ארוחות בוקר להתחלת יום מושלמת

ארוחת בוקר בריאה יכולה להיות ההבדל שבין יום מעולה ליום רע במיוחד. למה חשוב לאכול בריא בבוקר ומה כדאי לאכול?

ארוחת בוקר בריאה פותחת את היום כמו שצריך, מספקת אנרגיה להמשך היום ומחזיקה אתכם עד ארוחת הצהריים, בלי שתצטרכו לנשנש באמצע בורקס או ממתק. אם תדאגו לאכול מה שצריך על הבוקר, מובטח לכם המשך יום בריא הרבה יותר, מלא אנרגיה ומספק.

למה חשוב כל כך לאכול ארוחת בוקר בריאה?

לא סתם אומרים לנו תמיד שארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום. התחלת היום ללא ספק מבשרת על ההמשך, ולכן ארוחת בוקר טובה ובריאה תבטיח שגם המשך היום שלכם ייראה כך. ארוחת בוקר מאוזנת תמלא אותנו באנרגיה – חלבון יעזור לספק את הרעב וגם ישמור על בריאות השרירים וסיבים תזונתיים יעזרו לנו לשבוע לאורך זמן. אנחנו מתחילים את היום נטולי אנרגיה כמעט לחלוטין וארוחת בוקר מאוזנת היא בדיוק מה שהגוף שלנו צריך כדי לספק למוח ולשרירים אנרגיה להמשך היום.
ארוחת בוקר בריאה, שמכילה גם חלבון וגם פחמימות טובות, עוזרת לאזן את רמת הסוכר בדם, כדי שלא תרגישו צורך עז לנשנש מתוקים למיניהם (כל עוד אתם לא סובלים מבעיה רפואית שלא מאפשרת לגוף שלכם לאזן את רמת הסוכר בדם).
אם תבצעו רישום של האוכל שאתם אוכלים במהלך היום, תוכלו ודאי לראות שבימים בהם לא אכלתם ארוחת בוקר, או שאכלתם ארוחה לא מאוזנת, המשך היום שלכם כלל מתוקים, חטיפים ומזון לא בריא באופן כללי. ארוחת בוקר בריאה עוזרת לכם להפחית את הצורך בנשנושים לא בריאים במהלך היום ותורמת לאכילה בריאה בהמשך היום.



מה צריכה לכלול ארוחת בוקר?

ארוחת בוקר בריאה צריכה לכלול מגוון של מזונות. ולא, פרוסת לחם לבן עם חמאה וגבינה צהובה עתירת שומן לא נחשבת לארוחת בוקר, ובטח שלא לארוחת בוקר בריאה. ודאו שעל הצלחת שלכם יש דגנים מלאים, חלבון (כמו חלב דל שומן, יוגורט או ביצה) וכמובן פירות וירקות. צלחת כזו מספקת לגוף שלכם פחמימות מורכבות, סיבים תזונתיים, חלבון וגם כמות קטנה של שומן. בדיוק מה שהגוף צריך כדי להשביע אתכם ולהשאיר אתכם מלאי אנרגיה למשך שעות.



רעיונות לארוחת בוקר בריאה

לא נשאיר אתכם רעבים – קבלו רעיונות לארוחות בוקר מלאות, בריאות וטעימות, שאתם יכולים להיות בטוחים שתכלול בדיוק את כל מה שאתם צריכים.

  • פיתה מחיטה מלאה עם ביצה קשה וירק כלשהו, כמו תרד למשל.
  • לחם מטוגן בטיפונת שמן, שמכינים מלחם מלא, חלבון ביצה, קינמון ומעט וניל, לצד פרי כמו תפוח או בננה.
  • ביצה מקושקשת לצד פרוסת לחם מלא, גבינת קוטג' דלת שומן וסלט ירקות קטן.
  • אם אתם רוצים להיות בטוחים שהגוף שלכם מקבל כל מה שהוא צריך, נסו את ארוחת הבוקר של הרבלייף. ארוחה כזו כוללת: שייק חלבון מאבקת משקה חלבון פורמולה 1. אפשר להכין את השייק על בסיס מים, חלב או מיץ ולהוסיף לו פירות או ירקות שאתם אוהבים. משקה צמחים בטעם רגיל, לימון, אפרסק או פטל. המשקה יעניק לגוף שלכם אנרגיה למשך שעות ויעזור לשיפור העירנות שלכם.
    תרכיז אלוורה לשתייה, שעוזר להרגעה ותפקוד תקין של מערכת העיכול.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
טיפוח
24-03-2019
עיגולים שחורים גורמים לכם להיראות עייפים ומבוגרים יותר, ואין ספק שכולנו נראים הרבה יותר טוב בלעדיהם
תזונה
21-03-2019
קבלו את הסיבות שיגרמו לכם ללכת כבר היום לירקן ולבקש כרובית.
ספורט
17-03-2019
תאמינו או לא, אימון הליכון יכול להיות נחמד ואפילו מהנה.
תזונה
14-03-2019
איזה מאכלים נוספים מומלצים לאנשים שמבצעים פעילות גופנית בקביעות ואינם צורכים מוצרים מן החי?
תזונה
10-03-2019
כדי להקל עליכם את ההכנה ולהפוך את התהליך לפשוט ומהיר יותר, הכנו עבורכם טיפים שווים במיוחד
ספורט
07-03-2019
מזג האוויר מתחיל להשתפר, ואפשר סופסוף לצאת מחדרי הכושר ולחזור ליהנות מכושר בחוץ. קבלו את הסיבות שיגרמו לכם להתחיל לזוז באביב הזה
ספורט
03-03-2019
לכבוד יום האישה, הכנתי לכן 4 תרגילי זהב, שהן מאסט לכולנו. התרגילים האלו מחזקים את כל הגוף ומתאימים לביצוע מכל מקום.
תזונה
28-02-2019
ייתכן ושמעתם על המונח אינדקס גליקמי אבל כדי להבין באמת את ההשפעה שיש לסוגי מזון שונים על רמת הסוכר בדם, יש עוד מונח שעליכם להכיר - עומס גליקמי