10 החלטות לשנה אזרחית חדשה ובריאה יותר

כשמדובר בהחלטות, מומלץ להתמקד בשינויים שאתם יכולים ליישם מדי יום, מכיוון שיש סיכוי גבוה יותר שהם יישארו איתכם לאורך זמן. הנה ההחלטות המובילות שיעזרו לכם להתחיל שנה אזרחית חדשה טובה ובריאה יותר.

יש משהו בשנה חדשה שמניע אותנו להתחיל מחדש, לשים את ההרגלים הרעים מאחורינו ולאמץ הרגלים חדשים. אנחנו מביטים לאחור על ההחלטות שהצלחנו לקיים ועל אלה שחמקו מאיתנו, ואנחנו מתחייבים לטפל בעצמנו טוב יותר בשנה הבאההחלטות הן דבר חשוב – כל עוד הן הגיוניות; הן לא מועילות לכם אם הן נזנחות לאחר זמן קצר. אתם רוצים להתמקד בשינויים שאתם יכולים ליישם בכל יום, מכיוון שיש סיכוי גבוה יותר שהם יישארו איתכם – והם אלה המעניקים לכם את הערך הגבוה ביותר להשקעה שלכם



  • אז הנה רשימת עשרת ההחלטות הטובות ביותר לשנה אזרחית בריאה יותר: 

1. אכלו ארוחת בוקר. לאלה מכם המקפידים על אכילת ארוחת בוקר יש סיכוי גבוה יותר לשמור על משקל בריא. ארוחת הבוקר תסייע לכם בשמירה על מחשבה צלולה לאורך כל הבוקר. המוח שלכם זקוק לדלק לאחר צום הלילה.

2. היו פעילים יותר. מלבד הפעילות הגופנית הקבועה שלכם, נסו לשלב יותר פעילות בחיי היום-יום. טפסו במדרגות, לכו ברגל או רכבו על אופניים לסידורים, צעדו כשאתם משוחחים בטלפון ולכו למשרד של חבר לעבודה במקום לשלוח לו דוא"ל.

3. אל תאכלו מול המסך. בין אם מדובר במסך מחשב, טלוויזיה או מסך קולנוע, כשאתם אוכלים מול מסך אתם לא מתמקדים באוכל שלכם – סביר להניח שבסופו של דבר אתם אוכלים יותר ונהנים ממנו פחות.

4. הפסיקו לאכול "על הדרך". הכוונה היא לאכול במכונית, כשאתם הולכים ברחוב לסידורים, או כשאתם מתלבשים בבוקר. פנו זמן כדי לשבת, להתמקד בארוחה שלכם וליהנות.

5. השגיחו על צריכת הקלוריות הנוזליות. אלא אם כן הנוזלים שלכם מהווים ארוחה בפני עצמה (כמו משקה החלבון של הרבלייף)הקפידו שהנוזלים שאתם צורכים יהיו דלים בקלוריות במידת האפשר. צרכו את מרבית הקלוריות שלכם ממאכלים ולא ממשקאות – זו אחת הדרכים הקלות ביותר לצמצם קלוריות עודפות. 



6. הקפידו על שתייה מרובה. רבים מהתהליכים המתרחשים בגוף מבוססים על מים, אך הרבה אנשים לא שותים מספיק. שמרו מים או תה ללא ממותק בהישג יד ולגמו מהם לאורך כל היום.

7. שלבו חלבון בכל ארוחה. חלבון משביע רעב טוב יותר משומנים או פחמימות. אכלו חלבון בכל ארוחה ושלבו מזונות כמו יוגורט, אגוזים, דגני בוקר עשירים בחלבון, שייקים, גבינה או טונה כחטיפים.

8. שלבו פירות או ירקות בכל ארוחה. פירות וירקות מספקים לכם את הערך התזונתי הגבוה ביותר בכמות הקלוריות הנמוכה ביותר. והם עשירים במים וסיבים, כלומר הם ממלאים אתכם מבפנים – לא מבחוץ.

9. אל תדלגו על ארוחות. דילוג על ארוחות עובד כאמצעי לשליטה בקלוריות רק לעתים רחוקות – בסופו של דבר תפצו על כך בארוחה הבאה. אכילת ארוחות וחטיפי ביניים בכל כמה שעות היא אסטרטגיה טובה יותר.

10. הרימו משקולות. אימוני כוח שורפים קלוריות; הם יכולים לשפר את מצב הרוח שלכם ומסייעים בשמירה על עצמות חזקות. הם גם מסייעים לכם בבניית מסת שריר, מה שהופך אתכם חזקים יותר, ובסופו של דבר יגדיל את קצב חילוף החומרים שלכם במנוחה. 




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
14-07-2020
מתכון להכנת מוס קוקוס ומנגו
תזונה
09-07-2020
מה עם הקפה והשייק? קבלו 8 תחליפים שאתם יכולים ליהנות מהם במקום חלב וגם לשמור על הבריאות שלכם.
מתכונים
07-07-2020
מתכון להכנת חטיפי חלבון שוקולד שקדים
תזונה
05-07-2020
ב-7 ליולי מציינים בכל העולם את יום השוקולד הבינלאומי. אז מה לעשות כדי לא להתמכר לקוביה השובבה, ומה עדיף לאכול במקום.
טיפוח
02-07-2020
אם התזונה שלנו לקויה, והמצב הנפשי שלנו לא בשיאו, קרוב לוודאי שהעור לא יראה מושלם כמו שאנחנו חולמות. ניתן לטפל באקנה בעזרת תזונה.
מתכונים
30-06-2020
מתכון להכנת חטיפי שיבולת שועל עשירים בחלבון
ספורט
28-06-2020
הטעויות הנפוצות שאנשים עושים כדי להתחטב מהר. האם גם אתם עושים את הטעויות האלו? נסו למנוע אותן.
מתכונים
23-06-2020
מתכון להכנת קערת שייק תות ופירות יער