כל מה שאתם חייבים לדעת על צלוליטיס ואיך נפטרים ממנו לקראת הקיץ

8 טיפים שיעזרו לכם להקטין משמעותית את הצלוליט תוך זמן קצר

ניסיתן למרוח קרמים, פצחתן בכל דיאטה אפשרית, בזבזתן כספכן על טיפולים שונים ואימוני אירובי בלתי פוסקים ועור התפוז עדיין מסרב להיעלם? הצלוליט הוא בעצם שומן תת עורי, המכונה בטעות גם 'צלוליטיס', אבל אם נדייק אז 'צלוליטיס', זהו מצב דלקתי של רקמות החיבור התת-עוריות ולא זה מה שמטריד אותנו לרוב, אלא אותו מראה תפוזי לא אחיד וגבשושי של העור.
הצלוליט עלול להתיישב ולהתמקם אצל כל אחד במקום אחר בגוף, החל מהישבן, ירכיים, בטן, או בטן, אך הוא נפוץ ומטריד לרוב נשים ובעיקר באזור הישבן. הצלוליט לא מוגדר כבעיה רפואית, אך כן כבעיה אסתטית, שמגיעה ברוב המקרים בגילאים המבוגרים יותר, אך עלול לפקוד אותנו בכל גיל.

  • מהם הגורמים לתופעה?
    אמנם הצלוליט נפוץ יותר אצל נשים שעברו לידות, עשו דיאטות קיצוניות, השמינו, סובלים מהשמנה, או עודף משקל, אך גם נשים רזות סובלות מהתופעה המטרידה. תזונה לקויה עשירה בסוכרים, ישיבה מרובה והיעדר ספורט, דיאטות, סטרס, בעייה בזרימת דם וגיל, עשויים להחריף את הצלוליט.
  • איך מטפלים?
    כדי להיפטר מהצלוליט אנחנו צריכות לפזר אותו בגוף בעזרת מניפולציות שונות החל מכמה שיותר תנועה: הליכה / ספינינג / רכיבה על אופניים / סטפר / עלייה וירידה של מדרגות / אימוני מדרגות / ריצה או כל פעילות אירובית שתסייע לפזר את הצלוליט, להוסיף כמה שיותר עיסויים, לעשות פילינג תוך כדי עיסוי. בנוסף, מומלץ לבצע אימוני כוח של כל הגוף כדי להוריד את אחוזי השומן בגוף והעלאת מסת השריר ולשמור על תזונה מאוזנת שלא תאפשר אגירת שומן.
  • האם מדובר בגנטיקה?
    כל מה שקשור בעור ובגוף שלנו תלוי לצערנו או לשמחתנו בגנטיקה שלנו, אבל יש לנו אפשרות לשנות את גורלנו בעזרת אורח חיים בריא ונכון, כאשר מי שיש לגוף שלה נטייה לפתח צלוליט, תצטרך לעמול קשה יותר כדי למנוע אותו.
  • האם אפשר להיפטר מצלוליט?
    כן, ולהקטין אותו בצורה משמעותית בזכות שינוי אורח החיים, הקפדה על תזונה נטולת שומנים ומתוקים, פעילות גופנית ייעודית, ועיסויים מרובים בעזרת שמנים מיוחדים. חשוב להבין שרק קרמים בלי שינוי משמעותי באורח החיים לא יעזרו לכם להיפטר מהצלוליט.


8 טיפים שיעזרו לכם להקטין משמעותית את הצלוליט תוך זמן קצר

  1. הורידו את כמויות השומן מהתפריט – הצלוליט הוא שומן תת עורי שמצטבר. אל תוסיפו לגוף שומן שכבר יש לו. העדיפו להכניס לתפריט שלכם שומנים בריאים מהצומח כמו אבוקדו, שמן זית ושקדים והורידו מהתפריט את השומנים הלא בריאים כמו המטוגנים והמעובדים.
  2. ביי סוכרים – סוכר שלא הופך במיידית לאנרגיה הופך לשומן בגוף ומתמקם לו כצלוליט. אם אתם אוכלים סוכרים, דאגו שמקורם יהיו מפירות והעדיפו לאכול אותם בבוקר ובצהרים ולא בערב. בבוקר ובצהרים הגוף פעיל יותר ומשתמש בסוכרים אלו לאנרגיה, בעוד שבערב אנחנו פחות פעילים, ואותו סוכר הופך לשומן ונאגר בגוף.
  3. עשו מינימום 30 דקות של פעילות אירובית ביום. רוצים לשרוף את השומן? האריכו את זמן האירובי ועבדו בדופק בינוני.
  4. פנו מקום בלו"ז ל-3-4 פעמים אימוני משקולות.
  5. אל תתפוצצו. אכלו בצורה מאוזנת כדי שהגוף שלכם לא יאגור שומן מיותר. אכלו לשובע אבל לא למצב שבו אתם לא נושמים.
  6. הימנעו מדיאטות ומתנודות גדולות במשקל.
    אכלו בריא והיצמדו לתפריט שאתם יכולים להישאר בו לאורך זמן בלי מעידות גדולות.
  7. השקיעו במסאז'ים עצמיים או שפנו לאיש מקצוע.
  8. שתו הרבה מים והימנעו ממשקאות ממותקים.






כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
26-01-2020
תזונה לספורטאים כיום היא מתקדמת יותר, ובנוסף למאכלים מומלצים, ספורטאים רבים צורכים גם תוספי תזונה לספורטאים. חשוב להבין כיצד תוספי התזונה האלה מסייעים לגוף ולמה בכלל יש חשיבות לצריכה של תוספי תזונה לספורטאים.
מתכונים
21-01-2020
מתכון להכנת חביתת חלבון ותרד
ספורט
19-01-2020
כמה צריך ללכת כדי לרזות, מה עדיף - הליכה או ריצה וכמה קלוריות שורפים בהליכה? הנה השאלות הנפוצות ביותר וגם טיפים למתחילים.
טיפוח
16-01-2020
כיצד נוכל לשמור על העור שלנו צעיר, בריא וזוהר גם בקור העז? כל הטיפים לשמירה על הטיפוח בעונת החורף.
תזונה
12-01-2020
רבים מאיתנו רוצים לשנות כמה מההרגלים הרעים שלנו. קבלו מספר טיפים לשיפור הרגלי האכילה.
ספורט
09-01-2020
לכבוד השנה האזרחית החדשה, קבלו את השאלות הנפוצות ביותר ואת עזרת המומחים שלנו בדרך להשגת יעדי הכושר שלכם לשנת 2020
מתכונים
07-01-2020
מתכון להכנת שייק קפוצ'ינו ופירות יער
ספורט
05-01-2020
עם פעילויות רבות כל כך שניתן לבחור ביניהן, גם ילדים ומבוגרים יכולים לשמור על אורח חיים פעיל. קבלו את 5 דרכים להיכנס לכושר בשנה האזרחית החדשה