מתכוננים לחורף: שומרים על הגוף והנפש בעונה הקרה

כשמתחיל להתקרר בחוץ והחושך יורד מוקדם יותר, אנחנו נוטים להישאר הרבה בבתים החמימים, להיות פעילים פחות ולאכול מאכלים מנחמים (מי שלא חשקה נפשו בפוקצ'ה ישר מהתנור ביום חורף קר, שיקום). החורף מביא איתו גם שלל מחלות, מהצטננויות ועד שפעת. וכשמערכת החיסון עובדת פחות טוב, אנשים שלא מתאמנים ושלא מקפידים על תזונה נכונה, ממש מזמינים את המחלות לתוך הבית והגוף. אבל אפשר להחליט שהחורף הזה יהיה שונה – קבלו טיפים שיעזרו לכם לשמור על עצמכם בריאים לקראת הימים הקרים.


אכלו יותר פירות וירקות

אנחנו לא באמת צריכים להסביר לכם למה חשוב לאכול הרבה פירות וירקות, נכון? אבל בחורף, כשבחוץ קר וחשוך, ואנחנו רק רוצים למלא את הבטן במאכלים מנחמים, כמו פחמימות או שוקו חם, חשוב להקפיד יותר מתמיד על אוכל בריא ואכילת ירקות ופירות ולצרוך לפחות 5 מנות של ירק ופרי ביום. יש המון ירקות ופירות שזמינים בחורף, מפירות הדר ותותים ועד ירקות כמו כרובית, ברוקולי וירקות ירוקים למיניהם. פתחו את הבוקר בשייק עם פרי או ירק, אכלו בצהריים מרק ירקות מחמם וסיימו בארוחת ערב עם סלט עשיר ופרי לקינוח.



נסו פעילות גופנית חדשה, בפנים או בחוץ

אל תשתמשו במזג האוויר כתירוץ לחוסר פעילות גופנית. אם תבקרו באירופה בחורף, תוכלו לראות את המקומיים רצים, הולכים ונוסעים על אופניים גם באמצע השלג, אז החורף הישראלי הוא בוודאי לא סיבה להפסיק לזוז. אם פחות מתאים לכם להתאמן בחוץ בחורף, אפשר בהחלט למצוא דרכים חדשות לשמור על כושר. הירשמו לחדר כושר, התאמנו בבית (כיום יש אפליקציות ייעודיות או ערוצי יוטיוב, שיכולים להדריך אתכם בשלל סוגים של פעילות גופנית ביתית) או אפילו נסו משחק פעיל בקונסולת המשחקים המועדפת עליכם.

אל תישארו לבד בבית

הימים הקצרים, מזג האוויר החורפי והשעות הארוכות בתוך הבית גורמים לירידה במצב הרוח של רבים במהלך החורף. וכשהמצב המנטלי שלנו לא טוב, גם המצב הפיזי שלנו יהיה פחות טוב. כדי להילחם בדיכאון והעצב שהחורף עלול להביא איתו, השתדלו למצוא לעצמכם פעילויות חברתיות בשעות החופשיות שלכם. הזמינו חברים לכוס תה, צאו לסרט או למסעדה או ארגנו ערב משחקים מהנה.



הקפידו על שינה טובה

עם התקצרות הימים, תרגישו באופן טבעי צורך לישון יותר מבדרך כלל. נסו להתאים את שעות הפעילות והערות שלכם לשעות האור בחוץ. נצלו את הערבים הארוכים להירגעות לפני השינה ונסו ללכת לישון מוקדם ככל האפשר, כדי לתת לגוף שלכם מנוחה בתקופה שהוא זקוק לה יותר.



שתו הרבה תה

תה הוא המשקה הכי נפוץ בעולם אחרי מים, ולא בכדי. סוגי תה שונים עשירים בחומרים מזינים בעלי אפקט נוגד חימצון, ומחקרים מראים שלשתיית תה יש השפעה טובה על בריאות הלב. בנוסף, אין כמו כוס תה מחממת בימים של צינון או התקררות. אז לפני שאתם נכנסים מתחת לשמיכה, הכינו לכם משקה נמס צמחי של הרבלייף, שמכיל תמציות תה ומגיע בארבעה טעמים שונים – מקורי, אפרסק, לימון או פטל. המשקה מקפיץ את הפעילות המטבולית של הגוף ומגביר אנרגיה, כך שהוא בדיוק מה שאתם צריכים בימים קרים או בזמן הצטננות.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
טיפוח
16-06-2019
קבלו טיפים שיעזרו לכם לשמור על העור בקיץ
ספורט
13-06-2019
כל היתרונות שיגרמו לכם להתחיל לתרגל יוגה כבר היום
מתכונים
11-06-2019
מתכון לסלט קיצי עם גזר, מלפפונים ותפוחים
מתכונים
04-06-2019
מתכון להכנת שייק קיווי אבוקדו
ספורט
02-06-2019
כואב לכם הגב? 4 תרגילים המקלים על כאבי הגב
ספורט
30-05-2019
רגע לפני שאתם נכנסים לשגרת האימונים, חשוב שתדעו את כל האמת בנוגע למתיחות
מתכונים
28-05-2019
מתכון להכנת שייק מנגו