המאכלים שלא ידעתם שהורסים לכם את הדיאטה

רוטב עגבניות מכיל סוכר, גם סלט שנראה לנו בריא עלול לגרום להשמנה, מיצים סחוטים הם אמנם בריאים אבל יעלו לכם ביוקר וגם ארוחת בוקר מסורתית היא סכנה למשקל. הנה כמה מיתוסים שכדאי להפריך על תזונה ושמירה על משקל תקין.



  • מיצים בריאים ומרזים
    יש נטייה לחשוב שצריכת מיצים סחוטים בריאה וידידותית למי שעושה דיאטה. אז נכון ששתיית מיצים טריים וטבעיים כמו גזר, סלק, תפוז ותפוח, עדיפים מבחינה בריאותית על פני ממשקאות קלים ממותקים, אבל גם בהם יש סוכר, שאמנם מגיע מהפרי אבל עדיין הגוף מתרגם אותו כסוכר.
    מה במקום:
    עדיף לאכול את הפרי בשלמותו או לשתות שייק שמכיל גם את הסיבים התזונתיים או לבחור במשקה מאבקת שייק חלבון, שמכיל שפע של ויטמינים ומינרלים במינימום קלוריות.


  • ארוחת בוקר מסורתית בריאה וטובה לדיאטה
    ארוחת הבוקר המסורתית שאתם רגילים לקבל בבתי קפה ובמסעדות או שמכינים בבית וכוללת בין היתר: לחם, 2 ביצים, סלט טונה, אבוקדו, טחינה, מיץ, וסלטים נוספים, עלולה להגיע בקלות ל-2,000 קלוריות ומעלה.
    מה במקום:
    בחרו בסוג חלבון אחד או שניים במידה כמו למשל בחביתה ומעט גבינה או בחצי קופסת טונה וביצה אחת ואל תתפתו לאכול הכל מהכל. בחרו בפרוסת לחם אחת מקמח שיפון או כוסמין, וותרו על המיצים ושתו מים במקום ובחרו בסלטים עם הרבה ירקות ופחות שמן.


  • תמיד ברוטב עגבניות
    משתמשים לעיתים קרובות ברסק עגבניות ונדמה לכם שזה בריא ודיאטטי? אתם בהחלט צודקים שעדיף לבחור ברוטב עגבניות על פני רוטב שמנת, אבל כדאי שתדעו שברוטב עגבניות נמצאת כמות לא מבוטלת של סוכר.
    מה במקום:
    מומלץ להכין רסק עגבניות ביתי ולא להשתמש ברסק עגבניות מעובד.


  • סלט גדול יעזור לכם לרזות
    שילוב של ירקות וחלבונים, הם באמת אופציה טובה ובריאה למי שמעוניין לשמור על הגזרה, אולם פעמים רבות אנחנו חוטאים ברטבים שונים, בירקות פחמימתיים כמו סלק ותפוחי אדמה, בזיתים, מוסיפים פסטות והרבה שמן, כך במקום סלט בריאות, הגוף שלנו זוכה לפצצת קלוריות ושומן.
    מה במקום:
    אכלו סלט בינוני ונסו להכניס אליו ירקות בכל הצבעים, עם נוכחות יפה של ירוקים, בחרו בחלבון כמו ביצה, טונה, עוף, בשר או קטניות והימנעו משימוש ברטבים. גם כשאתם מתבלים עם שמן זית או טחינה גולמית, זכרו שמדובר במנת שומן ויש להגביל כמויות.


  • גרנולה עם חלב
    גרנולה מכילה לרוב שיבולת שועל שנאפת בתנור, יחד עם כמויות גדולות של שמן, סוכר או דבש, אגוזים ושקדים. זו אולי נשמעת לנו אופציה בריאה ואיכותית לארוחת בוקר, אבל בעצם יש בה בעיקר שומן טראנס וסוכרים.
    מה במקום:
    אתם יכולים להכין גרנולה ביתית בעצמכם משיבולת שועל, אגוזים ושקדים גרוסים לא קלויים, ומעט סילאן או לבחור לאכול את שיבולת השועל בתוך יוגורט או כדייסה, ובכך למנוע את העמסת הסוכרים המיותרת.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
13-10-2019
עם קצת תכנון ומוטיבציה תוכלו לשמור על המשקל בתקופת החגים, והגוף שלכם יודה לכם
תזונה
10-10-2019
ארוחת מנגל היא דרך מהנה במיוחד להכנת אוכל בסוכות, אך לא בריאה במיוחד. כך תוכלו ליהנות מארוחה בריאה יותר ועדיין טעימה מאוד
ספורט
06-10-2019
אז איך מתחילים ללמוד ומה בדיוק צריך? הכנו עבורכם 5 טיפים להתגלגלות מוצלחת.
ספורט
03-10-2019
השנה נהיה חטובים: איך נוציא את זה לפועל השנה באמת?
מתכונים
03-10-2019
שייק רימון בננה חגיגי
טיפוח
29-09-2019
הדרך שלכן לאיפור טבעי עוברת בלמידה ומתחילה בטיפים הבאים.
ספורט
26-09-2019
כדי לצאת מהלחץ ומהמתח, אנחנו רק צריכים להיות מודעים אל המצב שלנו ולהתחיל לפעול בהתאם כדי לשפר את המצב.
מתכונים
24-09-2019
מתכון להכנת פנקייק קרם עוגיות ובננה