זה הזמן לשחרר – לחץ פוגע בבריאות ובמראה שלכם

טיפים לחיים רגועים, בריאים ויפים יותר

עומס בעבודה, מחויבויות משפחתיות, לו"ז צפוף של מפגשים חברתיים או פקקי תנועה. יש לא מעט גורמים שמוסיפים לחץ ליומיום, אבל מעל כולם מרחפת סיבה אחת חשובה לשמור על קור רוח: לחץ הוא האויב הגדול ביותר של היופי!

כולנו חווינו תקופות בהן החיים איימו להכריע אותנו. חשוב להיות עסוקים, אבל כשמתחילים להרגיש כאילו אין מספיק שעות ביממה והלחץ גובר, אנחנו משלמים מחיר רגשי ופיזי, פנימי וחיצוני.

 

 

  • מתח ושיער:
    הידעתם? לחץ נוטה להאיץ את תהליך ההזדקנות וגורם לשיער להאפיר ולנשור.

    לא פעם נוכחנו כיצד שערם של מנהיגים בעולם האפיר לנגד עינינו, וטבעי לתהות אם היה קשר כלשהו למתח. גורמים רבים יכול לתרום למהירות בה שיער מזדקן, ביניהם גנטיקה, מתח וסגנון חיים. אף על פי שלא ניתן להאשים רק את הלחץ, כשמדובר בשיער מאפיר, הוא בטח לא עוזר! גם נשירת שיער עלולה להיות קשורה לסטרס. לשמחתנו, נשירת שיער הקשורה במתח אינה מצב קבוע (לפחות זה משהו שלא צריך להילחץ לגביו). אם אתם סובלים מנשירת שיער, התייעצו עם רופא המשפחה שלכם.

  • מתח ועור:
    הידעתם? אפשר לראות את המתח על הפנים שלכם.

    קרה לכם פעם שממש לפני אירוע חברתי חשוב צמח לכם חצ'קון ענק? לי זה קרה! למעשה, הייתי לחוצה כל כך, עד שביום הגדול היו כבר כמה מבקרים על הפנים שלי!

    השפעה נוספת של לחץ על העור היא קמטים. מתח גורם לגוף לייצר הורמון הנקרא קורטיזול. רבים מאמינים קורטיזול כי מביא לפירוק של קולגן, לו העור זקוק כדי להישאר מוצק וגמיש.

אז מה אפשר לעשות כדי להוריד את הלחץ?

  • טיפול ספא
    גם מרגיע, וגם תורם למראה החיצוני. פנו כמה שעות בלוח הזמנים הצפוף שלכם ולכו לטיפול פנים או לעיסוי שאתם דוחים כבר כל כך הרבה זמן. אתרי ספא רבים מציעים עיסויים שתוכננו במיוחד כדי להקל על סטרס.
    ריתמו גם את כוח הניחוח לטובת הורדת המתח בחייכם – טיפול ארומתרפי, בפרט בלבנדר, יכול לסייע רבות כדי לעזור לכם להירגע.


