לא רק בריאים יותר: ספורט עושה טוב גם לעור הפנים

אנחנו כבר יודעים שאין כמו ספורט כדי לשמור על הלב והריאות, אבל האם ידעתם שפעילות גופנית שגרתית חשובה גם כדי לשמור על עור הפנים שלכם?

העור שלנו הוא האיבר הגדול ביותר בגוף, והוא גם הדבר הראשון שאנשים אחרים רואים, כשהם מסתכלים עלינו. הרבה מאיתנו מטפלים בו באופן יומיומי. אנחנו דואגים לנקות אותו בתכשירי ניקוי שונים ומעניקים לו לחות בעזרת קרם לחות, כמו קרם הלחות עם מקדם ההגנה של הרבלייף, שגם מגן מפני קרינת UVB/UVA וגם מעניק לעור מראה חלק וזוהר יותר. אבל אחד הגורמים שמסייעים בצורה הטובה ביותר למראה עור בריא הוא ספורט. איך זה קורה? הנה כל הסיבות.



  • ספורט מעניק הזנה לתאי העור

בזמן האימון, זרימת הדם שלנו בגוף מתגברת. הזרימה הזו מזינה את תאי העור ושומרת על החיוניות שלהם, והדם מביא איתו חמצן ועוד חומרים מזינים אחרים לתאי העור. לעור אחרי אימון יש גוון ורדרד וזוהר, אבל אם תתחילו לשים לב היטב לעור הפנים שלכם, תראו שגם ביום שאחרי האימון אפשר לראות את ההשפעה הטובה של הפעילות הגופנית על הפנים. העור הזוהר שלכם הוא תוצאה של הדם העשיר בחמצן, בהורמונים ובחומרים מזינים אחרים, שהגיע לתאי העור במהלך האימון.

  • הזיעה עובדת לטובתנו

אם הזיעה מציקה לכם בזמן האימון, זה הזמן להתחיל לחשוב עליה בצורה חיובית. אותה זרימת דם שמתגברת ומעניקה הזנה לתאי העור, היא גם זו שהופכת אותנו לאדומים כמו עגבניה וגורמת לנו להזיע. זרימת הדם המוגברת לא רק מעניקה לעור חומרים מזינים, היא גם מסייעת בהרחקה של חומרי פסולת מהתאים, כמו רדיקלים חופשיים, שפוגעים בנראות העור. פתיחה של בלוטות הזיעה פותחת גם נקבוביות סתומות ומסייעת לניקוי העור. אפשר להשוות את התהליך הזה לתהליך של ניקוי העור, רק שהתהליך הזה הוא פנימי ולא חיצוני. אחרי האימון, אל תשכחו לנקות היטב את העור גם מבחוץ, כדי שהנקבוביות לא ייסתמו שוב מהלכלוך שמצטבר על הפנים במהלך האימון.



  • ספורט מפחית לחץ

כשאנחנו לחוצים, עור הפנים שלנו נראה פחות טוב. סטרס עלול לגרום לבעיות קיימות בעור להחמיר עוד יותר, ותגובה כימית שהוא יוצר עלולה להפוך את העור לרגיש יותר. לחץ עלול גם לגרום לפצעונים בעור, מכיוון שבמצב כזה מיוצרים בגוף הורמונים כמו קורטיזול, שגורם לבלוטות בעור לייצר עוד שמן, שבתורו עלול לגרום לאקנה ולבעיות עור אחרות.
שגרה של פעילות גופנית עוזרת לנו להפחית את הסטרס בחיים שלנו. אם אתם רוצים ליהנות מצלילות מחשבתית, צאו להליכה ארוכה, לשיעור שחייה או לסיבוב על האופניים. פעילות גופנית היא דרך מצוינת להוריד קצת לחץ, ואם תצליחו בכך, תוכלו לראות את התוצאות גם על עור הפנים שלכם.



  • שינה טובה יותר מובילה לעור בריא יותר

סובלים מעיגולים כהים סביב העיניים? אתם כנראה זקוקים לשינה טובה יותר. אחת הדרכים הטובות להשיג שינה טובה ולהימנע מעיגולים כהים סביב העיניים היא ספורט. לא רק שהאימון מעייף אותנו, ולכן גורם לנו לישון טוב יותר, הוא גם מחדד את הרגישות של הגוף להורמון הלחץ קורטיזול (כן, כן, אותו אחד שגורם לפצעונים בעור). אם אתם לחוצים, הגוף ייצר קורטיזול, שבתורו עלול לגרום לשלל בעיות עור. הפעילות הגופנית עובדת כמו שסתום שחרור עבור הקורטיזול. היא שולחת מסר לגוף שאומר שאתם משתמשים בקורטיזול למטרה שלשמה הוא נועד – לתנועה – ולכן בסופה, אפשר לסגור את הברז ולהפסיק את הזרמת הקורטיזול. כתוצאה מכך, הגוף שלכם יירגע ותוכלו גם לישון טוב יותר.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
05-12-2019
האביזרים שיעזרו לכם להתחטב באימונים - קבלו את רשימת המכולת של אביזרי הכושר שכל מתאמן חייב שיהיה לו בבית כדי שיוכל להתחטב בזמנו החופשי ובנוחיות.
מתכונים
03-12-2019
מתכון להכנת שייק מלון תפוח
ספורט
01-12-2019
איך לשמור על כושר גם בגיל הזהב. לא משנה בני כמה אתם או כמה אתם פעילים עכשיו, הדרכים הבאות יכולות לעזור לכם לשמור על כושר ולהרגיש בריאים וצעירים יותר. 
טיפוח
28-11-2019
אפשר לעזור לעור שלכם להיראות צעיר יותר - הטיפים הבאים יעזרו לכם לשמור על מראה של עור צעיר ורענן. 
מתכונים
26-11-2019
מתכון להכנת קערת שייק ירוק מתוק
תזונה
21-11-2019
מחקרים קבעו כי צפייה ממושכת בטלוויזיה גורמת להשמנה. ריכזנו עבורכם 10 טיפים שיעזרו להפוך את הצפייה שלכם מול המסכים לבריאה יותר.
מתכונים
19-11-2019
מתכון להכנת מרק אפונה ומנטה מהיר הכנה
מתכונים
12-11-2019
מתכון להכנת שייק לילה חם בניחוח קינמון