5 סיבות להוסיף את הסלק לתזונה שלכם

הוא לא רק יפהפה, הוא גם מעולה לבריאות שלכם. 5 סיבות להתחיל לאכול סלק כבר היום

אתם אולי מכירים אותו כמרכיב העיקרי במרק הבורשט, כוכב השולחן הרוסי והמזרח אירופאי. אבל סלק הוא הרבה יותר ממרק בורשט, ולא רק בזכות הצבע העז או הטעם הנפלא שלו. סלק הוא ירק בעל ערך תזונתי גבוה במיוחד – הוא מקור מצוין לחומצה פולית, סיבים תזונתיים ואשלגן. ואל תשכחו להשתמש גם בעלים שלו – הם עשירים בסידן, ברזל וויטמינים A ו-C.  חמש הסיבות הבאות יגרמו לכם להכניס את הסלק לתפריט היומי שלכם.

  • מסייע בהורדה של לחץ הדם
    הסלק מכיל ריכוז גבוה של ניטראט (חנקה). החנקות האלה הופכות בגוף לתחמוצת החנקן, מולקולה שמסייעת בהרחבת כלי הדם. כתוצאה מכך יורד לחץ הדם. אחרי צריכה של ניטראט שמגיע ממקור תזונתי, רמות הניטראט בגוף נשארות גבוהות לכ-6 שעות. כלומר, לסלק יש השפעה זמנית על לחץ הדם, וכדי להוריד את לחץ הדם בטווח הארוך, תצטרכו לצרוך סלק באופן קבוע. לחץ דם גבוה הוא אחד מגורמי הסיכון המובילים להתפתחות של מחלות לב, כמו התקף לב או שבץ, ולכן הורדה של לחץ הדם יכולה לסייע במניעת מחלות כאלה.


  • מחזק את מערכת העיכול
    גם מערכת העיכול שלכם תעבוד טוב יותר בזכות הסלק. הסלק ידוע כבר מאות שנים כירק בעל השפעות טובות על מערכת העיכול. למעשה, הרומאים השתמשו בו כדי לטפל בעצירות ובמחלות דומות אחרות.

    כוס אחת של סלק מכילה 3.4 גרם סיבים תזונתיים, ולכן הסלק הוא מקור מצוין לסיבים. סיבים תזונתיים ידועים כמרכיב חשוב לתזונה נכונה, והם מסייעים לשפר את תפקוד מערכת העיכול, מכאן תפקידו של הסלק בשמירה על מערכת עיכול בריאה. הסלק מסייע לטיפול במחלת המעיים דיברטיקולוזיס והוא עוזר לפעילות מעיים תקינה.

  • מעלה את רמות האנרגיה ומשפר את האימון שלכם
    מחקרים מראים שסלק יכול לשפר את יעילות השרירים, וזו כנראה הסיבה שמיץ סלק הפך לחביב הספורטאים בשנים האחרונות. הניטראטים בסלק משפרים את היעילות של המיטוכונדריה, שאחראית ליצירת האנרגיה בתאים. מכיוון שלניטראטים שמגיעים ממקור תזונתי יש השפעה קצרת טווח, זכרו שכדאי לצרוך את הסלק זמן קצר לפני האימון. המחקרים מצביעים על כך ש-3-2 שעות לפני האימון הוא הזמן האידיאלי לשתיית מיץ סלק, כדי ליהנות מהיתרונות שלו במהלך האימון.


  • מסייע לבריאות המוח
    התפקוד המנטלי והקוגנטיבי אצל רובנו הולך ויורד עם הגיל. לעיתים הירידה הזו מתפתחת לכדי דמנציה. הפחתה בכמות הדם ואספקת החמצן למוח עלולה לתרום לירידה הזו. סלק ידוע כירק שמאט את ההתפתחות של דמנציה ואלצהיימר. שתייה של מיץ סלק יכולה להגביר את זרימת הדם למוח, וכך להילחם בהשפעות הדמנציה. בנוסף, החומצה הפולית שנמצאת בסלק יכולה לסייע בהגנה מפני אלצהיימר, מכיוון שהיא מונעת נזק להיפוקמפוס, האזור במוח שמוקדש לזיכרון ולמידה.
  • איך לאכול אותו?
    טרי, מבושל, בתנור או כמיץ. יש המון דרכים לצרוך סלק, כולן טעימות ובריאות. אחת הדרכים הפשוטות והטעימות ביותר היא לשתות שייק סלק. השתמשו באבקת חלבון להכנת שייק של הרבלייף – האבקה מכילה 9 גרם חלבון סויה, עד 20 ויטמינים ומינרלים וסיבים תזונתיים. תוכלו לבחור בין 5 טעמים – וניל, שוקולד, קרם עוגיות, תות או פירות טרופיים.

    להכנת השייק מכניסים לבלנדר 2 כפות אבקת חלבון בטעם וניל, כוס חלב דל שומן, בננה, סלק קטן קלוף וחתוך לרבעים, כוס תותים, כף זרעי פשתן וכף דבש. מפעילים את הבלנדר עד שכל המרכיבים מתאחדים ונהנים מארוחה טעימה ומלאת בריאות.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
05-12-2019
האביזרים שיעזרו לכם להתחטב באימונים - קבלו את רשימת המכולת של אביזרי הכושר שכל מתאמן חייב שיהיה לו בבית כדי שיוכל להתחטב בזמנו החופשי ובנוחיות.
מתכונים
03-12-2019
מתכון להכנת שייק מלון תפוח
ספורט
01-12-2019
איך לשמור על כושר גם בגיל הזהב. לא משנה בני כמה אתם או כמה אתם פעילים עכשיו, הדרכים הבאות יכולות לעזור לכם לשמור על כושר ולהרגיש בריאים וצעירים יותר. 
טיפוח
28-11-2019
אפשר לעזור לעור שלכם להיראות צעיר יותר - הטיפים הבאים יעזרו לכם לשמור על מראה של עור צעיר ורענן. 
מתכונים
26-11-2019
מתכון להכנת קערת שייק ירוק מתוק
תזונה
21-11-2019
מחקרים קבעו כי צפייה ממושכת בטלוויזיה גורמת להשמנה. ריכזנו עבורכם 10 טיפים שיעזרו להפוך את הצפייה שלכם מול המסכים לבריאה יותר.
מתכונים
19-11-2019
מתכון להכנת מרק אפונה ומנטה מהיר הכנה
מתכונים
12-11-2019
מתכון להכנת שייק לילה חם בניחוח קינמון