המאכלים שלא ידעתם שהורסים לכם את הדיאטה

רוטב עגבניות מכיל סוכר, גם סלט שנראה לנו בריא עלול לגרום להשמנה, מיצים סחוטים הם אמנם בריאים אבל יעלו לכם ביוקר וגם ארוחת בוקר מסורתית היא סכנה למשקל. הנה כמה מיתוסים שכדאי להפריך על תזונה ושמירה על משקל תקין.



  • מיצים בריאים ומרזים
    יש נטייה לחשוב שצריכת מיצים סחוטים בריאה וידידותית למי שעושה דיאטה. אז נכון ששתיית מיצים טריים וטבעיים כמו גזר, סלק, תפוז ותפוח, עדיפים מבחינה בריאותית על פני ממשקאות קלים ממותקים, אבל גם בהם יש סוכר, שאמנם מגיע מהפרי אבל עדיין הגוף מתרגם אותו כסוכר.
    מה במקום:
    עדיף לאכול את הפרי בשלמותו או לשתות שייק שמכיל גם את הסיבים התזונתיים או לבחור במשקה מאבקת שייק חלבון, שמכיל שפע של ויטמינים ומינרלים במינימום קלוריות.


  • ארוחת בוקר מסורתית בריאה וטובה לדיאטה
    ארוחת הבוקר המסורתית שאתם רגילים לקבל בבתי קפה ובמסעדות או שמכינים בבית וכוללת בין היתר: לחם, 2 ביצים, סלט טונה, אבוקדו, טחינה, מיץ, וסלטים נוספים, עלולה להגיע בקלות ל-2,000 קלוריות ומעלה.
    מה במקום:
    בחרו בסוג חלבון אחד או שניים במידה כמו למשל בחביתה ומעט גבינה או בחצי קופסת טונה וביצה אחת ואל תתפתו לאכול הכל מהכל. בחרו בפרוסת לחם אחת מקמח שיפון או כוסמין, וותרו על המיצים ושתו מים במקום ובחרו בסלטים עם הרבה ירקות ופחות שמן.


  • תמיד ברוטב עגבניות
    משתמשים לעיתים קרובות ברסק עגבניות ונדמה לכם שזה בריא ודיאטטי? אתם בהחלט צודקים שעדיף לבחור ברוטב עגבניות על פני רוטב שמנת, אבל כדאי שתדעו שברוטב עגבניות נמצאת כמות לא מבוטלת של סוכר.
    מה במקום:
    מומלץ להכין רסק עגבניות ביתי ולא להשתמש ברסק עגבניות מעובד.


  • סלט גדול יעזור לכם לרזות
    שילוב של ירקות וחלבונים, הם באמת אופציה טובה ובריאה למי שמעוניין לשמור על הגזרה, אולם פעמים רבות אנחנו חוטאים ברטבים שונים, בירקות פחמימתיים כמו סלק ותפוחי אדמה, בזיתים, מוסיפים פסטות והרבה שמן, כך במקום סלט בריאות, הגוף שלנו זוכה לפצצת קלוריות ושומן.
    מה במקום:
    אכלו סלט בינוני ונסו להכניס אליו ירקות בכל הצבעים, עם נוכחות יפה של ירוקים, בחרו בחלבון כמו ביצה, טונה, עוף, בשר או קטניות והימנעו משימוש ברטבים. גם כשאתם מתבלים עם שמן זית או טחינה גולמית, זכרו שמדובר במנת שומן ויש להגביל כמויות.


  • גרנולה עם חלב
    גרנולה מכילה לרוב שיבולת שועל שנאפת בתנור, יחד עם כמויות גדולות של שמן, סוכר או דבש, אגוזים ושקדים. זו אולי נשמעת לנו אופציה בריאה ואיכותית לארוחת בוקר, אבל בעצם יש בה בעיקר שומן טראנס וסוכרים.
    מה במקום:
    אתם יכולים להכין גרנולה ביתית בעצמכם משיבולת שועל, אגוזים ושקדים גרוסים לא קלויים, ומעט סילאן או לבחור לאכול את שיבולת השועל בתוך יוגורט או כדייסה, ובכך למנוע את העמסת הסוכרים המיותרת.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
19-01-2020
כמה צריך ללכת כדי לרזות, מה עדיף - הליכה או ריצה וכמה קלוריות שורפים בהליכה? הנה השאלות הנפוצות ביותר וגם טיפים למתחילים.
טיפוח
16-01-2020
כיצד נוכל לשמור על העור שלנו צעיר, בריא וזוהר גם בקור העז? כל הטיפים לשמירה על הטיפוח בעונת החורף.
תזונה
12-01-2020
רבים מאיתנו רוצים לשנות כמה מההרגלים הרעים שלנו. קבלו מספר טיפים לשיפור הרגלי האכילה.
ספורט
09-01-2020
לכבוד השנה האזרחית החדשה, קבלו את השאלות הנפוצות ביותר ואת עזרת המומחים שלנו בדרך להשגת יעדי הכושר שלכם לשנת 2020
מתכונים
07-01-2020
מתכון להכנת שייק קפוצ'ינו ופירות יער
ספורט
05-01-2020
עם פעילויות רבות כל כך שניתן לבחור ביניהן, גם ילדים ומבוגרים יכולים לשמור על אורח חיים פעיל. קבלו את 5 דרכים להיכנס לכושר בשנה האזרחית החדשה
תזונה
02-01-2020
הנה ההחלטות המובילות שיעזרו לכם להתחיל שנה אזרחית חדשה טובה ובריאה יותר.
מתכונים
31-12-2019
מתכון לטראפלס שוקולד בוטנים