חמש ארוחות צהריים בריאות למי שרוצה לשמור על המשקל

מגיעה השעה 12 בצהריים ואתם כבר מתחילים להרגיש את הבטן המקרקרת. במקום לחשוב מה תאכלו היום ולחפש מקומות שיכינו עבורכם את הארוחה שלכם, הכינו אותה בעצמכם, ככה תוכלו לשלוט בכמויות השמן, השומן והסוכר שלעיתים מכניסים למאכלים במסעדות, רק כדי שיהיה לנו יותר טעים ונחזור לאכול אצלם. קבלו 5 רעיונות לארוחות צהרים בריאות ומזינות, שלא יקחו לכם יותר מ-10 דק הכנה, ומתאימות גם למי שמעוניין לשמור על המשקל.

  • דג עם ירקות בתנור –
    דגי ים צפוניים, ובמיוחד דג סלמון, עשירים באומגה 3, ויטמין A, ויטמין D, סידן, אשלגן, סלניום וחלבון. הכניסו את הסלמון לתנור יחד עם בטטה, קישואים, פטריות וכרוב ניצנים. הבטטה תספק לכם פחמימה בריאה והירקות עשירים באנטיאוקסידנטים ויתרמו לתחושת שובע. במקום סלמון תוכלו לבחור בדג בורי מוסר או דניס. דגים בתנור מתבשלים מהר ולא דורשים זמן הכנה רב. תבלו את הדג בלימון, מלח, פלפל ופפריקה מעושנת וזלפו מעט שמן זית על הירקות.


  • מוקפץ
    המוקפץ הוא בעצם הסלט של החורף. אכילה של סלט קר בקיץ, עלולה לגרום לכם לחפש פיצוי במאכלים מתוקים ועתירי שומן. סלט חם לעומת זאת, ינחם, יחמם וישביע. בחרו במנת חלבון כמו בחזה עוף, סינטה, או טופו והקפיצו אותו עם ירקות כמו מנגולד, תרד, שום, שעועית ירוקה, קישואים וכל ירק שעולה על רוחכם. אכלו את המוקפץ עם פחמימה מזינה ומלאה כמו אורז מלא או קינואה. תבלו את המוקפץ בכורכום שהוא נוגד חמצון, בפלפל שחור שיעזור לספיגת הכורכומין בגוף, ומעט מלח ים אטלנטי.
  • קציצות אפויות
    במקום להטביע קציצות בשמן או רוטב, הכניסו אותם לתנור. בחרו בשר הודו, בקר, דגים או עוף, הוסיפו ירקות ירוקים קצוצים כמו כוסברה ופטרוזיליה, קישואים מגורדים, גזר, ביצה, וקוואקר במקום פירורי לחם. אכלו בין 3-4 קציצות עם אורז מלא או קינואה או פירה בטטה.
  • קינואה ועדשים
    דגן וקטניה מספקים לגוף יחד חלבון מלא שיכול להחליף מנת חלבון של בשר או דגים, אז לצמחונים שביניכם נסו להכין מנה של קינואה ועדשים עם ירקות, תבשיל אורז עם מש עם ירקות או אורז עם שעועית.
  • חומוס
    בחומוס ביתי יש שפע של ויטמינים ומינרלים כמו ברזל, חומצה פולית, ויטמינים מקבוצת B, סידן ומגנזים. אכלו את החומוס עם חצי פיתה מקמח מלא, ביצה קשה, מעט טחינה או פול, וסלט גדול, ותקבלו ארוחה משביעה לאורך זמן.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
19-01-2020
כמה צריך ללכת כדי לרזות, מה עדיף - הליכה או ריצה וכמה קלוריות שורפים בהליכה? הנה השאלות הנפוצות ביותר וגם טיפים למתחילים.
טיפוח
16-01-2020
כיצד נוכל לשמור על העור שלנו צעיר, בריא וזוהר גם בקור העז? כל הטיפים לשמירה על הטיפוח בעונת החורף.
תזונה
12-01-2020
רבים מאיתנו רוצים לשנות כמה מההרגלים הרעים שלנו. קבלו מספר טיפים לשיפור הרגלי האכילה.
ספורט
09-01-2020
לכבוד השנה האזרחית החדשה, קבלו את השאלות הנפוצות ביותר ואת עזרת המומחים שלנו בדרך להשגת יעדי הכושר שלכם לשנת 2020
מתכונים
07-01-2020
מתכון להכנת שייק קפוצ'ינו ופירות יער
ספורט
05-01-2020
עם פעילויות רבות כל כך שניתן לבחור ביניהן, גם ילדים ומבוגרים יכולים לשמור על אורח חיים פעיל. קבלו את 5 דרכים להיכנס לכושר בשנה האזרחית החדשה
תזונה
02-01-2020
הנה ההחלטות המובילות שיעזרו לכם להתחיל שנה אזרחית חדשה טובה ובריאה יותר.
מתכונים
31-12-2019
מתכון לטראפלס שוקולד בוטנים