12-11-2019
מתכון להכנת שייק לילה חם בניחוח קינמון