איך להפחית לחץ כדי להיראות ולהרגיש טוב יותר

לא יכולים לישון מרוב לחץ? זה הזמן לקחת את עצמכם בידיים, כדי להרגיש ולהיראות טוב יותר

קורסים מהלחץ בעבודה, לא מוצאים זמן לנשום בבית, מסיעים את הילדים, מחזירים את הילדים, עומדים בפקקים, בקיצור – החיים שלנו הם לחץ אחד גדול. מעבר לפגיעה הנפשית המובנת מאליה, לחץ משפיע לרעה גם על עור הפנים ועל השיער שלנו, ויש לכם את כל הסיבות לנסות להרגיע את עצמכם. אז איך פוגע הלחץ במראה שלנו ואיך אפשר לנסות להרגיע את עצמנו?

  • איך הלחץ פוגע בעור

אם גם לכם צמח חצ'קון ענק יום לפני פגישה חשובה, אתם לא לבד. לפצעונים יש נטייה להופיע על העור שלנו כשאנחנו בתקופה של לחץ. לאחראי לכך קוראים קורטיזול, הורמון שנוצר בגוף בזמן לחץ, שגורם לבלוטות שבעור שלנו לייצר שמן. השמן הזה דואג לכך שעל הפנים שלנו יתפתחו פצעונים או בעיות עור אחרות. סטרס עלול לגרום גם לקמטים בעור, וגם לאלה אחראי, ככל הנראה, הקורטיזול. העור שלנו מכיל קולגן, ששומר עליו מוצק וגמיש, והקורטיזול עלול לגרום לשבירה של הקולגן, וכך גם להופעת קמטים.

  • איך הלחץ פוגע בשיער
אם אתם מרגישים לפעמים שמרוב לחץ השיער שלכם האפיר, ייתכן שיש משהו בתחושה הזאת. סטרס מקושר להאצה של תהליכי הזדקנות, וכתוצאה מכך כנראה שגם לשיער שיבה ולנשירת שיער. ישנם גורמים רבים שמשפיעים על היווצרות של שיער שיבה, ומחקרים מסוימים מצביעים על כך שייתכן שללחץ יש תפקיד בהיווצרות הזאת. נשירת שיער עלולה להיגרם גם היא מסטרס, אבל במקרים רבים זהו תהליך הפיך, ואם תצליחו לשמור על עצמכם רגועים יותר, סיכוי גדול שהשיער יצמח חזרה.


אז מה עושים כדי להירגע?

  • דואגים לשינה טובה – אם אתם מרגישים שאתם טובעים תחת עומס המטלות שלכם, זה בדיוק הזמן להניח את הרשימה בצד וללכת לישון מוקדם. אם תלכו לישון מוקדם יותר, תוכלו ליהנות משנת לילה טובה וארוכה, ולקום בבוקר רעננים ומוכנים לבצע את המשימות ביעילות רבה יותר.
  • עושים יוגה או מדיטציה – המון נאמר ונכתב על היתרונות של יוגה ומדיטציה, ובאמת אין מה להוסיף יותר מדי. יוגה ידועה כדרך מצוינת להוריד קצת את רמות הלחץ, וגם למדיטציה ולתרגול של נשימות יעילות ועמוקות יש יתרונות רבים, שמסייעים בהפחתת לחץ.
  • עושים ספורט – פעילות גופנית היא דרך נהדרת להפחתת הלחץ. היא משחררת אנדורפינים, שגורמים לכם להרגיש טוב יותר ולחוצים פחות. כל פעילות גופנית שגורמת ללב שלכם לפעום מהר תגרום לכם להרגיש טוב יותר וגם להיראות טוב יותר. אם אתם מרגישים עייפים ומרוקנים, קחו לכם משקה נמס צמחי של הרבלייף, שמכיל תמציות תה ומעניק לגוף אנרגיה.
  • לוקחים אוויר – מרגישים שאתם כבר לא יכולים להמשיך? עצרו את כל מה שאתם עושים וקחו אוויר רגע. צאו החוצה לאוויר הפתוח ושבו או לכו קצת, כדי לנקות את הראש. אפילו הפסקה קצרה של 10 דקות יכולה לגרום לכם להרגיש רעננים ולאפשר לכם לחזור ולהמשיך את המשימות שלכם ביעילות. אם אתם בעבודה ולא יכולים לצאת, נסו להתמתח ולהזיז קצת את השרירים או לקום לשתות מים, כדי ליהנות מהפסקה קצרה.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
20-02-2020
בואו לגלות מתי באמת מתחילים לזכות ולראות את העבודה הקשה על הגוף שלכם
מתכונים
18-02-2020
מתכון לשייק ספורט "לשחרר את החיה"
תזונה
16-02-2020
העונה הקרה בשיאה, והרבה פעמים היא משאירה אותנו בבית עם תיאבון עודף בלי הרבה תנועה. לפניכם 10 טיפים "עשה ואל תעשה".
ספורט
13-02-2020
אם שנת 2019 הייתה שנה בה המודעות עלתה, בשנת 2020 אנחנו קופצים מדרגה. קבלו את 8 הטרנדים שילוו אותנו לשנה הבאה. 
מתכונים
12-02-2020
מתכון להכנת ולנטיין בראוניז
תזונה
09-02-2020
מעבר לטעמם הנפלא, התותים הם דרך מצוינת להעניק לגופכם מנה של בריאות. הנה כמה עובדות מדהימות על תותים. 
תזונה
06-02-2020
קבלו את 10 הדברים שיחזקו לנו את מערכת החיסון בחורף ויקטינו את הסיכוי לחלות השנה בשפעת
מתכונים
04-02-2020
מתכון לשייק חמאת בוטנים ותותים