10 מזונות לשמירה על בריאות הלב

תזונה בריאה תשמור לא רק על הגזרה שלכם, אלא גם על בריאות הלב שלכם. קבלו 10 מזונות שיעזרו לכם לשמור על תפקוד הלב

מזונות מסוימים מפחיתים את הסיכון לפתח מחלות לב וכלי דם. חלקם מסייעים בהורדת לחץ הדם וחלקם שומרים על רמת הכולסטרול שלכם בטווח הבריא. מחקרים מסוימים מצביעים על כך שכ-70% ממקרי מחלות הלב היו יכולים להימנע בעזרת תזונה נכונה. וכמובן, מזונות שטובים עבור הלב שלכם, יהיו טובים גם עבור המוח שלכם ועבורכם באופן כללי. הכנו עבורכם רשימה של 10 מזונות, שיכולים לעזור לכם לשמור על הלב שלכם בריא. הקפידו להכניס אותם לתפריט היומי ולשלב ביניהם, כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר.

  • שמפניה
    אנחנו מתחילים דווקא מהלא צפוי. רובנו אוהבים לשתות אלכוהול מדי פעם, ואין סיבה להימנע לחלוטין מאלכוהול. אבל אם כבר אלכוהול, נסו לדבוק באפשרויות הבריאות יותר. שמפניה למשל מכילה פוליפנולים, רכיב שמצוי באופן טבעי בענבים ומשפיע על ויסות זרימת הדם ולחץ הדם בגוף. כמובן שאתם לא צריכים להתחיל לשתות כמויות גדולות של אלכוהול רק כדי לקבל פוליפנולים, אבל אם אתם כבר חוגגים ומרימים כוסית, לפחות תרוויחו גם קצת רכיבים בריאים על הדרך.


  • דגים
    זה הזמן לשים כמה דגים על הגריל. דגים הם המקור הכי טוב לחומצות שומן אומגה 3, שעוזרות לשמור על שומנים מסוימים בדם (כמו טריגליצרידים וכולסטרול) בטווח הנורמה ומסייעות בהפחתת הסיכון למחלות לב.
  • סלט צבעוני של גזרים, עגבניות ותרד
    התחילו את הארוחות שלכם עם סלט צבעוני. הגזרים הכתומים, העגבניות האדומות והתרד הירוק מקבלים את הצבעים היפים שלהם מקרוטנואידים, קבוצה של פיגמנטים נוגדי חימצון. הקרוטנואידים מעכבים את חימצון הכולסטרול הרע (LDL) בדם, צעד מפתח בהתפחות טרשת עורקים.
  • ועוד בסלט
    סלט ירקות צבעוניים זו התחלה נהדרת, אבל למה לעצור שם? הכניסו לסלט גם אבוקדו כבונוס. הקרוטנואידים מסיסים בשומן, לכן השומן הבריא של האבוקדו מסייע לגוף לספוג אותם בצורה טובה יותר. ואם כבר, אז כבר – הוסיפו לסלט גם שעועית, שהסיבים המסיסים במים שלה עוזרים לשמור על רמת הכולסטרול.
  • אגוזים
    אגוזי עץ למיניהם, כמו שקדים, אגוזי מלך ופיסטוקים, עשירים בפיטוסטרולים, שעוזרים להוריד את רמת הכולסטרול. קנו אגוזים טבעיים, קלו אותם קלות, כדי להדגיש את הטעם שלהם, ואז פזרו על סלט או על ירקות חתוכים.
  • פירות יער
    נכון, קשה להשיג אותם טריים בארצנו הקטנטונת והם גם יקרים מאוד, אבל שווים כל פרוטה. פירות יער מקבלים את הצבעים היפים והעזים שלהם מאנתוציאנינים, פיגמנטים טבעיים שמשמשים גם כנוגדי חימצון ומסייעים בשמירה על בריאות הלב.


  • שוקולד
    גם לקינוח בריא אנחנו דואגים לכם! הפלבנואידים שבקקאו הם נוגדי חימצון רבי עוצמה, שמגנים על הלב ונלחמים בנזק שיוצרים הרדיקלים החופשיים. ככל שהשוקולד מריר יותר, כך הוא בריא יותר. כמובן שלא כדאי להתחיל לאכול חפיסת שוקולד על בסיס יומי, אבל אם מתחשק לכם משהו מתוק לקינוח, לפחות בחרו באפשרות הבריאה יותר.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
14-07-2020
מתכון להכנת מוס קוקוס ומנגו
תזונה
09-07-2020
מה עם הקפה והשייק? קבלו 8 תחליפים שאתם יכולים ליהנות מהם במקום חלב וגם לשמור על הבריאות שלכם.
מתכונים
07-07-2020
מתכון להכנת חטיפי חלבון שוקולד שקדים
תזונה
05-07-2020
ב-7 ליולי מציינים בכל העולם את יום השוקולד הבינלאומי. אז מה לעשות כדי לא להתמכר לקוביה השובבה, ומה עדיף לאכול במקום.
טיפוח
02-07-2020
אם התזונה שלנו לקויה, והמצב הנפשי שלנו לא בשיאו, קרוב לוודאי שהעור לא יראה מושלם כמו שאנחנו חולמות. ניתן לטפל באקנה בעזרת תזונה.
מתכונים
30-06-2020
מתכון להכנת חטיפי שיבולת שועל עשירים בחלבון
ספורט
28-06-2020
הטעויות הנפוצות שאנשים עושים כדי להתחטב מהר. האם גם אתם עושים את הטעויות האלו? נסו למנוע אותן.
מתכונים
23-06-2020
מתכון להכנת קערת שייק תות ופירות יער