איך להפחית לחץ כדי להיראות ולהרגיש טוב יותר

לא יכולים לישון מרוב לחץ? זה הזמן לקחת את עצמכם בידיים, כדי להרגיש ולהיראות טוב יותר

קורסים מהלחץ בעבודה, לא מוצאים זמן לנשום בבית, מסיעים את הילדים, מחזירים את הילדים, עומדים בפקקים, בקיצור – החיים שלנו הם לחץ אחד גדול. מעבר לפגיעה הנפשית המובנת מאליה, לחץ משפיע לרעה גם על עור הפנים ועל השיער שלנו, ויש לכם את כל הסיבות לנסות להרגיע את עצמכם. אז איך פוגע הלחץ במראה שלנו ואיך אפשר לנסות להרגיע את עצמנו?

  • איך הלחץ פוגע בעור

אם גם לכם צמח חצ'קון ענק יום לפני פגישה חשובה, אתם לא לבד. לפצעונים יש נטייה להופיע על העור שלנו כשאנחנו בתקופה של לחץ. לאחראי לכך קוראים קורטיזול, הורמון שנוצר בגוף בזמן לחץ, שגורם לבלוטות שבעור שלנו לייצר שמן. השמן הזה דואג לכך שעל הפנים שלנו יתפתחו פצעונים או בעיות עור אחרות. סטרס עלול לגרום גם לקמטים בעור, וגם לאלה אחראי, ככל הנראה, הקורטיזול. העור שלנו מכיל קולגן, ששומר עליו מוצק וגמיש, והקורטיזול עלול לגרום לשבירה של הקולגן, וכך גם להופעת קמטים.

  • איך הלחץ פוגע בשיער
אם אתם מרגישים לפעמים שמרוב לחץ השיער שלכם האפיר, ייתכן שיש משהו בתחושה הזאת. סטרס מקושר להאצה של תהליכי הזדקנות, וכתוצאה מכך כנראה שגם לשיער שיבה ולנשירת שיער. ישנם גורמים רבים שמשפיעים על היווצרות של שיער שיבה, ומחקרים מסוימים מצביעים על כך שייתכן שללחץ יש תפקיד בהיווצרות הזאת. נשירת שיער עלולה להיגרם גם היא מסטרס, אבל במקרים רבים זהו תהליך הפיך, ואם תצליחו לשמור על עצמכם רגועים יותר, סיכוי גדול שהשיער יצמח חזרה.


אז מה עושים כדי להירגע?

  • דואגים לשינה טובה – אם אתם מרגישים שאתם טובעים תחת עומס המטלות שלכם, זה בדיוק הזמן להניח את הרשימה בצד וללכת לישון מוקדם. אם תלכו לישון מוקדם יותר, תוכלו ליהנות משנת לילה טובה וארוכה, ולקום בבוקר רעננים ומוכנים לבצע את המשימות ביעילות רבה יותר.
  • עושים יוגה או מדיטציה – המון נאמר ונכתב על היתרונות של יוגה ומדיטציה, ובאמת אין מה להוסיף יותר מדי. יוגה ידועה כדרך מצוינת להוריד קצת את רמות הלחץ, וגם למדיטציה ולתרגול של נשימות יעילות ועמוקות יש יתרונות רבים, שמסייעים בהפחתת לחץ.
  • עושים ספורט – פעילות גופנית היא דרך נהדרת להפחתת הלחץ. היא משחררת אנדורפינים, שגורמים לכם להרגיש טוב יותר ולחוצים פחות. כל פעילות גופנית שגורמת ללב שלכם לפעום מהר תגרום לכם להרגיש טוב יותר וגם להיראות טוב יותר. אם אתם מרגישים עייפים ומרוקנים, קחו לכם משקה נמס צמחי של הרבלייף, שמכיל תמציות תה ומעניק לגוף אנרגיה.
  • לוקחים אוויר – מרגישים שאתם כבר לא יכולים להמשיך? עצרו את כל מה שאתם עושים וקחו אוויר רגע. צאו החוצה לאוויר הפתוח ושבו או לכו קצת, כדי לנקות את הראש. אפילו הפסקה קצרה של 10 דקות יכולה לגרום לכם להרגיש רעננים ולאפשר לכם לחזור ולהמשיך את המשימות שלכם ביעילות. אם אתם בעבודה ולא יכולים לצאת, נסו להתמתח ולהזיז קצת את השרירים או לקום לשתות מים, כדי ליהנות מהפסקה קצרה.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
12-11-2019
מתכון להכנת שייק לילה חם בניחוח קינמון
ספורט
10-11-2019
באמצעות שיפור שיווי המשקל תוכלו להפחית את הסיכוי לפציעות, משום שתוכלו לשלוט בגופכם באופן טוב יותר.
ספורט
04-11-2019
העידן הנוכחי לא רק לנו מוטיבציה להתאמן, הוא גם דורש מאיתנו להתלבש בהתאם לאימון שלנו.
תזונה
13-10-2019
עם קצת תכנון ומוטיבציה תוכלו לשמור על המשקל בתקופת החגים, והגוף שלכם יודה לכם
תזונה
10-10-2019
ארוחת מנגל היא דרך מהנה במיוחד להכנת אוכל בסוכות, אך לא בריאה במיוחד. כך תוכלו ליהנות מארוחה בריאה יותר ועדיין טעימה מאוד
ספורט
06-10-2019
אז איך מתחילים ללמוד ומה בדיוק צריך? הכנו עבורכם 5 טיפים להתגלגלות מוצלחת.
ספורט
03-10-2019
השנה נהיה חטובים: איך נוציא את זה לפועל השנה באמת?
מתכונים
03-10-2019
שייק רימון בננה חגיגי