10 דרכים לגרום לילדים שלכם להיות בריאים יותר

מתכון להכנת שייק עוגת גבינה ודובדבנים

אם בעבר ילדים בילו את מרב זמנם הפנוי בחוץ בפעילות פיזית, הילדים של היום בעידן המחשבים, והטלפונים הניידים הרבה פחות פעילים. נוסיף לזה את השפע של המאכלים המעובדים והמסוכרים, ובלי לשים לב אנחנו עלולים לגדל ילדים עם בעיות בריאותיות והשמנת יתר. 

הנה 10 טיפים שיעזרו לכם לשמור על בריאות המשפחה

ג'אנק רק בחוץ – לפני שאתם מטילים וטו על ג׳אנק פוד, ממתקים וגלידות, תתחילו בזה שתוציאו אותם מהבית שלכם. החליטו על זמנים קבועים בהם אתם מרשים לאכול משהו מתוק ופחות בריא כמו בסופי שבוע. אם בחרתם בארטיק או גלידה, תקנו רק אחד לכל ילד. לא קונים לשבוע.

נסו לא להרגיל את הילדים למתוק – כשאתם נותנים לילדים סירופ פטל מתוק, מורחים שוקולד על הלחם ומוסיפים סוכר לתותים – אתם מרגילים את הילדים לצריכת מתוק והגוף שלהם כל הזמן רוצה עוד מתוק. הרגילו אותם לשתות מים, לאכול פירות בשלמותם ובלי ממתקים על הלחם.

כריכים בריאים – החליפו את הלחם הלבן בלחם מקמח שיפון/כוסמין או הכינו בעצמכם לחם טחינה ללא קמח. מצאו ממרחים בריאים שהילדים אוהבים כמו אבוקדו עם עגבנייה, חביתה, ביצה קשה עם ירקות, טונה, או טחינה גולמית עם מעט סילאן כשמתחשק להם משהו מתוק.

מנשנשים בריא
 – כשהילדים שלכם חוזרים מהמסגרות השונות ומגיעה שעת הנשנוש, הכינו מראש קערת נשנושים בריאה כמו תפוח עם אגוזי מלך וצימוקים, תמרים, בננות עם שקדים או שייק בריא עם פירות וירקות. אל תחכו שהרעב יתקוף אותם.

היערכות מראש – לילדים שמתגוררים בקרבת קיוסק או מכולת בה ממתקים מפתים, והם מבקשים ממתק אחרי בית הספר או הגן כי ״לכל הילדים קונים״, הביאו אתכם מראש משהו כיפי בשקית לדרך כמו למשל תותים, רימון, עוגיות בריאות שהכנתם ללא סוכר או כריך בריאותי עם ממרח חרובים.

טבלה מסודרת – אל תשאלו את הילדים שלכם מה הם רוצים לאכול בבוקר. במקום זה תתלו טבלה מסודרת על המקרר ובה בכל יום כתוב את התפריט היומי, כך הילדים יהיו מוכנים ולא יתפתו לבקש דברים אחרים. קיימות מגוון אפשריות לארוחת בוקר בריאה, בין השאר, יוגורט עם קוואקר ותפוח, דייסת קוואקר עם קינמון ומעט סילאן, לחם שיפון עם טחינה וסילאן או פנקייק בריאים.



חוגים – אין ספק שכל החוגים חשובים וחיוניים להתפתחות הילדים, אבל נסו לבחור לפחות חוג אחד או יותר שיעזרו לילדים שלכם להיות יותר פעילים פיזיים. הילד לא אוהב ספורט? אולי לא ניסיתם ג׳ודו, קפאוורה, התעמלות קרקע, גלישה, רכיבה או רולר בליידס. נסו כל חוג אפשרי עד שתמצאו את מה שעושה טוב לילד שלכם.

דוגמא אישית – אתם לא יכולים לבקש מהילדים שלכם לזוז אם אתם לא עושים את זה בעצמכם. בדיוק כמו שאתם מהווים דוגמא אישית לילדים שלכם בכל תחום בחיים, כך נסו להוות להם דוגמא גם בספורט. התאמנו לידם ואיתם, הראו להם שאתם עושים ספורט ושזה חשוב לכם, והסבירו איך הספורט משפיע על הבריאות. היו להם לדוגמא גם באוכל. כדאי שלא יראו אתכם מחסלים חצי עוגה אם אתם לא רוצים שילמדו.

סופי שבוע פעילים – במקום להישאר בבית או להיפגש עם חברים או משפחה בביתם, הציעו בילויים שכוללים פעילות פיזית כמו טיולים רגליים, טיולי אופניים או אפילו טיול ברולר בליידס. עשו את זה כמה שיותר והילדים שלכם יתחזקו ויתרגלו לזוז.

הגבילו שעות מסך. מעבר לכך שהמסכים פוגעים בראייתם ובריאותם, הם גורמים לכך שילדים יהיו הרבה פחות פעילים. הגבילו אותם לזמנים שמתאימים לכם ודאגו שיפגשו עם חברים במקום להסתמס איתם.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
22-08-2019
אם תרצו לאתגר את עצמכם או שאתם פשוט אוהבים להיות במים, ספורט מים הוא בדיוק עבורכם
מתכונים
20-08-2019
מתכון למשקה מוחיטו מרענן
טיפוח
18-08-2019
המפתח לעור פנים זוהר ובריא הוא שגרת טיפוח יומית בסיסית.
תזונה
15-08-2019
בואו לגלות איך הנשים הפופולריות בעולם שומרות על אורח החיים והגזרה שלהן.
מתכונים
13-08-2019
מתכון לקערת ארוחת בוקר
ספורט
08-08-2019
קבלו את הדרכים היצירתיות שיחזירו לכם את המוטיבציה, ויעזרו לכם לצאת להתאמן עוד היום.
מתכונים
06-08-2019
מתכון להכנת שייק אננס בננה תרד ופטרוזיליה