הרע במיעוטו – איך לבחור נכון ארוחה קפואה

נתקעתם בלי אוכל במקרר ויש לכם רק אפשרות לארוחה קפואה מוכנה? ככה תבחרו את הבריאה ביותר

ארוחות קפואות הן פתרון מצוין, כשאתם קצרים בזמן או כשאין לכם אנרגיה לעמוד במטבח ולבשל ארוחה בריאה. אבל אם לא תבחרו אותן כמו שצריך, סיכוי גדול שתמצאו את עצמכם אוכלים מנה עתירת קלוריות עם ערך תזונתי נמוך. החברות השונות אמנם מציעות כיום יותר ויותר מנות עם רכיבים בריאים יותר, עם יותר חלבונים ושומנים בריאים ופחות מלח, אבל המצב עדיין רחוק מלהיות מושלם. לכן אם אתם רוצים לקנות מנות קפואות, שיחכו במקפיא לרגע שבו אין לכם זמן או כוח להכין אוכל, כדאי לדעת מה עדיף לבחור וממה עדיף להימנע. למדו לקרוא את תוויות המזון, והיעזרו בטיפים הבאים.



  • קלוריות
    מספר הקלוריות שכדאי לצרוך בארוחה משתנה מאדם לאדם ובהתאם לצרכים האישיים, אבל כעיקרון רוב האנשים זקוקים לכ-500-350 קלוריות לארוחה. אם אתם מנסים להוריד במשקל, כדאי לבחור במנה עם מספר קלוריות בצד הנמוך יותר של הסקאלה.
  • חלבון
    חלבון הוא רכיב חשוב בארוחות שלכם, והוא עוזר לכם להרגיש שבעים, כך שכדאי לבחור במנה עם כמות גבוהה יחסית של חלבון. השתדלו לבחור במנה שמכילה לפחות 15 גרם חלבונים.
  • סיבים תזונתיים
    בדרך כלל מנות קפואות לא יכילו כמויות גבוהות של דגנים או ירקות, העשירים בסיבים תזונתיים, אבל השתדלו לחפש מנות שמכילות לפחות 4-5 גרם של סיבים.
  • נתרן
    כמויות גבוהות של נתרן עלולות להכביד על הלב והכליות ולגרום לתחושה של נפיחות. פעם היה לא קל למצוא ארוחות קפואות שלא מכילות כמויות גבוהות מאוד של נתרן, אבל היום זה כבר אפשרי. השתדלו למצוא מנה שמכילה פחות מ-700-600 מ"ג נתרן.
  • שומן
    השתדלו לצרוך מנות שמכילות לא יותר מ-3 גרם שומן לכל 100 קלוריות, עד 2 גרם של שומן רווי וללא שומן טרנס.
  • ארוחה מאוזנת
    פרט לכמות של כל רכיב בנפרד, ודאו שהשילוב של הרכיבים יוצר ארוחה מאוזנת ובריאה. השתדלו לבחור במנה שמכילה חלבון רזה, דגנים וירקות וקחו בחשבון שמומלץ לאכול 5 מנות של ירקות ופירות בכל יום.
  • שפרו את הארוחה
    בהשקעה של דקות בודדות, בזמן שהארוחה מתחממת במיקרוגל, תוכלו לשפר את הארוחה הקפואה ולהפוך אותה לבריאה יותר. חתכו, למשל, סלט קטן ואכלו אותו לצד הארוחה הקפואה. העבירו את הארוחה הקפואה והסלט לצלחת. אם אין מקום על הצלחת לחלק מהמנה, השאירו את החלק הזה בצד. ייתכן שתשבעו עוד לפני שתגיעו אליו.
  • פתרון בריא יותר
    אם אתם מחפשים ארוחה מהירה ובריאה, במקום ארוחה קפואה תוכלו ליהנות משייק של הרבלייף. מערבבים אבקת משקה להכנת שייק עם נוזל כמו מים או חלב דל שומן, מוסיפים אגוזים וירקות או פירות שאוהבים במיוחד, ומקבלים ארוחה בריאה, מזינה וממש טעימה. כל מנה מכילה 9 גרם חלבונים, סיבים, ויטמינים ומינרלים ורק 217 קלוריות.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
19-01-2020
כמה צריך ללכת כדי לרזות, מה עדיף - הליכה או ריצה וכמה קלוריות שורפים בהליכה? הנה השאלות הנפוצות ביותר וגם טיפים למתחילים.
טיפוח
16-01-2020
כיצד נוכל לשמור על העור שלנו צעיר, בריא וזוהר גם בקור העז? כל הטיפים לשמירה על הטיפוח בעונת החורף.
תזונה
12-01-2020
רבים מאיתנו רוצים לשנות כמה מההרגלים הרעים שלנו. קבלו מספר טיפים לשיפור הרגלי האכילה.
ספורט
09-01-2020
לכבוד השנה האזרחית החדשה, קבלו את השאלות הנפוצות ביותר ואת עזרת המומחים שלנו בדרך להשגת יעדי הכושר שלכם לשנת 2020
מתכונים
07-01-2020
מתכון להכנת שייק קפוצ'ינו ופירות יער
ספורט
05-01-2020
עם פעילויות רבות כל כך שניתן לבחור ביניהן, גם ילדים ומבוגרים יכולים לשמור על אורח חיים פעיל. קבלו את 5 דרכים להיכנס לכושר בשנה האזרחית החדשה
תזונה
02-01-2020
הנה ההחלטות המובילות שיעזרו לכם להתחיל שנה אזרחית חדשה טובה ובריאה יותר.
מתכונים
31-12-2019
מתכון לטראפלס שוקולד בוטנים