המאכלים שישביעו אתכם לאורך זמן אחרי אימון

אם ידוע שלפני אימונים כדאי שנאכל מאכלים קלים, שמעניקים אנרגיה ולא מכבידים, אחרי אימון נרצה מצד אחד להחזיר את האנרגיה לגוף וגם לאכול מאכלים משביעים, שלא יגרמו לנו לרעב מוגבר והשמנה.

אחת הבעיות הנפוצות של מתאמנים מנוסים ומתחילים כאחד, היא אכילה מרובה לאחר אימונים, מרעב מוגבר כתוצאה מהפעילות הפיזית האינטנסיבית. אכילת המאכלים הלא נכונים (כמו למשל מאכלים המכילים הרבה סוכר או ארוחות לא מאוזנות), עלולים לגרום לרעב מוגבר, וגם דילוג על ארוחות, עלול להכניס אתכם לבולמוסים של רעב בהמשך.

חשוב להבין שכמות האוכל שאתם צריכים לצרוך לאחר האימון תלויה בסוג האימון, וכמובן בנתונים האישיים של כל אדם. מיד לאחר אימון מעצים, מומלץ להחזיר לגוף נוזלים, ויטמינים ומינרלים, ואחרי זמן מה, לאכול ארוחה שמכילה את כל אבות המזון: פחמימות, חלבונים ושומנים. הנה כמה אופציות טעימות ומזינות:

1. שייק – האופציה האהובה ביותר על מתאמנים, מהסיבה שמדובר בארוחה משביעה, בריאה, מזינה וקלה להכנה. השתמשו באבקה להכנת שייק של הרבלייף שתגרום לתחושת שובע לאורך זמן ומכילה את כל הוויטמינים, המינרלים והחלבונים הדרושים לגוף לאחר אימון, במינימום קלוריות (כ-219 קלוריות במנה). אם אתם ממש עסוקים, אתם יכולים להכניס את האבקה לתוך השייקר עם מעט חלב דל/סויה או אפילו מים. משקיענים יכולים להוסיף פירות וירקות לשייק כמו מלפפון, תפוח, תרד, בננה ופירות יער, שישאירו אתכם שבעים ליותר זמן ויוסיפו אנטיאוקסידנטים חיוניים לגוף.



2. דייסה – הגרסה החמה לשייק היא הדייסה המפנקת. לאחר אימון בוקר למשל, הכינו לכם דייסה מ-3 כפות שיבולת שועל, מעט קינמון, חלב דל שומן, סויה, אורז או שקדים, והוסיפו אבקה להכנת שייק של הרבלייף בטעם וניל או שוקולד שיעניקו לדייסה טעם של קינוח מפנק, וכמובן שפע של ויטמינים, מינרלים, פחמימות וחלבונים בצורה מאוזנת לגוף.



3. סלט – לסלט יצא שם רע שלא בצדק – מנה השייכת לאנשים שעושים דיאטה בלבד, אך סלטים עשויים להיות טעימים, מזינים ומאוד משביעים לאורך זמן. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לאזן את הסלט שלכם עם חלבון (לדוגמא: עוף, בשר, עדשים, טונה או ביצים), פחמימה מורכבת (לדוגמא: קינואה, בטטה, לחם שיפון), ושפע של ירקות מכל הצבעים ואם אפשר גם לשלב בו אנטיפסטי התורם לתחושת שובע (לדוגמא: חסה, עגבניות, מלפפונים, סלק אפוי, פלפל אדום קלוי, בצל וכרוב).



4. פשטידה – הפשטידה היא האופציה הנוחה לנשיאה לאנשים עסוקים והיא נחשבת לארוחה מאוזנת הכוללת את כל אבות המזון. בחרו בירקות ירוקים (כמו ברוקולי, תרד, מנגולד, קישואים וכו'), הוסיפו ביצים (חלבונים) ושיבולת שועל (פחמימה). אפו את הפשטידות שלכם בכלי קאפקייקס ותוכלו לקחת אותן אתכם ליום העבודה שלכם. אם יש באפשרותכם, אכלו לצד הפשטידה סלט ירוק קטן שישאיר אתכם שבעים לאורך זמן.



5. דג סלומון – ספורטאים רבים צורכים באופן קבוע את הדג הוורדרד בקביעות ובצדק. יש בו כמות שומן וחלבון גבוהה, מה שתורם לתחושת שובע לאורך זמן. צרפו לדג בטטה, כוסמת או קינואה לצד סלט ירוק, ואתם מסודרים לטווח ארוך.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
20-01-2019
גם אם אתם מתקשים לצאת החוצה, בחוץ יורד גשם ומזג האוויר מתקרר, זה לא אומר שאתם חייבים לוותר על האימון
טיפוח
17-01-2019
אפשר להתחיל את הבוקר גם אחרת – בצורה רגועה יותר, נעימה יותר ומאורגנת יותר. קבלו טיפים שיעזרו לכם להגיע לעבודה כשאתם נראים טיפ-טופ במינימום זמן.
ספורט
10-01-2019
ברגע שתהפכו את הכושר להרגל יומיומי, תוכלו ליהנות מאורח חיים פעיל ובריא
תזונה
06-01-2019
אם תדאגו לאכול מה שצריך על הבוקר, מובטח לכם המשך יום בריא הרבה יותר, מלא אנרגיה ומספק.
תזונה
03-01-2019
טיפים שיעזרו לכם לשפר את מצב הרוח גם בימים הכי חורפיים
מתכונים
01-01-2019
מתכון להכנת דייסה קרה עם תפוח
טיפוח
30-12-2018
יובש הוא אחד הגורמים העיקריים לקמטוטים בעור, כאשר מזג האוויר היבש בחורף, בשילוב המזגנים החמים, התנורים והמעברים בין הקור לחום, גורמים לעור להתייבש בצורה קיצונית.
תזונה
27-12-2018
ככל שאנחנו מתבגרים מנגנון הצמא נחלש, ולכן יצירת הרגלי שתייה בריאה בגיל צעיר חשובה כל כך