  • בלו זמן עם חברים או משפחה
    אל תוסיפו עוד אירועים ליומיום העמוס שלכם – בלו עם אלו שבאמת הייתם רוצים להיפגש איתם ועשו את מה שאתם באמת אוהבים לעשות, בין אם מדובר בשיחה מלב אל לב, פעילות מסוימת או תחביב חדש. הזמן עף כשעושים משהו שאוהבים, מספיק כדי להגיע לנקודה שבה המוח שלכם לא מתמקד יותר במה שמלחיץ אתכם.
  • מזמינים אתכם לזוז
    חברתי, סמנתה קלייטון, תמיד אומרת שפעילות גופנית היא דרך נהדרת להוריד לחץ. הפעילות משחררת אנדורפינים שבסופו של דבר גורמים לכם להרגיש טוב! אם עצם הרעיון של פעילות גופנית גורם לכם למתח, התחילו בשינויים קטנים: צאו לטיול קליל באוויר הצח או בחרו במדרגות במקום במעלית. כל פעילות שמגבירה את קצב הלב לא רק שתגרום לכם להרגיש טוב יותר, אלא גם תסייע לזרימת דם בריאה יותר, שיכולה לגרום לעורכם להראות קורן. אפילו אם זאת רק הליכה מהירה או כמה מתיחות, הרעיון הוא פשוט לזוז!
  • לכו לישון
    דווקא כשאתם מרגישים שאין מספיק שעות ביממה, הזיזו את רשימת המטלות הצידה ולכו לישון מוקדם. שנת לילה טובה מטעינה את הגוף באנרגיה מחודשת, וזו תעזור לכם להתמודד עם כל המשימות למחרת. המונח ״שנת יופי״ לא נולד סתם – אנחנו נראים רעננים ומצב הרוח שלנו הרבה יותר טוב אחרי שנת לילה עמוקה!
  • נסו יוגה או מדיטציה
    הקשר בין גוף לנפש הוא חזק. מי שמתרגלים יוגה ו/או מדיטציה יגידו לכם שמדובר בדרכים מצוינות להורדת לחץ. ביוגה תתרגלו מתיחות ועמידה ממושכת בתנוחות מסוימות תוך שמירה על המוח נקי ממחשבות. אם הרעיון של כיפוף הגוף לא מושך אתכם, מדיטציה היא אופציה נהדרת נוספת להירגעות. נשימות עמוקות ומבוקרות יעזרו לכם להוריד את רמות הסטרס אחרי יום ארוך.
  • בחירת מזון בריא
    בזמנים של לחץ, הגוף זקוק לדלק טוב! כל כך קל לבחור באוכל מנחם, אבל הוא לא בהכרח יעזור להוריד את רמות הלחץ. במקום להושיט יד לחטיפים מזיקים ומלאי סוכר, חישבו כמה יותר טוב יהיה לכם אם תתמודדו עם מה שהחיים משליכים לעברכם באמצעות תזונה בריאה ונכונה. תזונה מאוזנת תועיל גם למראה החיצוני שלכם וגם לרמות הלחץ שאתם חווים.
  • צאו להפסקה
    כשאתם לא מצליחים להתמודד עם אינסוף המשימות שנערמו על השולחן שלכם, קחו פסק זמן קצר. הפסקה של 15-10 דקות, במהלכה תשאפו קצת אוויר צח, תעזור לכם להרגיש רעננים ומוכנים להתמודד עם הדדליינים המעיקים. אפשר גם לנסות לעשות כמה מתיחות ליד השולחן או לעשות הפסקת מים עם חבר לעבודה כדי להירגע מעט.


  • היפכו את הבית למקום מבטחים
    כאשר היומיום כאוטי, הדבר האחרון שאתם זקוקים לו הוא כאוס נוסף בבית. צרו לעצמכם בבית סביבה נטולת מתח. רוב הזמן אין לנו דרך לשלוט במצבי לחץ במשרד או על הכביש, אבל את הבית אנחנו יכולים לארגן כרצוננו. זה המקום היחיד אותו אפשר להפוך אותו למקום שעושה אתכם מאושרים. הקיפו עצמכם בדימויים חיוביים וזכרונות מאושרים ותראו איך ההשקפה שלכם משתנה.

    החיים קצרים מדי מכדי לבלות אותם לחוצים! שינויים קטנים יכולים לעשות הבדל גדול בראיית העולם ובמראה שלכם. מה הם הטיפים האהובים עליכם להורדת רמת הלחץ? אשמח לשמוע אותם.

    **נכתב על ידי מומחית היופי ג'קי קרטר, מנהלת תזונה חיצונית בהרבלייף.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
26-01-2020
תזונה לספורטאים כיום היא מתקדמת יותר, ובנוסף למאכלים מומלצים, ספורטאים רבים צורכים גם תוספי תזונה לספורטאים. חשוב להבין כיצד תוספי התזונה האלה מסייעים לגוף ולמה בכלל יש חשיבות לצריכה של תוספי תזונה לספורטאים.
מתכונים
21-01-2020
מתכון להכנת חביתת חלבון ותרד
ספורט
19-01-2020
כמה צריך ללכת כדי לרזות, מה עדיף - הליכה או ריצה וכמה קלוריות שורפים בהליכה? הנה השאלות הנפוצות ביותר וגם טיפים למתחילים.
טיפוח
16-01-2020
כיצד נוכל לשמור על העור שלנו צעיר, בריא וזוהר גם בקור העז? כל הטיפים לשמירה על הטיפוח בעונת החורף.
תזונה
12-01-2020
רבים מאיתנו רוצים לשנות כמה מההרגלים הרעים שלנו. קבלו מספר טיפים לשיפור הרגלי האכילה.
ספורט
09-01-2020
לכבוד השנה האזרחית החדשה, קבלו את השאלות הנפוצות ביותר ואת עזרת המומחים שלנו בדרך להשגת יעדי הכושר שלכם לשנת 2020
מתכונים
07-01-2020
מתכון להכנת שייק קפוצ'ינו ופירות יער
ספורט
05-01-2020
עם פעילויות רבות כל כך שניתן לבחור ביניהן, גם ילדים ומבוגרים יכולים לשמור על אורח חיים פעיל. קבלו את 5 דרכים להיכנס לכושר בשנה האזרחית החדשה