לא רק בריאים יותר: ספורט עושה טוב גם לעור הפנים

אנחנו כבר יודעים שאין כמו ספורט כדי לשמור על הלב והריאות, אבל האם ידעתם שפעילות גופנית שגרתית חשובה גם כדי לשמור על עור הפנים שלכם?

העור שלנו הוא האיבר הגדול ביותר בגוף, והוא גם הדבר הראשון שאנשים אחרים רואים, כשהם מסתכלים עלינו. הרבה מאיתנו מטפלים בו באופן יומיומי. אנחנו דואגים לנקות אותו בתכשירי ניקוי שונים ומעניקים לו לחות בעזרת קרם לחות, כמו קרם הלחות עם מקדם ההגנה של הרבלייף, שגם מגן מפני קרינת UVB/UVA וגם מעניק לעור מראה חלק וזוהר יותר. אבל אחד הגורמים שמסייעים בצורה הטובה ביותר למראה עור בריא הוא ספורט. איך זה קורה? הנה כל הסיבות.



  • ספורט מעניק הזנה לתאי העור

בזמן האימון, זרימת הדם שלנו בגוף מתגברת. הזרימה הזו מזינה את תאי העור ושומרת על החיוניות שלהם, והדם מביא איתו חמצן ועוד חומרים מזינים אחרים לתאי העור. לעור אחרי אימון יש גוון ורדרד וזוהר, אבל אם תתחילו לשים לב היטב לעור הפנים שלכם, תראו שגם ביום שאחרי האימון אפשר לראות את ההשפעה הטובה של הפעילות הגופנית על הפנים. העור הזוהר שלכם הוא תוצאה של הדם העשיר בחמצן, בהורמונים ובחומרים מזינים אחרים, שהגיע לתאי העור במהלך האימון.

  • הזיעה עובדת לטובתנו

אם הזיעה מציקה לכם בזמן האימון, זה הזמן להתחיל לחשוב עליה בצורה חיובית. אותה זרימת דם שמתגברת ומעניקה הזנה לתאי העור, היא גם זו שהופכת אותנו לאדומים כמו עגבניה וגורמת לנו להזיע. זרימת הדם המוגברת לא רק מעניקה לעור חומרים מזינים, היא גם מסייעת בהרחקה של חומרי פסולת מהתאים, כמו רדיקלים חופשיים, שפוגעים בנראות העור. פתיחה של בלוטות הזיעה פותחת גם נקבוביות סתומות ומסייעת לניקוי העור. אפשר להשוות את התהליך הזה לתהליך של ניקוי העור, רק שהתהליך הזה הוא פנימי ולא חיצוני. אחרי האימון, אל תשכחו לנקות היטב את העור גם מבחוץ, כדי שהנקבוביות לא ייסתמו שוב מהלכלוך שמצטבר על הפנים במהלך האימון.



  • ספורט מפחית לחץ

כשאנחנו לחוצים, עור הפנים שלנו נראה פחות טוב. סטרס עלול לגרום לבעיות קיימות בעור להחמיר עוד יותר, ותגובה כימית שהוא יוצר עלולה להפוך את העור לרגיש יותר. לחץ עלול גם לגרום לפצעונים בעור, מכיוון שבמצב כזה מיוצרים בגוף הורמונים כמו קורטיזול, שגורם לבלוטות בעור לייצר עוד שמן, שבתורו עלול לגרום לאקנה ולבעיות עור אחרות.
שגרה של פעילות גופנית עוזרת לנו להפחית את הסטרס בחיים שלנו. אם אתם רוצים ליהנות מצלילות מחשבתית, צאו להליכה ארוכה, לשיעור שחייה או לסיבוב על האופניים. פעילות גופנית היא דרך מצוינת להוריד קצת לחץ, ואם תצליחו בכך, תוכלו לראות את התוצאות גם על עור הפנים שלכם.



  • שינה טובה יותר מובילה לעור בריא יותר

סובלים מעיגולים כהים סביב העיניים? אתם כנראה זקוקים לשינה טובה יותר. אחת הדרכים הטובות להשיג שינה טובה ולהימנע מעיגולים כהים סביב העיניים היא ספורט. לא רק שהאימון מעייף אותנו, ולכן גורם לנו לישון טוב יותר, הוא גם מחדד את הרגישות של הגוף להורמון הלחץ קורטיזול (כן, כן, אותו אחד שגורם לפצעונים בעור). אם אתם לחוצים, הגוף ייצר קורטיזול, שבתורו עלול לגרום לשלל בעיות עור. הפעילות הגופנית עובדת כמו שסתום שחרור עבור הקורטיזול. היא שולחת מסר לגוף שאומר שאתם משתמשים בקורטיזול למטרה שלשמה הוא נועד – לתנועה – ולכן בסופה, אפשר לסגור את הברז ולהפסיק את הזרמת הקורטיזול. כתוצאה מכך, הגוף שלכם יירגע ותוכלו גם לישון טוב יותר.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
15-08-2019
בואו לגלות איך הנשים הפופולריות בעולם שומרות על אורח החיים והגזרה שלהן.
מתכונים
13-08-2019
מתכון לקערת ארוחת בוקר
ספורט
08-08-2019
קבלו את הדרכים היצירתיות שיחזירו לכם את המוטיבציה, ויעזרו לכם לצאת להתאמן עוד היום.
מתכונים
06-08-2019
מתכון להכנת שייק אננס בננה תרד ופטרוזיליה
תזונה
04-08-2019
הסיבות הבאות יגרמו לכם להכניס את הסלק לתפריט היומי שלכם
מתכונים
29-07-2019
מתכון להכנת ארטיק בטעם אפרסק אבטיח
ספורט
28-07-2019
גלישת הסאפ תורמת להפעילת השרירים ולשמירה על יציבה נכונה ואף להרגעת הנפש, מה שהופך אותה לאימון משולב לגוף ולנפש.