עובדות מדהימות על תותים

מעבר לטעמם הנפלא, לתותים יש השפעה מבורכת על הבריאות ומומלץ מאוד לשלב אותם בתזונה היום-יומית שלכם; בסלט, בשייק, או כחטיף בין הארוחות, תותים הם דרך מצוינת להעניק לגופכם מנה של בריאות. הנה כמה מהסגולות שמציעים התותים:
  1. עשירים בנוגדי חמצון – תותים מכילים את הכמות הגבוהה ביותר של אחד מנוגדי החמצון החשובים בטבע – האנתוציאנינים. נוגדי חמצון אלה ממשפחת הפלבונואידים מקנים לתותים את צבעם האדום. הם נחשבים לנוגדי חמצון עוצמתיים המגנים מפני מחלות ומסייעים בהאטת תהליכי ההזדקנות.
  2. עשירים בוויטמין C, התורם לחיזוק המערכת החיסונית (כ-59 מ"ג ב-100 גרם של פרי). כוס אחת של תותים מכילה את כמות הוויטמין היומית המומלצת. ויטמין C הוא אחד מנוגדי החמצון החזקים בטבע; ידוע ביכולתו לסייע במניעת התפתחות גידולים וסרטן, שומר על מערכת הלב וכלי הדם ומונע תהליכים דלקתיים. הוא חשוב לתפקודן של מערכות פיזיולוגיות רבות, דוגמת מערכת העור ומערכת העצבים.
  3. בעלי מדד גליקמי נמוך – התותים תורמים להורדת רמות הסוכר בדם ומתאימים לסוכרתיים.
  4. אנטי דלקתיים – לאנתוציאנינים, נוגדי חמצון רבי-עוצמה בתותים, יכולת לעכב פעילות יתר של אנזים הציקלואוקסיגנאז הגורם לדלקות בגוף.
  5. עשירים בסיבים ותורמים להרזיה, התותים עשירים בסיבים תזונתיים התורמים לפעילות תקינה של מערכת העיכול ומסייעים בהורדת הכולסטרול הרע והסוכר. הם דלים בקלוריות ומכילים רק 32 קלוריות ל-100 גרם.
  6. עשירים בוויטמינים. התותים הם מקור מצוין לחומצה פולית ומכילים גם ויטמינים נוספים: ויטמין K וויטמינים מקבוצה B.
  7. עשירים במינרלים חיוניים. התותים עשירים בסידן המסייע בחיזוק העצמות, אשלגן המסייע בהפחתת לחץ דם וברזל המונע עייפות ואנמיה.
  8. אנטי סרטניים. התותים עשירים בחומצה אלגאית, פיטוכימיקל הידוע ביכולתו למנוע התפתחות תאים סרטניים.


נסו את המתכון הבא לקינוח בריא בטעם נפלא ומרענן.

וופל בלגי עשיר בחלבון עם תותים

מרכיבים:

  • 3 כפות מדידה שייק פורמולה 1 בטעם תות של הרבלייף
  • 2 ביצים
  • 50 מ"ל חלב דל שומן
  • 2 כפיות יוגורט יווני נטול שומן
  • 6 תותים קצוצים

אופן ההכנה:

  1. בקערה, ערבבו יחד שייק פורמולה 1 של הרבלייף בטעם תות, ביצים, וחלב עד ליצירת בלילה חלקה. הניחו בצד.
  2. חממו מחבת ברזל לוופל ורססו בתרסיס שמן. כאשר המחבת לוהטת, צקו את הבלילה ובשלו במשך 5-4 דקות.
  3. העבירו את הוופלים לצלחת הגשה, הוסיפו מעל יוגורט יווני ותותים קצוצים.

** ערכים תזונתיים למנת הגשה:

   אנרגיהשומןפחמימותסוכריםסיביםחלבון
שייק פורמולה 1  בטעם תות    335.712.724.719.45.130.3

 

* החלפת שתי ארוחות ביום בתפריט מוגבל בקלוריות בתחליפי ארוחה תורמת לירידה במשקל.

** רק כאשר אנו מכינים את המוצר בהתאם להוראות ההכנה המופיעות על תווית המוצר הוא יספק את מלוא היתרונות התזונתיים המתוארים על התווית. כאשר אתם מנסים מתכונים חדשים, ודאו תמיד כי הצריכה המצטברת של חומרים מזינים אינו מוגזם. בנוסף, זכרו כי כאשר משתמשים במוצר במתכון הדורש חימום, רמות הוויטמינים המצוינות על התווית עלולות להיות נמוכות יותר.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
26-05-2020
מתכון להכנת כדורי גבינה ועגבניות
תזונה
24-05-2020
חג השבועות הפך עם השנים לחג הגבינות, הפשטידות, הקישים ועוגות הגבינה. קבלו את הטריקים שיעזרו לכם לשמור על הגזרה בחג השנה ואיך אפשר לחגוג בריא יותר השנה?
ספורט
21-05-2020
גן שעשועים עשוי להיות מאתגר מאוד ברמת הכושר הגופני. קבלו אימון כושר מעולה שניתן לעשות בעזרת הנדנדה לחיטוב כל הגוף.
מתכונים
19-05-2020
מתכון להכנת משקה מלפפון מנטה
תזונה
17-05-2020
הגוף שלנו מורכב מ-70% מים ואנחנו זקוקים להם לתפקוד המערכות השונות בגוף.
תזונה
14-05-2020
ויטמינים ומינרלים חשובים מאוד לשמירה על בריאותנו. אבל מה קורה כאשר אנחנו לא צורכים מספיק מהם דרך התזונה שלנו?
מתכונים
12-05-2020
מתכון לשייק שוקולד תפוז
ספורט
10-05-2020
מוותרים על החזרה למכון הכושר? בעזרת התרגילים הבאים תוכלו לשמור על גזרה חטובה, גוף חזק ובריא, גם בלי לצאת מהבית ובלי לרכוש שום אביזר.