טיפים למערכת עיכול בריאה

נמאס לכם לסבול מבעיות במערכת העיכול? קבלו טיפים שיעזרו לכם לשמור על
מערכת עיכול בריאה

כולנו מוצאים את עצמנו לפעמים מכניסים לפה מה שבא ליד, בלי לחשוב יותר מדי. אם היינו חושבים קצת יותר על מערכת העיכול שלנו ועל התפקיד החשוב שלה בגוף, היינו בטח משתדלים יותר ומקפידים לאכול בריא יותר. למערכת העיכול שלנו יש תפקיד חשוב במיוחד – היא מפרקת את האוכל שאנחנו אוכלים, הופכת אותו לחומרים מזינים ולאנרגיה שהגוף משתמש בהם לתפקוד היומיומי שלו וגם מפנה מהגוף את החומרים שהוא לא צריך. בנוסף, יש לה גם תפקיד במערכת החיסונית של הגוף. תאים במערכת העיכול עוזרים להגן על הגוף מפני פולשים חיידקיים או ויראלים, שעלולים לגרום למחלות. למערכת העיכול שלנו יש תקשורת שוטפת עם המוח שלנו – היא מודיעה למוח כשאתם אוכלים משהו שלא הייתם צריכים לאכול או כשאתם אוכלים מהר מדי או יותר מדי.

אורח החיים שלכם משפיע על בריאות מערכת העיכול שלכם. אם תדאגו לאכול כמו שצריך ולבצע פעילות גופנית באופן קבוע, תוכלו לשמור על מערכת עיכול בריאה.

הוסיפו סיבים תזונתיים לתזונה שלכם

אחד הגורמים שמשפיעים בצורה הטובה ביותר על מערכת העיכול הוא אכילה מספקת של סיבים תזונתיים. ישנם שני סוגים של סיבים – סיבים מסיסים וסיבים לא מסיסים. שני הסוגים תורמים לבריאות מערכת העיכול, אבל בדרך שונה.



  • סיבים לא מסיסים
    סיבים לא מסיסים הם סיבים שלא מתעכלים ולא נמסים במים. תוכלו למצוא סיבים לא מסיסים בירקות, סובין חיטה מלאה וברוב הדגנים המלאים. הסיבים הלא מסיסים עוזרים לזירוז הובלת הפסולת של הגוף דרך מערכת העיכול.
  • סיבים מסיסים
    סיבים מסיסים מתנפחים כשהם באים במגע עם נוזל. כשאתם אוכלים מזון עשיר בסיבים מסיסים, הסיבים יתנפחו בבטן ויעזרו לגרום לכם להרגיש מלאים. בנוסף, סיבים מסיסים מסייעים לגדילה של חיידקים טובים במערכת העיכול. החיידקים האלה עוזרים לגוף לקבל חומרים מזינים מהמזון, הם מסייעים ביצירת ויטמינים מסוימים ומגנים על מערכת העיכול מפני פולשים. סיבים מסיסים נמצאים במזונות כמו תפוזים, תפוחים, שעורה, שיבולת שועל ושעועית.

כדי לשמור על תפקוד טוב של מערכת העיכול, מומלץ לצרוך כ-20 גרם סיבים תזונתיים לפחות בכל יום. אם אתם רוצים לוודא שאתם מקבלים את המנה המומלצת, תוכלו לצרוך משקה שיבולת שועל-תפוח של הרבלייף. המשקה מכיל תערובת טבעית של 100% סיבים תזונתיים, ומנה אחת ממנו מספקת לגוף 25% מהכמות היומית המומלצת של סיבים תזונתיים. המשקה מכיל שילוב של סיבים מסיסים ולא מסיסים ויש בו פחות מ-15 קלוריות למנה.

  • הקפידו על שתייה מספקת
    כולנו יודעים שמים הם מצרך חיוני לחיים שלנו, אבל הם חשובים במיוחד גם למערכת העיכול שלכם. מכיוון שסיבים מסיסים מתמוססים במים, חשוב לשתות כמות מספקת של מים, כדי שמערכת העיכול תתפקד כמו שצריך. מים עוזרים גם ביצירת מיצי עיכול ורוק והם מובילים חומרים מזינים לתאים השונים בגוף. הקפדה על שתייה מספקת של מים תעזור לכם לשמור על מערכת עיכול בריאה.


פעילות גופנית והפחתת לחץ

פעילות גופנית עוזרת גם היא לשמירה על מערכת עיכול בריאה. בזמן פעילות גופנית השרירים מתכווצים והנשימה הופכת עמוקה יותר. גם שרירי המעיים שלכם מומרצים, וכתוצאה מכך האוכל נע בתוך מערכת העיכול. פעילות גופנית עוזרת גם להפחתת לחץ, שעלול לגרום לבעיות שונות במערכת העיכול.

שמירה על תזונה בריאה ואורח חיים בריא יעזרו לכם לשמור על מערכת עיכול בריאה. תזונה כזו תכלול הרבה סיבים תזונתיים מפירות, ירקות ודגנים מלאים, שתייה מספקת ופעילות גופנית. בנוסף, נסו לאכול בנחת ולא במהירות. אכילה איטית ורגועה תעזור לכם להרגיש שאתם מלאים ולהפסיק לאכול לפני שאתם מתמלאים מדי.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
טיפוח
16-01-2020
כיצד נוכל לשמור על העור שלנו צעיר, בריא וזוהר גם בקור העז? כל הטיפים לשמירה על הטיפוח בעונת החורף.
תזונה
12-01-2020
רבים מאיתנו רוצים לשנות כמה מההרגלים הרעים שלנו. קבלו מספר טיפים לשיפור הרגלי האכילה.
ספורט
09-01-2020
לכבוד השנה האזרחית החדשה, קבלו את השאלות הנפוצות ביותר ואת עזרת המומחים שלנו בדרך להשגת יעדי הכושר שלכם לשנת 2020
מתכונים
07-01-2020
מתכון להכנת שייק קפוצ'ינו ופירות יער
ספורט
05-01-2020
עם פעילויות רבות כל כך שניתן לבחור ביניהן, גם ילדים ומבוגרים יכולים לשמור על אורח חיים פעיל. קבלו את 5 דרכים להיכנס לכושר בשנה האזרחית החדשה
תזונה
02-01-2020
הנה ההחלטות המובילות שיעזרו לכם להתחיל שנה אזרחית חדשה טובה ובריאה יותר.
מתכונים
31-12-2019
מתכון לטראפלס שוקולד בוטנים
ספורט
29-12-2019
חיטוב הגוף, הכנה לקראת תחרות חשובה או שיפור סיבולת לב ריאה? בחרו את האימון המתאים לכם והגדירו מטרה ויעדים ברורים בהתאם.